• MARTI, 13 FEBRUARIE 2018

    5 greșeli de poziție a corpului pe care le faci când stai la birou

     Munca de birou poate fi considerată mai confortabilă decât multe alte tipuri de joburi, însă asta nu înseamnă că nu vine cu propriile sale pericole. Orele lungi la birou, în fața calculatorului îți pot pune sănătatea în pericol. Un studiu realizat în Marea Britanie în 2015 arată că aproximativ 75% din timpul de la locul de muncă este petrecut pe un scaun, fapt care poate fi extrem de nociv pentru sănătatea ta pe termen lung. Poziția incorectă pe scaun, distanța greșită față de monitor și lipsa activității fizice reprezintă trei dintre marile motive pentru care te poți expune în fața problemelor de sănătate.

    5 greșeli de poziție a corpului pe care le faci când stai la birou:

    1. Poziția greșită a spatelui

    Acesta este de cele mai multe ori problema principală pentru multe dureri de spate și de ceafă care apar, în mod neașteptat, pe termen lung. O poziție ideală cere ca partea superioară a spatelui să fie lipită de spătarul scaunului, în timp ce zona lombară trebuie ținută ușor arcuită, preferabil cu ajutorul unei perne speciale. În același timp, coatele trebuie să fie îndoite la 90 de grade. Menținerea unei posturi greșite pe scaunul de la locul de muncă poate duce la dezvoltarea simptomelor de spondiloza, o afecțiune care se manifestă în mod normal la persoanele mai în vârstă, însă răspândită și printre cei care lucrează în mod obișnuit la birou.

    2. Cum trebuie să îți ții picioarele

    Înălțimea scaunului este, la rândul său, un lucru important. Pentru a verifica dacă scaunul tău de birou se află la înălțimea potrivită, îndoaie genunchii la 90 de grade și lipește tălpile de podea. Dacă nu reușești să faci asta, atunci reglează scaunul și repetă acest test.

    3. Poziția gâtului

    Tot înălțimea scaunului poate fi un motiv pentru care nici gâtul tău nu stă într-o postură firească. O poziție incorectă a gâtului poate provoca dureri de cap și chiar amețeli, pe termen lung. Stai cu capul drept atunci când lucrezi la birou, încât ochii să fixeze centrul monitorului de pe birou.

    4. Distanța față de monitor

    Monitorul calculatorului trebuie să fie la un braț distanță, iar monitorul trebuie să stea la o înălțime medie, care să nu te oblige să îți apleci sau ridici capul atunci când lucrezi. E important să îți păstrezi monitorul calculatorului curat în permanență și să alegi o rezoluție cât mai bună pentru confortul ochilor tăi.

    5. Nu iei destule pauze

    Specialiștii Universității din Illinois recomandă pauzele dese la locul de muncă. Acestea sunt considerate esențiale pentru creșterea atenției și productivității, dar și pentru a reduce stresul zilnic. Ia pauze scurte, de câteva minute, și folosește-te de aceste momente pentru a te plimba prin birou sau pe afară, dacă vremea îți permite. Acest tip de deconectare te va ajuta să îți încarci bateriile și să pui mai puțină presiune pe coloană, atunci când stai jos.

    Mai multă grijă pentru postura ta la locul de muncă poate însemna și o sănătate mai bună pe termen lung. Atenția față de aceste detalii care de multe ori pot scăpa neobservate este extrem de importantă.

    Sursă foto: Shutterstock / Copyright Andrey_Popov

    COMENTARII

    Cele mai comune 6 greșeli pe care le faci când te apuci de alergat

    acum 1 zile

    De cele mai multe ori, alergatul vine cu unele erori pe care foarte mulți aflați la început de drum le comit din lipsă de cunoștințe sau din convingerea că lor nu li se poate întâmpla nimic.

    De ce te ustură în gât iarna. 5 metode pentru a scăpa de problemă

    acum 4 zile

    Durerile în gât sunt cel mai frecvente iarna și apar imediat cum vremea se răcește. Acestea au, de regulă, două cauze: cele de ordin infecțios și cele non-infecțioase. Pe lângă disconfortul pe care îl provoacă, mai deranjant este faptul că, uneori, durerile în gât persistă pe tot parcursul sezonului rece.

    7 semne și simptome ale deficienței de vitamina B6

    acum 8 zile

    Vitamina B6 este una dintre cele nouă vitamine ale complexului B, pe care medicii au descoperit-o încă din anul 1932, însă despre care oamenii de știință încă descoperă noi beneficii pentru organism.

    Esti la primul tau implant dentar? Afla care sunt principalele etape ale acestei proceduri

    acum 33 zile

    Ce este un implant dentar si in ce consta fixarea acestuia?

    Lentile de contact de unică folosință: Avantaje pentru utilizatori

    acum 43 zile

    Porți ochelari de ceva timp și simți nevoia unei schimbări? Ai auzit diverse păreri despre cele mai noi lentile de contact și simți că a venit momentul să afli mai multe informații despre această variantă?

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »