• MARTI, 13 FEBRUARIE 2018

    5 greșeli de poziție a corpului pe care le faci când stai la birou

     Munca de birou poate fi considerată mai confortabilă decât multe alte tipuri de joburi, însă asta nu înseamnă că nu vine cu propriile sale pericole. Orele lungi la birou, în fața calculatorului îți pot pune sănătatea în pericol. Un studiu realizat în Marea Britanie în 2015 arată că aproximativ 75% din timpul de la locul de muncă este petrecut pe un scaun, fapt care poate fi extrem de nociv pentru sănătatea ta pe termen lung. Poziția incorectă pe scaun, distanța greșită față de monitor și lipsa activității fizice reprezintă trei dintre marile motive pentru care te poți expune în fața problemelor de sănătate.

    5 greșeli de poziție a corpului pe care le faci când stai la birou:

    1. Poziția greșită a spatelui

    Acesta este de cele mai multe ori problema principală pentru multe dureri de spate și de ceafă care apar, în mod neașteptat, pe termen lung. O poziție ideală cere ca partea superioară a spatelui să fie lipită de spătarul scaunului, în timp ce zona lombară trebuie ținută ușor arcuită, preferabil cu ajutorul unei perne speciale. În același timp, coatele trebuie să fie îndoite la 90 de grade. Menținerea unei posturi greșite pe scaunul de la locul de muncă poate duce la dezvoltarea simptomelor de spondiloza, o afecțiune care se manifestă în mod normal la persoanele mai în vârstă, însă răspândită și printre cei care lucrează în mod obișnuit la birou.

    2. Cum trebuie să îți ții picioarele

    Înălțimea scaunului este, la rândul său, un lucru important. Pentru a verifica dacă scaunul tău de birou se află la înălțimea potrivită, îndoaie genunchii la 90 de grade și lipește tălpile de podea. Dacă nu reușești să faci asta, atunci reglează scaunul și repetă acest test.

    3. Poziția gâtului

    Tot înălțimea scaunului poate fi un motiv pentru care nici gâtul tău nu stă într-o postură firească. O poziție incorectă a gâtului poate provoca dureri de cap și chiar amețeli, pe termen lung. Stai cu capul drept atunci când lucrezi la birou, încât ochii să fixeze centrul monitorului de pe birou.

    4. Distanța față de monitor

    Monitorul calculatorului trebuie să fie la un braț distanță, iar monitorul trebuie să stea la o înălțime medie, care să nu te oblige să îți apleci sau ridici capul atunci când lucrezi. E important să îți păstrezi monitorul calculatorului curat în permanență și să alegi o rezoluție cât mai bună pentru confortul ochilor tăi.

    5. Nu iei destule pauze

    Specialiștii Universității din Illinois recomandă pauzele dese la locul de muncă. Acestea sunt considerate esențiale pentru creșterea atenției și productivității, dar și pentru a reduce stresul zilnic. Ia pauze scurte, de câteva minute, și folosește-te de aceste momente pentru a te plimba prin birou sau pe afară, dacă vremea îți permite. Acest tip de deconectare te va ajuta să îți încarci bateriile și să pui mai puțină presiune pe coloană, atunci când stai jos.

    Mai multă grijă pentru postura ta la locul de muncă poate însemna și o sănătate mai bună pe termen lung. Atenția față de aceste detalii care de multe ori pot scăpa neobservate este extrem de importantă.

    Sursă foto: Shutterstock / Copyright Andrey_Popov

    COMENTARII

    Implantul dentar și fumatul - Ești sau nu un candidat potrivit?

    acum 1 zile

    Că nu este sănătos să fumezi, este un lucru știut. Dar dacă fumezi înseamnă că nu ești un candidat potrivit pentru implantul dentar?

    Implantul dentar - Răspunsuri pe care vrei să le știi, inclusiv cât te costă

    acum 8 zile

    Articolul acesta îți va dezvălui ce implică un implant dentar de calitate, cât durează intervenția, etapele de tratament. Vei afla inclusiv prețul unui implant dentar, astfel încât să fii un pacient pe deplin informat.

    Problemele de echilibru - generalități, cauze posibile și tipuri de tratament

    acum 8 zile

    Amețeala este o problemă medicală frecventă în rândul persoanelor adulte, caracterizate prin pierderi de echilibru, dureri de cap, stări de axietate etc, dar se pot manifesta chiar și printr-o paletă simptomatică mult mai gravă, precum vărsături, schimbări ale ritmului cardiac sau pierderea temporară a cunoștintei.

    Cum te ajută sportul să te simți mai bine în pielea ta. 3 motive ca să începi chiar de mâine

    acum 9 zile

    În ultimii ani, din ce în ce mai mulți oameni au început să practice sportul ca remediu pentru stresul cotidian, considerându-l un element important al unei vieți sănătoase, alături de o alimentație bogată în nutrienți și vitamine.

    8 alimente pe care ar trebui să le incluzi mai des în meniul tău zilnic

    acum 16 zile

    O alimentație săracă în nutrienți de calitate va duce mai departe la kilograme în plus, la o capacitate redusă de concentrare și chiar la unele probleme de sănătate de care îți va fi dificil să scapi. Există însă și soluții la care poți apela fără un mare efort.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »