• MIERCURI, 14 NOIEMBRIE 2018

    5 moduri în care locul de muncă îți poate afecta starea psihică

     Așa cum îți îngrijești sănătatea fizică, trebuie să îți protejezi și sănătatea psihică. Uneori, poți deveni atât de preocupată de responsabilitățile de zi cu zi, încât ești mai puțin atentă la starea ta psihică și la factorii care o pot afecta. Având în vedere că petreci o bună parte din zi la locul de muncă, e important să știi cum îți poate influența acesta starea psihică. Astfel, dobândești mai mult control asupra ta, a minții și a vieții tale și poți face mai ușor schimbări pozitive. Iată cum îți poate afecta locul de muncă starea psihică:

    1. Concediile

    Nu doar concediul medical este important pentru sănătatea ta. Ar trebui să acorzi o importanță la fel de mare concediului de odihnă, așa cum procedezi în cazul concediului medical, dacă te îmbolnăvești sau ai un accident de muncă. Unul dintre cele mai importante efecte ale concediului constă în reducerea temporară a nivelului de stres și evitarea stresului cronic. Alte beneficii ale concediilor includ: oportunități de învățare și comunicare, facilitarea dezvoltării personale și sociale, reconectarea cu familia și prietenii și creșterea stării de bine subiective, potrivit Psychology Today.

    2. Programul de muncă

    Un alt aspect care poate avea efecte asupra stării psihologice este programul de muncă. Atât numărul de ore, cât și momentul în care acestea sunt lucrate te pot influența în moduri neașteptate. Atunci când lucrezi un număr mare de ore, zilnic sau săptămânal, te expui la câteva riscuri. Potrivit unui studiu din Occupational Medicine, munca prelungită a fost asociată cu o stare mintală mai precară, mai multă anxietate, simptome depresive mai frecvente și o calitate mai slabă a somnului.

    Totodată, apare un impact negativ și atunci când lucrezi pe timp de noapte, conform unui studiu PMC din 2016 realizat pe asistente medicale. Pentru grupul din tura de noapte, s-a observat un nivel mai scăzut al satisfacției față de job, o calitate mai proastă a somnului, o frecvență mai mare a oboselii cronice și a simptomelor psihologice.

    3. Atitudinea față de job

    Nu doar ceea ce faci la locul de muncă are un impact asupra stării tale mintale. Atitudinea ta față de job poate fi la fel de importantă. Puțini pot avea un loc de muncă care coincide cu pasiunea lor, însă asta nu înseamnă că ar trebui să te mulțumești cu un job față de care ai o atitudine negativă. Potrivit Talk Space, să ai un loc de muncă care îți displace este mai rău pentru sănătatea ta mintală decât să nu fii angajată. În plus, persoanele care ar dori să plece de la locul de muncă, dar nu reușesc (fie nu găsesc un alt job, fie rămân din obligație la cel vechi) se confruntă mai des cu stres, epuizare și simptome de burnout.

    4. Spațiul de lucru

    Mediul în care lucrezi te poate face să te simți mai optimistă și mai creativă, sau, din contră, mai stresată și mai puțin productivă. Există mulți factori de mediu care influențează starea ta mintală la locul de muncă, cum ar fi suprafața, lumina, temperatura, nivelul zgomotului și designul. Angajații au nevoie de confort pentru a fi relaxați, concentrați și productivi. Astfel, în majoritatea cazurilor trebuie găsit un echilibru plăcut. Spre exemplu, o iluminare bună este esențială pentru productivitate și starea de spirit, însă una prea puternică poate fi obositoare.

    5. Atmosfera de la job

    Un loc de muncă plăcut se poate transforma într-un coșmar din cauza atitudinii negative a unor colegi sau șefi. O atmosferă pozitivă e caracterizată de comunicare deschisă, colaborare, echilibru între viața profesională și cea personală, accent pe dezvoltare și recunoașterea meritelor individuale. Multe persoane se confruntă însă cu o atmosferă negativă la locul de muncă, ceea ce poate avea efecte negative asupra moralului, productivității, dar și a nivelului de stres și anxietate.


    Sursă foto: Shutterstock

    COMENTARII

    7 trucuri pentru o respirație proaspătă pe tot parcursul zilei

    acum 1 zile

    Prospețimea gurii tale este foarte importantă indiferent de context. În clipa în care ești la birou, alături de colegi și clienți, vei simți nevoia să îi eviți în discuțiile directe, ceea ce va da un semnal negativ celor din fața ta.

    Ce poți face pentru a-ți întări rapid sistemul imunitar împotriva gripelor și virozelor de sezon

    acum 5 zile

    Odată cu venirea frigului corpul tău trece prin schimbări în întâmpinarea cărora trebuie să vii printr-o alimentație sănătoasă, prin sport și aport crescut de vitamine.

    Apa filtrata - cea mai sanatoasa forma de hidratare

    acum 6 zile

    Este un lucru stiut ca adultii au nevoie de cel putin doi litri de apa zilnic, insa aceasta cantitate difera, de fapt, de greutatea ta. Astfel, mai corect spus, ai nevoie de 40 de mililitri de apa pentru fiecare kilogram pe care il cantaresti, in fiecare zi.

    Maseaua de minte - simptome resimtite, complicatii, extractie

    acum 25 zile

    Majoritatea oamenilor se confrunta cu aparitia molarilor de minte in jurul varstei de 17-25 de ani. Acestia sunt al treilea si ultimul set de molari care apar la maturitate. Uneori insa, pot exista sub gingie de la varsta de 8-10 ani si se observa doar la radiografie.

    Top 7 remedii naturale pentru îmbunatățirea ficatului

    acum 25 zile

    Alimentația, stresul zilnic sau starea de epuizare totală sunt doar câțiva dintre factorii care influențează negativ funcția hepatică. Ficatul este cel mai important organ din corpul nostru deoarece are un rol esențial în susținerea întregului organism. Acesta este...

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Stirile Antena 1 Observator

    observator.tv


    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »