• VINERI, 20 APRILIE 2018

    5 superalimente pe care ar trebui să le incluzi în meniul tău zilnic

    Toţi ştim că o alimentaţie sănătoasă poate avea un impact major asupra modului în care ne simţim. Atunci când consumi mâncăruri tip fast-food sau alimente procesate, cu siguranţă ai observat că începi să simţi o stare de oboseală accentuată.

    Într-adevăr, legumele şi fructele te ajută să te simţi plin de energie şi să ai o stare de spirit mai bună, însă superalimentele trec la următorul nivel, adică îţi ajută organismul să funcţioneze mai bine, deoarece au o doză mult mai mare de nutrienţi.

    Am pregătit mai jos o listă cu cele mai delicioase şi sănătoase superalimente pe care le poţi încerca:

    Afine

    Mici, dar bogate în nutrienţi, afinele sunt un superaliment delicios care nu ar trebui să lipsească din alimentaţia ta. Acestea conţin antioxidanţi şi vitamine din plin, printre care vitamina C, K, dar şi mangan.

    Poţi adăuga aceste fructe aromate în salate, prăjituri sau le poţi savura proaspete, ca o delicioasă gustare sănătoasă.

    Midgale

    Atunci când de gândim la superalimente, nu putem să nu menţionăm şi migdalele. Dacă nu ştiai, migdalele sunt unele dintre fructele oleaginoase cele mai bogate în nutrienţi şi sunt o sursă excelentă de calciu, vitamina E şi proteine.

    Există numeroase variante în care poţi savura migdalele. De la prepararea laptelui sau a făinei de migdale chiar la tine acasă, migdalele sunt un ingredient excelent în prăjituri, fursecuri sau chiar macaroons.

    Avocado

    Deşi ai putea crede că este o legumă, avocado face parte din familia Lauraceelor şi este, de fapt, un fruct. Chiar şi aşa, avocado este un superaliment gustos, bogat în acizi monosaturaţi, care protejează sănătatea inimii, folaţi, vitamina C şi K. În plus, un fruct de avocado conţine mai mult potasiu decât o banană, mai exact 485 de mg, faţă de 385 mg, cât are o banană.

    Poţi folosi avocado în salate sau chiar tartinat pe o felie de pâine cu puţină sare şi cu un strop de ulei de măsline. Este o gustare perfectă ca să îţi potoleşti foamea.

    Somon

    Somonul este un peşte bogat în Omega 3, iar American Heart Association ne recomandă să mâncăm somon de cel puţin două ori pe săptămână. De ce? Pentru că acizii graşi care se găsesc în somon ajută la menţinerea sănătăţii inimii, dar şi a creierului.

    Poţi găti cu uşurinţă câteva porţii de somon la cuptor sau la grătar, alături de câteva legume sau poţi prepara un sandwich săţios pentru micul dejun sau prânz.

    Cartofi dulci

    Cartofii dulci sunt cunoscuţi pentru savoarea lor, însă au intrat pe lista noastră cu superalimente pentru că sunt bogaţi în vitamine şi minerale, benefice pentru sănătate.

    Printre nutrienţii care se găsesc în aceste legume putem enumera vitamina C, potasiu şi mangan, dar şi vitamina A. În plus, 100 de grame de cartofi dulci copţi oferă aproape 37 % din necesarul zilnic de vitamina A.

    Aceste superalimente îţi vor da un plus de energie şi îţi oferă doza zilnică necesară de vitamine şi nutrienţi pentru a te simţi şi pentru a fi în formă, iar partea bună este că le poţi include în meniul tău chiar de azi.

    Sursă foto: Shutterstock

    COMENTARII

    5 moduri în care locul de muncă îți poate afecta starea psihică

    acum 2 zile

    Având în vedere că petreci o bună parte din zi la locul de muncă, e important să știi cum îți poate influența acesta starea psihică. Astfel, dobândești mai mult control asupra ta, a minții și a vieții tale și poți face mai ușor schimbări pozitive. Iată cum îți poate afecta locul de muncă starea psihică.

    Cele mai comune 6 greșeli pe care le faci când te apuci de alergat

    acum 4 zile

    De cele mai multe ori, alergatul vine cu unele erori pe care foarte mulți aflați la început de drum le comit din lipsă de cunoștințe sau din convingerea că lor nu li se poate întâmpla nimic.

    De ce te ustură în gât iarna. 5 metode pentru a scăpa de problemă

    acum 7 zile

    Durerile în gât sunt cel mai frecvente iarna și apar imediat cum vremea se răcește. Acestea au, de regulă, două cauze: cele de ordin infecțios și cele non-infecțioase. Pe lângă disconfortul pe care îl provoacă, mai deranjant este faptul că, uneori, durerile în gât persistă pe tot parcursul sezonului rece.

    7 semne și simptome ale deficienței de vitamina B6

    acum 11 zile

    Vitamina B6 este una dintre cele nouă vitamine ale complexului B, pe care medicii au descoperit-o încă din anul 1932, însă despre care oamenii de știință încă descoperă noi beneficii pentru organism.

    Esti la primul tau implant dentar? Afla care sunt principalele etape ale acestei proceduri

    acum 36 zile

    Ce este un implant dentar si in ce consta fixarea acestuia?

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »