• MARTI, 27 FEBRUARIE 2018

    6 mituri despre răceală și gripă. Când să iei abtibiotic dacă ai răcit?

     Foto: hepta

    În timpul iernii, sistemul imunitar este mai expus, așa că în sezonul rece este recomandată protecția suplimentară a organismului și întărirea sistemului de apărare. În cazul răcelii, consultați medicul dacă simptomele severe durează mai mult de 10 zile, dacă prezentați dureri la nivelul urechilor și al sinusurilor, aveți febră ridicată. Pentru gripă, apelați la medic. Acesta va decide care este tratamentul adecvat pentru complicațiile apărute. Specialiștii avertizează că grija excesivă a dus la apariția unor mituri specifice sezonului rece, care pot avea efectul contrar.


    Mit 1: Aerul rece te îmbolnăvește

    Deși este cunoscută sub denumirea de “raceala“, această afecțiune nu este declanșată de aerul rece și temperaturile scăzute. “Dimpotriva, numărul celulelor responsabile cu combaterea infecțiilor crește atunci când ieșim afară iar simpla stare de a-ți fi frig nu are legătură cu răceala. De regulă, bolile precum gripa și răceala sunt provocate de virusuri sau bacterii, care au o rată de răspândire mai mare la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, astfel că sunt mult mai ușor transmise prin contact într-un cadru restrans“, explică dr. Imunolog Tania Bejan.

    Mit 2: Alergiile dispar în sezonul rece

    Deși simptomele alergiilor sezoniere precum febră fânului sau cele cauzate de polen se ameliorează, există un revers al medaliei: alergiile de interior se agravează în sezonul rece. Acestea sunt cauzate de praf, mucegai și aerul mai încărcat, corelate în special cu faptul că în timpul iernii camerele nu sunt atât de des aerisite că în sezonul cald.

    Mit 3: Nu trebuie să facem sport afară iarna

    Dacă ați decis să amânați exercițiile fizice sau jogging-ul până la primăvară, este momentul să va răzgândiți! “Exercitiile fizice la temperaturi scăzute, bineînțeles cu echipamentul corespunzător, sunt o modalitate mult mai eficientă de a face sport, deoarece generează arderi calorice mai intense decât cele realizate la temperaturi confortabile trupului uman, la aproximativ 20 de grade Celsius. În plus, datorită faptului că exercițiile presupun un efort mai mare, înseamnă și că nivelul endorfinelor va crește mai mult, îmbunătățind astfel și starea de spirit“ , recomandă specialistul.

    Mit 4: Nu avem nevoie de protecție solară în timpul iernii

    În ciuda faptului că, în general, cazurile de arsuri solare în timpul iernii sunt foarte rare, acțiunea razelor soarelui poate fi la fel de nocivă, în special pentru piele. Mai mult, din cauza faptului că zăpada reflectă 80% din razele UV, celulele epidermei sunt mult mai afectate. Așadar, cremele de protecție solară nu trebuie să lipsească nici în timpul iernii.

    Mit 5: Avem nevoie de mai mult somn în timpul iernii

    Din cauza diminuării luminii soarelui, prelungirea nopților și scurtarea zilelor, în sezonul rece ne simțim mai somnoroși și chiar ne trezim mai greu dimineață. Cu toate acestea, ceea ce resimte organismul nu este nevoia fizică de mai mult somn, ci mai degrabă dorință psihologică de a rămâne într-un loc confortabil cu temperatură constantă.

    Mit 6: Dacă ești răcit sau ai gripă, ia antibiotice

    Cum atât gripa cât și răceala sunt cauzate de virusuri, și nu de bacterii, tratamentul cu antibiotice este inutil. Doctorul poate prescrie totuși antibiotice în cazul în care pacientul dezvoltă o complicație de natură bacteriană precum sinuzită, otită, bronșită ori pneumonie.

    COMENTARII

    Ce înseamnă consultul ginecologic?

    acum 8 zile

    Femeile au deseori îngrijorări și senzații de respingere atunci când vine vorba despre consultul ginecologic. Și pentru că în cea mai mare parte din cazuri, acceptarea și conștientizarea nevoii investigației trebuie indusă inițial la nivel mental, lucrurile trebuie să înceapă cu educație corespunzătoare

    Uleiul de ricin - care sunt proprietățile sale și cum poate fi utilizat

    acum 14 zile

    Astăzi se cunosc nenumărate beneficii pe care uleiul de ricin le deține, atât pentru menținerea sănătății și tratarea diverselor afecțiuni, cât și pentru contribuțiile sale în frumusețe.

    Cât de vizibile sunt carențele de vitamine și minerale? Află cum le poți depista din timp

    acum 16 zile

    Iată care sunt cele mai frecvent întâlnite deficiențe de vitamine și minerale și cum arată primele semne ale acestora.

    4 mituri despre măsurile de contracepție

    acum 21 zile

    Există situații în care în timpul unui contact sexual prezervativul cedează, sau, în cazul în care actul este produs fără protecție, apare riscul unei sarcini nedorite. Cea mai eficientă cale de contracepție într-un astfel de scenariu a fost și rămâne în continuare pastila de a doua zi.

    5 superalimente pe care ar trebui să le incluzi în meniul tău zilnic

    acum 34 zile

    Aceste superalimente îţi vor da un plus de energie şi îţi oferă doza zilnică necesară de vitamine şi nutrienţi pentru a te simţi şi pentru a fi în formă, iar partea bună este că le poţi include în meniul tău chiar de azi.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Observator.TV


    Top stiri
    PoveștiCOOL
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit&Co! Sâmbătă și duminică, de la ora 12.30
    Citește mai mult... »