• MARTI, 27 FEBRUARIE 2018

    6 mituri despre răceală și gripă. Când să iei abtibiotic dacă ai răcit?

     Foto: hepta

    În timpul iernii, sistemul imunitar este mai expus, așa că în sezonul rece este recomandată protecția suplimentară a organismului și întărirea sistemului de apărare. În cazul răcelii, consultați medicul dacă simptomele severe durează mai mult de 10 zile, dacă prezentați dureri la nivelul urechilor și al sinusurilor, aveți febră ridicată. Pentru gripă, apelați la medic. Acesta va decide care este tratamentul adecvat pentru complicațiile apărute. Specialiștii avertizează că grija excesivă a dus la apariția unor mituri specifice sezonului rece, care pot avea efectul contrar.


    Mit 1: Aerul rece te îmbolnăvește

    Deși este cunoscută sub denumirea de “raceala“, această afecțiune nu este declanșată de aerul rece și temperaturile scăzute. “Dimpotriva, numărul celulelor responsabile cu combaterea infecțiilor crește atunci când ieșim afară iar simpla stare de a-ți fi frig nu are legătură cu răceala. De regulă, bolile precum gripa și răceala sunt provocate de virusuri sau bacterii, care au o rată de răspândire mai mare la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, astfel că sunt mult mai ușor transmise prin contact într-un cadru restrans“, explică dr. Imunolog Tania Bejan.

    Mit 2: Alergiile dispar în sezonul rece

    Deși simptomele alergiilor sezoniere precum febră fânului sau cele cauzate de polen se ameliorează, există un revers al medaliei: alergiile de interior se agravează în sezonul rece. Acestea sunt cauzate de praf, mucegai și aerul mai încărcat, corelate în special cu faptul că în timpul iernii camerele nu sunt atât de des aerisite că în sezonul cald.

    Mit 3: Nu trebuie să facem sport afară iarna

    Dacă ați decis să amânați exercițiile fizice sau jogging-ul până la primăvară, este momentul să va răzgândiți! “Exercitiile fizice la temperaturi scăzute, bineînțeles cu echipamentul corespunzător, sunt o modalitate mult mai eficientă de a face sport, deoarece generează arderi calorice mai intense decât cele realizate la temperaturi confortabile trupului uman, la aproximativ 20 de grade Celsius. În plus, datorită faptului că exercițiile presupun un efort mai mare, înseamnă și că nivelul endorfinelor va crește mai mult, îmbunătățind astfel și starea de spirit“ , recomandă specialistul.

    Mit 4: Nu avem nevoie de protecție solară în timpul iernii

    În ciuda faptului că, în general, cazurile de arsuri solare în timpul iernii sunt foarte rare, acțiunea razelor soarelui poate fi la fel de nocivă, în special pentru piele. Mai mult, din cauza faptului că zăpada reflectă 80% din razele UV, celulele epidermei sunt mult mai afectate. Așadar, cremele de protecție solară nu trebuie să lipsească nici în timpul iernii.

    Mit 5: Avem nevoie de mai mult somn în timpul iernii

    Din cauza diminuării luminii soarelui, prelungirea nopților și scurtarea zilelor, în sezonul rece ne simțim mai somnoroși și chiar ne trezim mai greu dimineață. Cu toate acestea, ceea ce resimte organismul nu este nevoia fizică de mai mult somn, ci mai degrabă dorință psihologică de a rămâne într-un loc confortabil cu temperatură constantă.

    Mit 6: Dacă ești răcit sau ai gripă, ia antibiotice

    Cum atât gripa cât și răceala sunt cauzate de virusuri, și nu de bacterii, tratamentul cu antibiotice este inutil. Doctorul poate prescrie totuși antibiotice în cazul în care pacientul dezvoltă o complicație de natură bacteriană precum sinuzită, otită, bronșită ori pneumonie.

    COMENTARII

    Regim alimentar sanatos - pentru slabit, pentru copii, pentru gravide

    acum 12 zile

    Daca vrei sa iti planifici un regim alimentar sanatos, gandeste-te la pasi mici, usor de gestionat, cum ar fi adaugarea unei salate o data pe zi, in locul vreunei schimbari drastice. Pe masura ce schimbarile mici devin uzuale, poti continua sa inserezi mai multe obiceiuri sanatoase.

    Implant dentar - toate informatiile de care ai nevoie pentru a initia o astfel de interventie

    acum 12 zile

    Progresele in domeniul stomatologic reliefeaza faptul ca astazi, mai mult ca niciodata, inlocuirea dintilor lipsa nu mai reprezinta un motiv de ingrijorare. Important este sa apelezi la cine trebuie, si mai ales in momentul potrivit.

    Cele mai bune uleiuri esentiale si cum sa le folosesti

    acum 12 zile

    Au fost folosite in medicina timp de mii de ani iar puterea lor de vindecare este foarte bine cunoscuta in intreaga lume si de-a lungul istoriei. Iar daca vrei sa te folosesti si tu de ele, afla care sunt cele mai bune si cum le poti utiliza cat mai eficient.

    Regulile alimentației nu sunt universale. 5 excepții de la cele mai cunoscute recomandări nutriționale

    acum 13 zile

    Există situații în care alimente foarte sănătoase prezintă riscuri pentru sănătate, dar și situații în care alimente pe care le-am ocoli în mod normal pot fi benefice.

    3 obiceiuri casnice pentru sănătatea ta

    acum 31 zile

    Bacteriile, praful, mucegaiul sau alimentele nepotrivite sunt doar câteva dintre lucrurile care îți pot cauza afecțiuni și neplăceri în acest sens, însă cu puțină disciplină le poți elimina din casa ta fără eforturi financiare prea mari.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Top stiri
    PoveștiCOOL
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit&Co! Sâmbăta, de la ora 15.30
    Citește mai mult... »