• MIERCURI, 12 DECEMBRIE 2018

    6 schimbări pe care ar trebui să le faci pentru un stil de viață mai sănătos

     Timpul e prețios, așa că nu ar trebui să aștepți să faci schimbări pozitive în viața ta, în special unele care te-ar ajuta să trăiești mai sănătos. Mare parte din viitorul tău e determinat de deciziile minore din fiecare zi. De exemplu, atunci când preferi să rămâi pe canapea în loc să faci mișcare, poți deschide calea unor afecțiuni pe termen lung. Pe de altă parte, atunci când iei decizii bune pentru sănătatea ta, poți duce o viață mai sigură și mai echilibrată. Nu este însă ușor să începi o viață sănătoasă. De aceea, îți sugerăm câteva aspecte la care să fii atentă:

    1. Schimbă-ți stilul de gătit

    Alimentația corectă este esențială pentru o viață sănătoasă. Uneori poate fi dificil să iei decizii bune, pentru că există și multe informații contradictorii. Cei mai mulți cercetători sunt de acord că una dintre cele mai sănătoase alimentații este cea de tip mediteranean. Include multe legume și fructe proaspete în dieta ta, pește, ulei de măsline și cereale integrale. De asemenea, evită stilul de gătit nesănătos, cum ar fi cel bazat pe prăjeli. De exemplu, un astfel de aparat cu siguranță te va ajuta să-ți îmbunătățești calitatea alimentației, din moment ce nu folosește ulei.

    2. Începe un stil de viață mai activ

    Stilul de viață sedentar a devenit o problemă de sănătate publică, fiind asociat cu obezitatea, diabetul de tip II, anumite tipuri de cancer, bolile cardiovasculare și chiar moartea prematură, potrivit Medical News Today. Ca să trăiești sănătos, e indicat atât să incluzi activități fizice în rutina ta, cât și să reduci cât mai mult din timpul pe care îl petreci așezată. Ideal este să îmbini exercițiile de tip cardio, cum ar fi alergatul și mersul pe bicicletă, cu antrenamentul pentru creșterea forței. Îți poți programa trei sesiuni de 30 de minute de cardio pe săptămână și două sesiuni de 30 de minute cu exerciții pentru musculatură.

    3. Fii mai atentă la igiena ta emoțională

    Sănătatea nu înseamnă doar o stare fizică bună, ci și una mentală. Igiena emoțională este un termen care se referă la îngrijirea și întreținerea unei stări psihologice bune. Ca să ne păstrăm igiena emoțională, e nevoie să ne monitorizăm starea și să adoptăm obiceiuri zilnice ca să adresăm, atunci când e cazul, răni de tip psihologic, potrivit Psychology Today. Cu alte cuvinte, nu ignora sănătatea psihologică în detrimentul celei fizice: ambele sunt esențiale pentru o viață sănătoasă și fericită.

    4. Fă-ți prieteni noi

    Poate nu știai, dar există o legătură între cercul de prieteni și starea noastră de sănătate. Un studiu din 2010 citat de LifeScience arată că persoanele care au un cerc social solid au o probabilitate mai mică să moară prematur. Să ai relații de prietenie pe tot parcursul vieții te ajută să ai o stare de sănătate generală mai bună, să ai un risc mai mic de demență, un nivel mai mic de stres și rezistență fața unor probleme serioase.

    5. Hidratează-te

    Deshidratarea e mai comună decât crezi. Spre exemplu, mai bine de jumătate de americani nu beau suficiente lichide și sunt deshidratați. Dacă ai uitat să bei suficientă apă, nu poți gândi la fel de clar ca de obicei și te bucuri de mai puțină energie. De aceea, e important să îți monitorizezi consumul de apă zilnic.

    6. Mergi regulat la doctor

    Oricât de multă grijă ai avea de corpul și mintea ta, din când în când ai nevoie să vezi un specialist. Nu subestima importanța prevenției și fă-ți analizele din timp, ca să descoperi rapid o potențială problemă de sănătate. De asemenea, mergi regulat la dentist, ginecolog și la alte controale medicale de specialitate, în funcție de ce îți recomandă medicii.

    Sursă foto: Shutterstock

    COMENTARII

    7 trucuri pentru o respirație proaspătă pe tot parcursul zilei

    acum 2 zile

    Prospețimea gurii tale este foarte importantă indiferent de context. În clipa în care ești la birou, alături de colegi și clienți, vei simți nevoia să îi eviți în discuțiile directe, ceea ce va da un semnal negativ celor din fața ta.

    Ce poți face pentru a-ți întări rapid sistemul imunitar împotriva gripelor și virozelor de sezon

    acum 5 zile

    Odată cu venirea frigului corpul tău trece prin schimbări în întâmpinarea cărora trebuie să vii printr-o alimentație sănătoasă, prin sport și aport crescut de vitamine.

    Apa filtrata - cea mai sanatoasa forma de hidratare

    acum 7 zile

    Este un lucru stiut ca adultii au nevoie de cel putin doi litri de apa zilnic, insa aceasta cantitate difera, de fapt, de greutatea ta. Astfel, mai corect spus, ai nevoie de 40 de mililitri de apa pentru fiecare kilogram pe care il cantaresti, in fiecare zi.

    Maseaua de minte - simptome resimtite, complicatii, extractie

    acum 25 zile

    Majoritatea oamenilor se confrunta cu aparitia molarilor de minte in jurul varstei de 17-25 de ani. Acestia sunt al treilea si ultimul set de molari care apar la maturitate. Uneori insa, pot exista sub gingie de la varsta de 8-10 ani si se observa doar la radiografie.

    Top 7 remedii naturale pentru îmbunatățirea ficatului

    acum 25 zile

    Alimentația, stresul zilnic sau starea de epuizare totală sunt doar câțiva dintre factorii care influențează negativ funcția hepatică. Ficatul este cel mai important organ din corpul nostru deoarece are un rol esențial în susținerea întregului organism. Acesta este...

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Stirile Antena 1 Observator

    observator.tv


    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »