• MIERCURI, 26 SEPTEMBRIE 2018

    Colesterol mărit - investigații și remedii

     Colesterolul mărit reprezintă, din păcate, o problemă pentru tot mai mulți români. Cu cât nivelul colesterolului este mai mare, cu atât crește și riscul dezvoltării bolilor cardiace.

    Ce este colesterolul

    Colesterolul este o substanță grasă, care reglează permeabilitatea față de lichide a membranelor celulare. Colesterolul este alcătuit din lipoproteine (o combinație de lipide și proteine) cu densitate scăzută și din lipoproteine cu densitate mare. Lipoproteinele cu densitate mare (cunoscute și sub denumirea de „colesterol bun” - HDL) sunt benefice pentru organism, în vreme ce lipoproteinele cu densitate mică („colesterol rău” - LDL) sunt dăunătoare pentru corpul uman, din cauză că favorizează depunerea lipidelor pe artere.

    Cum îți dai seama dacă ai colesterolul mărit

    Cel mai simplu mod prin care să-ți dai seama dacă ai colesterolul mărit este să faci analize de sânge. Respectivele analize o să-ți arate următoarele lucruri: nivelul total al colesterolului din sânge, nivelul colesterolului bun și nivelul colesterolului rău. Pe lângă analizele de sânge, ar mai fi bine să faci și o ecografie Doppler, care îți „scanează” vasele de sânge de la nivelul capului, gâtului și toracelui superior (află aici detalii despre prețul unei ecografii Doppler).

    Există și alte semne care îți transmit că ai colesterolul mărit. Unul dintre ele este de forma unor pete gălbui, mici, localizate pe pleoape, în apropierea nasului. Respectivele depuneri de colesterol pot să apară sub ochi, deasupra ochiului sau în ambele zonele menționate anterior. Depunerile de colesterol nu sunt vizibile doar pe în preajma ochilor, ci și în alte zone, cum ar fi degetele, genunchii, palmele și coatele. Depunerile în cauze poartă numele de xantoame și nu sunt altceva decât niște tumori benigne pe piele.

    Ce să faci dacă vrei să scapi de colesterol

    Primul lucru pe care trebuie să-l faci ca să lupți împotriva colesterolului mărit este să îți schimbi obiceiurile alimentare. Ce înseamnă asta? Două lucruri: să respecți un program de masă (ideal ar fi să ai trei mese principale și două gustări, pe parcursul unei zile) și să ai grijă la ce mănânci, în așa fel încât să introduci din ce în mai puțin grăsimi saturate (provin, în principal, din produse de origine animală) în organismul tău. Cu cât dieta ta va deveni mai bogată în fructe și legume, cu atât va fi mai bine pentru tine și vei reuși să scapi mai repede de colesterolul mărit. Totodată, ar fi minunat dacă ai introduce în dieta ta zilnică alimente care conțin grăsimi sănătoase. Iată câteva astfel de alimente: pește, semințe, avocado și nuci.

    Un alt aliat al luptei tale împotriva colesterolului mărit ar trebui să fie exercițiile fizice. În cazul în care nu știai, colesterolul „adoră” persoanele sedentare. Prin urmare, apucă-te, urgent, de mișcare. Nu contează că mergi la sala de fitness, că alergi prin parc sau că îți faci abonament la un bazin de înot. Important este să-ți lucrezi corpul.

    Sursa foto: pixabay.com

    COMENTARII

    6 schimbări pe care ar trebui să le faci pentru un stil de viață mai sănătos

    acum 1 zile

    Mare parte din viitorul tău e determinat de deciziile minore din fiecare zi. De exemplu, atunci când preferi să rămâi pe canapea în loc să faci mișcare, poți deschide calea unor afecțiuni pe termen lung.

    Somnul de noapte si 3 moduri simple prin care poti dormi mai bine

    acum 7 zile

    Un somn odihnitor iti aduce energie pentru o noua zi de lucru si este la fel de important ca alimentatia si exercitiile fizice pentru sanatatea ta.

    Ce aparate fitness poti folosi acasa in functie de rezultatele pe care le urmaresti

    acum 13 zile

    Cea mai comoda solutie pentru a exersa este achizitionarea unor aparate fitness pentru acasa, fapt ce te va scuti de drumurile facute spre si dinspre sala.

    5 motive pentru care nu e bine să lași străinii să îți atingă bebelușul

    acum 17 zile

    Este greu să le reziști bebelușilor. Au pielea roz și perfect catifelată, obrajii veșnic îmbujorați, miros bine, au mânuțele mici și poartă hăinuțe în miniatură.

    25 de lucruri pe care nu le știai despre apă

    acum 20 zile

    Știm că suntem formați 60% din apă, știm că trebuie să bem minimum doi litri de apă pe zi pentru a fi hidratați și sănătoși, dar întotdeauna proveniența apei pe care o consumăm trebuie să fie una sigură.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Stirile Antena 1 Observator

    observator.tv


    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »