• JOI, 13 SEPTEMBRIE 2018

    Cum te ajută sportul să te simți mai bine în pielea ta. 3 motive ca să începi chiar de mâine

     În ultimii ani, din ce în ce mai mulți oameni au început să practice sportul ca remediu pentru stresul cotidian, considerându-l un element important al unei vieți sănătoase, alături de o alimentație bogată în nutrienți și vitamine. Cu toate că știm de importanța exercițiilor fizice pentru o viață sănătoasă, schimbarea vechilor obiceiuri se realizează lent și avem nevoie de o motivație suplimentară. Aceste trei avantaje ale sportului te vor convinge să începi chiar de mâine:

    1. Eliberează hormonul fericirii

    Exercițiile fizice cresc producția substanțelor chimice din creier responsabile cu sentimentul de fericire. Hormonii fericirii sau endorfinele ajută la calmarea durerii și sunt responsabile de senzația de euforie pe care o simți după ce faci sport. Totodată, dacă ești fericită, ai mai multe șanse să faci mișcare, conform unui studiu publicat în Harvard Health Publishing. Găsește momentul în care te simți confortabil și alege activitatea fizică potrivită pentru tine, iar la final vei avea parte de o doză generoasă de bună dispoziție și mulțumire de sine.

    Dacă nu îți place să fii singură și ai nevoie de un partener cu care să te antrenezi, sporturile de echipă sunt o idee excelentă. Acestea cresc stima de sine, prin construirea unei legături cu coechipierii care împărtășesc aceleași valori și credințe. Socializarea și susținerea psihologica sunt componente importanta în sporturile de echipă.


    2. Ne face mai puternice

    După prima lună de la implementarea unui program sportiv corpul nostru începe să se schimbe și să devină mai puternic. Mușchii încep să memoreze repetările exercițiilor și nu mai resimțim febra musculară.

    Două procese par să fie implicate în creșterea musculară: hipertrofia și adaptarea neuronală. Când mușchii sunt supuși unor perioade regulate de exerciții, urmate de perioade de odihnă, cu un regim alimentar bazat pe o cantitate suficientă de proteine sau suplimente alimentare, ajung să-și modifice masa.


    3. Ne face mai deștepte

    Activitatea fizică regulată este secretul unei minți sănătoase. Pentru sănătatea noastră fizică și psihică este recomandat să facem mișcare moderată, 2-3 ore pe săptămână. Efortul fizic moderat include mersul alert, mersul cu bicicleta sau alte activități aerobice la intensitate medie și fără greutăți.

    Toate formele de activitate fizică îmbunătățesc calitatea somnului. Somnul odihnitor ne ajută memoria și ne crește concentrarea iar efectele sale se văd chiar de cum ne trezim.
    Sportul ne ajută să fim mai creative și să ne concentrăm mai bine pe o sarcină și, în același timp, ne protejează creierul de boli degenerative ca demența sau Alzheimer.

    50% din persoanele care încep să practice sport renunță în primele 6 luni, așa că ai nevoie de voință ca să îți fixezi acest obicei sănătos de pe urma căruia ai doar de câștigat.

    Sursa foto: Shutterstock

    COMENTARII

    6 schimbări pe care ar trebui să le faci pentru un stil de viață mai sănătos

    acum 1 zile

    Mare parte din viitorul tău e determinat de deciziile minore din fiecare zi. De exemplu, atunci când preferi să rămâi pe canapea în loc să faci mișcare, poți deschide calea unor afecțiuni pe termen lung.

    Somnul de noapte si 3 moduri simple prin care poti dormi mai bine

    acum 7 zile

    Un somn odihnitor iti aduce energie pentru o noua zi de lucru si este la fel de important ca alimentatia si exercitiile fizice pentru sanatatea ta.

    Ce aparate fitness poti folosi acasa in functie de rezultatele pe care le urmaresti

    acum 13 zile

    Cea mai comoda solutie pentru a exersa este achizitionarea unor aparate fitness pentru acasa, fapt ce te va scuti de drumurile facute spre si dinspre sala.

    5 motive pentru care nu e bine să lași străinii să îți atingă bebelușul

    acum 17 zile

    Este greu să le reziști bebelușilor. Au pielea roz și perfect catifelată, obrajii veșnic îmbujorați, miros bine, au mânuțele mici și poartă hăinuțe în miniatură.

    25 de lucruri pe care nu le știai despre apă

    acum 20 zile

    Știm că suntem formați 60% din apă, știm că trebuie să bem minimum doi litri de apă pe zi pentru a fi hidratați și sănătoși, dar întotdeauna proveniența apei pe care o consumăm trebuie să fie una sigură.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Stirile Antena 1 Observator

    observator.tv


    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »