• LUNI, 02 IULIE 2018

    Regulile alimentației nu sunt universale. 5 excepții de la cele mai cunoscute recomandări nutriționale

    O alimentație sănătoasă presupune respectarea unor reguli nutriționale clare. Însă unele recomandări foarte cunoscute prezintă excepții importante. Există situații în care alimente foarte sănătoase prezintă riscuri pentru sănătate, dar și situații în care alimente pe care le-am ocoli în mod normal pot fi benefice. Iată excepțiile de la câteva recomandări nutriționale larg cunoscute:

    1. Sarea

    Medicii și nutriționiștii avertizează deseori cu privire la consumul în exces de sare. În cantități mari, aceasta îți poate crește tensiunea arterială, riscul de atac cerebral, poate provoca afecțiuni cardiace și probleme la nivelul rinichilor. Situația este chiar mai dificilă din moment ce papilele gustative se obișnuiesc cu sarea, motiv pentru care unele persoane ajung să mănânce extrem de sărat. Prin urmare, regula generală este că e bine să monitorizăm atent consumul nostru de sare.

    Această regulă nu se aplică însă și persoanelor cu hipotensiune. Din moment ce aceștia au tensiune arterială scăzută, iar sodiul o poate crește, persoanele cu hipotensiune pot folosi mai multă sare, fără probleme.

    2. Grepfrutul

    Grepfrutul este un fruct sănătos, care conține vitamine (A, C, E, B6, B1, B3, B2) și minerale (calciu, fosfor, potasiu, fier, magneziu). Acesta este o sursă de antioxidanți, reduce colesterolul, aciditatea și riscul de diabet. Există însă mai multe situații în care grepfrutul este contraindicat, situații în care riscurile întrec beneficiile consumului acestuia.

    Grepfrutul are substanțe care pot interacționa cu mai mult de 85 de medicamente. Printre acestea, se numără unele medicamente pentru scăderea colesterolului, antibiotice, medicamente pentru inimă sau împotriva cancerului. Totodată, grepfrutul scade eficacitatea anticoncepționalelor, potrivit Health Line. Explicația e legată de substanța din grepfrut numită furanocumarină, care blochează enzima ce descompune medicamentele.

    3. Carnea de organe

    Carnea de organe se referă cel mai adesea la ficat, limbă, inimă și creier, în general provenind de la pui, vită sau porc. Aceasta are beneficii clare, fiind o sursă bogată de fier, fosfor, magneziu, proteine și vitaminele B12, B9, A, D, E și K.

    Chiar dacă consumul cărnii de organe este în general recomandat datorită conținutului său nutritiv, există o excepție importantă. Femeile însărcinate ar trebui să evite carnea de organe. Din cauza conținutului bogat de vitamina A de origine animală, dar și a celui de cupru, există riscuri pentru sarcină. Se poate instala toxicitatea de la vitamina A, care, împreună cu nivelurile prea ridicate de cupru, pot duce la malformații ale fătului și la un nivel crescut de toxicitate a ficatului mamei.

    4. Legumele sărace în calorii

    Recomandarea oricărui nutriționist este să consumi legume proaspete în fiecare zi. Cele sărace în calorii, cum ar fi varza, spanacul sau castraveții sunt de ajutor în păstrarea greutății ideale. Există însă și o situație în care consumul însemnat al acestora îți poate sabota obiectivele.

    Atunci când încerci să îți crești masa musculară, ai nevoie de alimente mai bogate în calorii. Una din greșelile comune ale celor care lucrează ca să aibă mai mulți mușchi este că nu consumă suficiente calorii. De aceea, în această situație, e recomandat să alegi legume ceva mai consistente din punct de vedere caloric, precum fasolea, broccoli, sfecla sau cartofii.

    5. Băuturile pentru sportivi

    Băuturile pentru sportivi acționează în trei moduri: hidratează, oferă energie și înlocuiesc electroliții pierduți prin transpirație. Acestea satisfac nevoile corpului după activități fizice intense și nu ar trebui consumate la exerciții fizice mai ușoare. Din cauza conținutului de zahăr, acestea ar trebui evitate complet de diabetici, dar și de persoane care încearcă să piardă în greutate. În plus, o astfel de sticlă conține în medie 30 de grame de zahăr. Dacă bei cafeaua îndulcită și mănânci un mic desert, poți ajunge să consumi zilnic cantități nesănătoase de zahăr fără să îți dai seama.

    Sursă foto: Shutterstock

    COMENTARII

    Implantul dentar și fumatul - Ești sau nu un candidat potrivit?

    acum 2 zile

    Că nu este sănătos să fumezi, este un lucru știut. Dar dacă fumezi înseamnă că nu ești un candidat potrivit pentru implantul dentar?

    Implantul dentar - Răspunsuri pe care vrei să le știi, inclusiv cât te costă

    acum 9 zile

    Articolul acesta îți va dezvălui ce implică un implant dentar de calitate, cât durează intervenția, etapele de tratament. Vei afla inclusiv prețul unui implant dentar, astfel încât să fii un pacient pe deplin informat.

    Problemele de echilibru - generalități, cauze posibile și tipuri de tratament

    acum 9 zile

    Amețeala este o problemă medicală frecventă în rândul persoanelor adulte, caracterizate prin pierderi de echilibru, dureri de cap, stări de axietate etc, dar se pot manifesta chiar și printr-o paletă simptomatică mult mai gravă, precum vărsături, schimbări ale ritmului cardiac sau pierderea temporară a cunoștintei.

    Cum te ajută sportul să te simți mai bine în pielea ta. 3 motive ca să începi chiar de mâine

    acum 10 zile

    În ultimii ani, din ce în ce mai mulți oameni au început să practice sportul ca remediu pentru stresul cotidian, considerându-l un element important al unei vieți sănătoase, alături de o alimentație bogată în nutrienți și vitamine.

    8 alimente pe care ar trebui să le incluzi mai des în meniul tău zilnic

    acum 17 zile

    O alimentație săracă în nutrienți de calitate va duce mai departe la kilograme în plus, la o capacitate redusă de concentrare și chiar la unele probleme de sănătate de care îți va fi dificil să scapi. Există însă și soluții la care poți apela fără un mare efort.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »