• MIERCURI, 21 DECEMBRIE 2016

    Sfaturile nutriţioniştilor pentru a scăpa de stresul din perioada sărbătorilor!

     Combinația între stresul provocat de sezonul sărbătorilor și reflecția intensă asupra propriei vieți care are loc de obicei în această perioadă a anului poate afecta pe oricine. Iată ce recomandă nutriționiștii consultați de sporteluxe.com pentru a avea o bună dispoziție în timpul sărbătorilor și a lupta împotriva tristeții care își face uneori simțită prezența în special în perioada Crăciunului.

    1. Să ne facem planuri în avans

    Când ne trezim dimineața ar trebui să avem o idee destul de bună privind mesele pe care le vom lua în timpul zilei, susțin specialiștii. Nu spune nimeni că trebuie să știm exact ce și unde vom mânca, ci să avem o idee flexibilă despre ceea ce vom face în timpul zilei. Nutriționiștii susțin că nu este bine să sărim peste mese dacă nu este necesar, avertizând că acest lucru ar putea să crească nivelul zahărului din sânge și să favorizeze apariția toanelor.

    Vom avea dimineață o sesiune de exerciții fizice? Este musai ca după aceea să avem un mic dejun plin de proteine. Știm că vom merge la o petrecere după serviciu? Trebuie să servim înainte un prânz târziu sau măcar o gustare, pentru a fi siguri că nu vom da iama la platourile cu brânză și alte aperitive, care ar putea duce și la un consum în exces de vin.

    2. Să mărim doza de vitamina D

    Vitamina D joacă un rol foarte important în reglarea dispoziției generale și poate chiar să contribuie la combaterea depresiei și a anxietății. Potrivit dr. Chris Kresser, ar trebui să ne propunem să stăm cel puțin 15 minute la soare pe zi, dacă este posibil, întrucât este mai ușor pentru organism să creeze vitamina D prin expunerea la soare decât prin consumul alimentar. Dacă avem parte mai puțin de lumina soarelui în această perioadă, nutriționiștii recomandă suplimentarea dietei cu alimente care conțin vitamina D. Peștele gras, gălbenușurile de ou, untul limpezit (specific bucătăriei indiene) și brânza sunt toate surse bune de vitamina D.

    3. Să renunțăm la cafea în favoarea adaptogenilor

    Dacă ne simțim obosiți din punct de vedere emoțional, sfatul nutriționiștilor este să renunțăm la cafeaua de dimineață și să recurgem la plante adaptogene. Sistemul suprarenal este responsabil pentru gestionarea nivelului de stres din organism și sunt multe situații care cresc concentrația de hormoni ai stresului. Dintre acestea, sporteluxe.com amintește stresul emoțional (provocat de o despărțire sau un mediu de lucru dificil), stresul fizic (un program de sport fără suficientă odihnă), alegerea nefericită a unor alimente care forțează organismul să lucreze mai mult pentru digestie și care nu conțin suficienți nutrienți și anxietatea (atunci când ne simțim la limită).

    În timp, nivelurile constant ridicate de stres forțează glandele suprarenale să lucreze în exces și acestea încetează să-și facă treaba. Asta înseamnă că ne vine mai greu să ne revenim din stres exact în perioada din an în care ne-am dori cel mai mult să simțim buna dispoziție. Consumul unei băuturi cu cofeină zilnic nu va ajuta glandele suprarenale epuizate, dar adaptogenii pot ajuta corpul să-și reducă nivelul de stres. Printre alternativele la cafea furnizate sunt ceaiul japonez Matcha, ceaiul de Kombucha, băuturile cu acid fulvic sau cafeaua cu ciuperci.

    Citeşte mai departe pe agerpres.ro!

    COMENTARII

    Cele mai sănătoase opt poziții de somn! Iată cum trebuie să dormi pentru a scăpa de dureri

    acum 19 ore

    Te trezesti cu dureri de spate si nu stii de ce? Pozitia in care ai dormit poate fi de vina.

    Află ce spun URECHILE despre tine și despre sănătatea corpului tău

    acum 1 zile

    Tot corpul nostru are puncte care se relationeaza cu organele interne. De asemenea, urechile pot obține o multime de informații despre tine si sanatatea ta.

    Ține căpușele la distanță! 5 uleiuri esențiale ce te pot feri de mușcătura acestor insecte parazite

    acum 1 zile

    Mare atentie la muscaturile de capuse! Le poti evita folosind uleiurile esentiale.

    Alternativele SĂNĂTOASE ale celor mai delicioase preparate tip FAST-FOOD

    acum 2 zile

    Oricat de stricta ai fi cu alimentatia ta, tot vor fi momente in care mancarea fast-food te va tenta. Pentru acele dati, noi iti propunem niste alternative sanatoase.

    Ai plecat în vacanță fără cremă de soare? Îți oferim o alternativă inedită împotriva arsurilor

    acum 2 zile

    Sa mergi la plaja fara crema cu protectie solara este una dintre cele mai neplacute lucruri care ti se pot intampla. Noroc ca exista si ate alternative de urgenta.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    DivaHair

    divahair.ro


    Observator.TV


    Top stiri
    A1.ro
    Observator.TV
    SpyNews
    AntenaStars.ro