• MIERCURI, 21 DECEMBRIE 2016

    Sfaturile nutriţioniştilor pentru a scăpa de stresul din perioada sărbătorilor!

     Combinația între stresul provocat de sezonul sărbătorilor și reflecția intensă asupra propriei vieți care are loc de obicei în această perioadă a anului poate afecta pe oricine. Iată ce recomandă nutriționiștii consultați de sporteluxe.com pentru a avea o bună dispoziție în timpul sărbătorilor și a lupta împotriva tristeții care își face uneori simțită prezența în special în perioada Crăciunului.

    1. Să ne facem planuri în avans

    Când ne trezim dimineața ar trebui să avem o idee destul de bună privind mesele pe care le vom lua în timpul zilei, susțin specialiștii. Nu spune nimeni că trebuie să știm exact ce și unde vom mânca, ci să avem o idee flexibilă despre ceea ce vom face în timpul zilei. Nutriționiștii susțin că nu este bine să sărim peste mese dacă nu este necesar, avertizând că acest lucru ar putea să crească nivelul zahărului din sânge și să favorizeze apariția toanelor.

    Vom avea dimineață o sesiune de exerciții fizice? Este musai ca după aceea să avem un mic dejun plin de proteine. Știm că vom merge la o petrecere după serviciu? Trebuie să servim înainte un prânz târziu sau măcar o gustare, pentru a fi siguri că nu vom da iama la platourile cu brânză și alte aperitive, care ar putea duce și la un consum în exces de vin.

    2. Să mărim doza de vitamina D

    Vitamina D joacă un rol foarte important în reglarea dispoziției generale și poate chiar să contribuie la combaterea depresiei și a anxietății. Potrivit dr. Chris Kresser, ar trebui să ne propunem să stăm cel puțin 15 minute la soare pe zi, dacă este posibil, întrucât este mai ușor pentru organism să creeze vitamina D prin expunerea la soare decât prin consumul alimentar. Dacă avem parte mai puțin de lumina soarelui în această perioadă, nutriționiștii recomandă suplimentarea dietei cu alimente care conțin vitamina D. Peștele gras, gălbenușurile de ou, untul limpezit (specific bucătăriei indiene) și brânza sunt toate surse bune de vitamina D.

    3. Să renunțăm la cafea în favoarea adaptogenilor

    Dacă ne simțim obosiți din punct de vedere emoțional, sfatul nutriționiștilor este să renunțăm la cafeaua de dimineață și să recurgem la plante adaptogene. Sistemul suprarenal este responsabil pentru gestionarea nivelului de stres din organism și sunt multe situații care cresc concentrația de hormoni ai stresului. Dintre acestea, sporteluxe.com amintește stresul emoțional (provocat de o despărțire sau un mediu de lucru dificil), stresul fizic (un program de sport fără suficientă odihnă), alegerea nefericită a unor alimente care forțează organismul să lucreze mai mult pentru digestie și care nu conțin suficienți nutrienți și anxietatea (atunci când ne simțim la limită).

    În timp, nivelurile constant ridicate de stres forțează glandele suprarenale să lucreze în exces și acestea încetează să-și facă treaba. Asta înseamnă că ne vine mai greu să ne revenim din stres exact în perioada din an în care ne-am dori cel mai mult să simțim buna dispoziție. Consumul unei băuturi cu cofeină zilnic nu va ajuta glandele suprarenale epuizate, dar adaptogenii pot ajuta corpul să-și reducă nivelul de stres. Printre alternativele la cafea furnizate sunt ceaiul japonez Matcha, ceaiul de Kombucha, băuturile cu acid fulvic sau cafeaua cu ciuperci.

    Citeşte mai departe pe agerpres.ro!

    COMENTARII

    STUDIU: Creierul nevăzătorilor dezvoltă capacităţile celorlalte simţuri! Iată care

    acum 1 zile

    Savantii au detectat la creierele persoanelor nevazatoare "conexiuni ameliorate"!

    VIDEO: Cum să alegem corect fructele și legumele. Sfaturi prețioase de la specialiști!

    acum 1 zile

    Ce trebuie sa stii atunci cand vrei sa cumperi/ consumi fructe si legume.

    STUDIU: Rata fumatului la nivel mondial a scăzut cu 2,5% în 10 ani

    acum 1 zile

    Tutunul este raspunzator de moartea a circa șase milioane de persoane pe an la nivel global.

    De ce caști, sughiți, te întinzi, ți se face pielea de găină sau strănuți? Sunt semnale pe care corpul ți le transmite cu un scop precis

    acum 2 zile

    Organismul nostru ne transmite semnale prin tot felul de gesturi pe care multi dintre noi le consideram firesti.

    Candida auris- o ciupercă rară, letală și rezistentă la medicamente! Cum se contractează şi care sunt cele mai vizate organisme

    acum 2 zile

     O ciupercă rară, cu potențial letal și rezistentă la antibiotice ar putea deveni cel mai nou tip de infecție intraspitalicească ce ar trebui să stârnească îngrijorare, informează New Scientist. 53 de persoane din Statele Unite s-au îmbolnăvit din cauza...

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Top stiri
    A1.ro
    Observator.TV
    SpyNews
    AntenaStars.ro