• JOI, 06 DECEMBRIE 2018

    Somnul de noapte si 3 moduri simple prin care poti dormi mai bine

    Somnul de noapte este o componenta vitala a sanatatii tale. Este cea mai mare pauza dupa o zi obositoare, timp in care corpul uman se reface. Un somn odihnitor iti aduce energie pentru o noua zi de lucru si este la fel de important ca alimentatia si exercitiile fizice pentru sanatatea ta. Dormim mai putin decat generatiile trecute, iar calitatea somnului a inceput sa scada. Cele 8 ore recomandate pentru somnul de noapte arata ca ne petrecem o treime din viata dormind. Tu cata importanta acorzi mediului in care iti petreci o treime din viata? Mobila pentru dormitor aleasa corect iti poate imbunatati somnul si sanatatea. Patul si salteaua pe care te odihnesti iti pot aduce un somn de noapte mai bun, cu beneficii pentru organismul tau.

    1. Salteaua de pat perfecta

    Somnul odihnitor imbunatateste deopotriva sanatatea fizica si mentala. Ca sa obtii un somn bun de noapte, tine cont de cateva sfaturi in alegerea unei saltele pentru pat. Daca singurul tau criteriu de achizitie a fost sa fie o saltea moale si groasa si ai parte de nopti nedormite, poate este momentul sa o inlocuiesti. Lipsa somnului poate provoca depresie, cresterea greutatii si a nivelului de insulina, probleme de concentrare. De asemenea, multe accidente rutiere au drept cauza starea de somnolenta. Primul criteriu de care trebuie sa tii cont este structura: saltea cu spuma, cu arcuri (saltea relaxa) sau din latex. Producatorii de saltele pentru pat tin cont de varsta, greutatea, inaltimea si nevoile medicale ale beneficiarilor. O poti descoperi pe cea potrivita in functie de forma corpului si stilul tau de dormit. Salteaua trebuie sa fie confortabila, dar suficient de ferma pentru a proteja coloana vertebrala.

    2. Nu manca inainte sa te culci

    Masa de seara iti poate influenta odihna de peste noapte. Ca sa ai parte de un somn bun, evita sa mananci cu mai putin de trei ore inainte de a merge la culcare. O masa bogata inainte de somn provoaca agitatie, indigestie sau probleme digestive. Pe de alta parte, nu este bine nici sa adormi cu stomacul gol. Alege cu atentie alimentele la cina. In timp ce unele produse pot tulbura somnul, altele au proprietati care iti faciliteaza mult dorita odihna. Pentru un meniu potrivit la masa de seara poti alege portii mici de peste (gatit la gratar, copt sau fiert), legume, salata de cruditati, orez, susan, linte, iaurt, ceai, visine sau banane. Evita consumul de grasimi, ciocolata, condimente, conserve, sare si zahar in exces la cina. Acestea suprasolicita stomacul, care trebuie sa lucreze multe ore pentru digestie, provocand neplaceri.

    3. Fara cafeina sau alcool inainte de culcare

    Hidratarea corespunzatoare este importanta pentru sanatatea si odihna ta. Daca vrei sa ai parte de un somn odihnitor, renunta sa mai consumi dupa amiaza bauturi cu cantitati mari de zahar, energizante, cafeina, ceai negru sau verde si alcool. Chiar si un pahar de vin baut la cina iti poate influenta calitatea somnului. Pe masura ca alcoolul din sange scade, oboseala se instaleaza, iar acest lucru intarzie somnul. Inainte de somn, asigura-te ca te vei odihni intr-un mediu bine aerisit, cu o temperatura placuta. Pentru un somn placut, relaxat si odihnitor, televizorul, laptopul, tableta si telefonul mobil ar trebui sa ramana in afara dormitorului. Evita pe cat posibil discutiile si situatiile tensionate sau stresante inainte de culcare. Un ceai cald, un film linistitor sau o baie placuta pot fi inceputul unei nopti odihnitoare. Indiferent cat timp aloci somnului de noapte, asigura-te ca acesta va fi unul de calitate, pe o saltea potrivita. Te va ajuta sa te trezesti odihnit si apt pentru o noua zi.

    sursa foto: pixabay.com

    COMENTARII

    7 trucuri pentru o respirație proaspătă pe tot parcursul zilei

    acum 2 zile

    Prospețimea gurii tale este foarte importantă indiferent de context. În clipa în care ești la birou, alături de colegi și clienți, vei simți nevoia să îi eviți în discuțiile directe, ceea ce va da un semnal negativ celor din fața ta.

    Ce poți face pentru a-ți întări rapid sistemul imunitar împotriva gripelor și virozelor de sezon

    acum 5 zile

    Odată cu venirea frigului corpul tău trece prin schimbări în întâmpinarea cărora trebuie să vii printr-o alimentație sănătoasă, prin sport și aport crescut de vitamine.

    Apa filtrata - cea mai sanatoasa forma de hidratare

    acum 7 zile

    Este un lucru stiut ca adultii au nevoie de cel putin doi litri de apa zilnic, insa aceasta cantitate difera, de fapt, de greutatea ta. Astfel, mai corect spus, ai nevoie de 40 de mililitri de apa pentru fiecare kilogram pe care il cantaresti, in fiecare zi.

    Maseaua de minte - simptome resimtite, complicatii, extractie

    acum 25 zile

    Majoritatea oamenilor se confrunta cu aparitia molarilor de minte in jurul varstei de 17-25 de ani. Acestia sunt al treilea si ultimul set de molari care apar la maturitate. Uneori insa, pot exista sub gingie de la varsta de 8-10 ani si se observa doar la radiografie.

    Top 7 remedii naturale pentru îmbunatățirea ficatului

    acum 25 zile

    Alimentația, stresul zilnic sau starea de epuizare totală sunt doar câțiva dintre factorii care influențează negativ funcția hepatică. Ficatul este cel mai important organ din corpul nostru deoarece are un rol esențial în susținerea întregului organism. Acesta este...

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Stirile Antena 1 Observator

    observator.tv


    Top stiri
    CulTOUR
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit & Co
    Citește mai mult... »