• LUNI, 13 MARTIE 2017

    STUDIU: Cum ne afectează sănătatea somnul insuficient

     Chiar și o oră de somn în minus afectează negativ sistemul imunitar, ceea ce poate conduce la slăbirea rezistenței organismului și la o mai ușoară îmbolnăvire, potrivit unui studiu efectuat în Statele Unite.

    O echipă de oameni de știință de la Școala de Medicină din cadrul Universității Washington susține că somnul este una dintre cele mai eficiente măsuri de medicină preventivă. Nathaniel Watson, neurolog și specialist în somnologie în cadrul instituției amintite este de părere că această cercetare demonstrează că somnul insuficient poate bloca anumite procese genetice ce au loc la nivel celular și care formează sistemul imunitar, responsabil de lupta cu infecțiile și bolile. "Sistemul imunitar nu mai funcționează așa cum trebuie atunci când somnul este insuficient", a spus acesta. "Este o dovadă în plus cu privire la importanța somnului asupra sănătății și fiziologiei omului", a adăugat acesta.

    Echipa de cercetători susține că acest studiu ar fi primul care evaluează ceea ce se petrece la nivel de ADN atunci când organismul este privat de somn.

    Oamenii de știință au studiat unsprezece perechi de gemeni identici dintre care unul se odihnea cel puțin șapte ore pe noapte, iar celălalt dormea cu aproximativ o oră mai puțin.

    Circa 50% din necesarul de somn al organismului este dictat la nivel genetic, acesta fiind motivul pentru care studiul a fost efectuat pe perechi de gemeni identici. Fiecare participant la studiu a purtat, timp de două săptămâni, un dispozitiv de monitorizare a somnului.

    La finalul studiului, oamenii de știință au prelevat mostre de sânge a căror analiză a relevat faptul că sistemul imunitar al geamănului cu deficit de somn era mai puțin activ în comparație cu al fratelui său care se odihnea mai mult. Cei care au dormit mai puțin produceau mai puține proteine, molecule pe baza cărora corpul nostru funcționează, precizează sursa citată. "Ei aveau un sistem imunitar neperformant", a spus Watson cu privire la persoanele private de somn, precizând că acest lucru "îi predispune la îmbolnăviri".

    Oamenii de știință subliniază că atât "calitatea cât și cantitatea" somnului sunt elemente foarte importante pentru sănătatea umană. "Riscul de infecție se adaugă unei multitudini de motive pentru care privarea de somn este nesănătoasă", susține Watson, potrivit căruia pe această listă se află deja efecte negative precum reducerea performanțelor în timpul zilei, depresia, hipertensiunea, bolile cardiovasculare, diabetul și starea de nervozitate.

    COMENTARII

    Cele 6 lucruri esențiale care te fac un partener de încredere pentru un diabetic

    acum 7 zile

    Iata care sunt cele sase lucruri esențiale pe care sa le faci ca sa ii oferi sprijinul potrivit partenerului cu diabet.

    Cum să faci sport dacă nu îţi place la sală. 4 moduri plăcute în care poţi face mișcare

    acum 15 zile

    Iată câteva moduri în care poți face sport fără să mergi la sală.

    7 efecte mai puțin cunoscute pe care zahărul le are asupra sănătății tale

    acum 24 zile

    Diabetul, bolile de inimă, problemele la nivelul danturii și creșterea în greutate - pe acestea, cu siguranță, le știi. Consumul de zahăr are însă multe alte consecințe despre care nu auzi vorbindu-se foarte des și care sunt la fel de periculoase.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Observator.TV


    Top stiri
    Happy Day
    iSerial - O grămadă de caramele / în fiecare luni și marți de la ora 19:00
    Citește mai departe »

    ISERIAL

    O grămadă de caramele - episodul 8

    Vlad Gherman este “Don Apetit”! De luni până miercuri, de la ora 12.30
    Citește mai mult... »