• JOI, 23 FEBRUARIE 2017

    STUDIU: Exerciţiile cardio pot scădea riscul de deces în proporţie de 40%

     Creșterea treptată a intensității exercițiilor fizice tip cardio - ce stimulează sistemul cardiovascular - poate contribui la prelungirea duratei vieții, potrivit unui studiu efectuat recent în Statele Unite și publicat în ''Mayo Clinic Proceedings'".

    Pacienții care au început un program de antrenament având niveluri scăzute ale pregătirii fizice însă au crescut treptat intesitatea până la stadii moderate și avansate și-au redus riscul de deces în timpul studiului cu circa 40%.

    Capacitatea de efort fizic se măsoară printr-un test de rezistență, efectuat în mod normal pe banda de alergare sau pe bicicleta staționară. Ea ''depinde de sănătatea inimii, a plămânilor, a sângelui și a mușchilor'', după cum a precizat pentru sursa citată conducătorul studiului, Clinton Brawner, cercetător la Edith and Benson Ford Heart and Vascular Institute din cadrul Spitalului Henry Ford din Detroit.

    Deși există nenumărate informații care dovedesc relația dintre capacitatea de rezistență la efort și evenimente precum moarte prematură, există puține studii care au încercat să evidențieze faptul că îmbunătățirea pregătirii fizice are influență asupra unor astfel de deznodăminte, iar nici unul dintre acestea nu a fost realizat și cu subiecți de sex feminin, a explicat Brawner. Pentru a acoperi această ''gaură'' informațională, oamenii de știință au analizat date prelevate de la peste 10.000 de pacienți din Detroit și Michigan care au efectuat câte două teste de rezistență aproximativ o dată pe an, în perioada 1991 — 2009.

    După o medie de circa 8,6 ani, 9,5% dintre bărbații și 7,4% dintre femeile care au participat la studiu au decedat. Însă, femeile care au ajuns de la un nivel scăzut de activitate fizică la unul intermediar sau ridicat au înregistrat un risc cu 37% mai mic de deces în comparație cu cele care nu și-au îmbunătățit capacitatea de rezistență la efort. În cazul bărbaților, riscul de deces a scăzut cu 44% în comparație cu subiecții care nu făceau exerciții fizice.

    Brawner a subliniat că un nivel scăzut al capacității de efort reprezintă un risc important de moarte prematură, iar creșterea acestuia este esențială pentru sănătate. ''Îmbunătățirea nivelului de fitness stă în mâinile noastre pentru că acesta este influențat de activitatea fizică'', a spus acesta. ''Îmbătrânirea sănătoasă, în general, nu este un proces pasiv, trebuie să fim activi'', a subliniat cercetătorul care recomandă efectuarea cu regularitate a exercițiilor fizice oferind exemplul adoptării unui program de mers pe jos sau de alergare.

    COMENTARII

    Cele mai falsificate alimente pe care şi tu le consumi fără să ştii la ce pericol te expui

    acum 3 zile

    Mierea de albine si cafeaua macinata sunt doar două dintre cele mai falsificate alimente din lume.

    STUDIU: Doar 45 de minute de exerciții fizice aerobice și de rezistență pe săptămână îmbunătățesc funcțiile creierului

    acum 5 zile

    O singura sesiune de aerobic si de rezistenta este de ajuns pentru a spori vigilenta.

    STUDIU: Copiii care merg la culcare la aceeași oră şi au mesele regulate prezintă un risc mai mic de a deveni obezi

    acum 6 zile

    Oamenii de stiinta au evaluat trei rutine la care erau expusi in cadrul gospodariei.

    Deplasarea cu bicicleta la locul de muncă scade cu 45% riscul de cancer și cu 46% cel cardiovascular

    acum 10 zile

    Mersul pe jos la locul de munca a fost asociat cu un risc cu 27% mai scăzut de a dezvolta boli de inima.

    Ce legătură există între utilizarea pe termen lung a telefonului mobil și cancerul

    acum 10 zile

    Cancerogeneza determinată de radiatiile emise de telefoanele mobile este in continuare un subiect aflat in dezbatere.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Top stiri
    A1.ro
    Observator.TV
    SpyNews
    AntenaStars.ro