• JOI, 23 FEBRUARIE 2017

    STUDIU: Exerciţiile cardio pot scădea riscul de deces în proporţie de 40%

     Creșterea treptată a intensității exercițiilor fizice tip cardio - ce stimulează sistemul cardiovascular - poate contribui la prelungirea duratei vieții, potrivit unui studiu efectuat recent în Statele Unite și publicat în ''Mayo Clinic Proceedings'".

    Pacienții care au început un program de antrenament având niveluri scăzute ale pregătirii fizice însă au crescut treptat intesitatea până la stadii moderate și avansate și-au redus riscul de deces în timpul studiului cu circa 40%.

    Capacitatea de efort fizic se măsoară printr-un test de rezistență, efectuat în mod normal pe banda de alergare sau pe bicicleta staționară. Ea ''depinde de sănătatea inimii, a plămânilor, a sângelui și a mușchilor'', după cum a precizat pentru sursa citată conducătorul studiului, Clinton Brawner, cercetător la Edith and Benson Ford Heart and Vascular Institute din cadrul Spitalului Henry Ford din Detroit.

    Deși există nenumărate informații care dovedesc relația dintre capacitatea de rezistență la efort și evenimente precum moarte prematură, există puține studii care au încercat să evidențieze faptul că îmbunătățirea pregătirii fizice are influență asupra unor astfel de deznodăminte, iar nici unul dintre acestea nu a fost realizat și cu subiecți de sex feminin, a explicat Brawner. Pentru a acoperi această ''gaură'' informațională, oamenii de știință au analizat date prelevate de la peste 10.000 de pacienți din Detroit și Michigan care au efectuat câte două teste de rezistență aproximativ o dată pe an, în perioada 1991 — 2009.

    După o medie de circa 8,6 ani, 9,5% dintre bărbații și 7,4% dintre femeile care au participat la studiu au decedat. Însă, femeile care au ajuns de la un nivel scăzut de activitate fizică la unul intermediar sau ridicat au înregistrat un risc cu 37% mai mic de deces în comparație cu cele care nu și-au îmbunătățit capacitatea de rezistență la efort. În cazul bărbaților, riscul de deces a scăzut cu 44% în comparație cu subiecții care nu făceau exerciții fizice.

    Brawner a subliniat că un nivel scăzut al capacității de efort reprezintă un risc important de moarte prematură, iar creșterea acestuia este esențială pentru sănătate. ''Îmbunătățirea nivelului de fitness stă în mâinile noastre pentru că acesta este influențat de activitatea fizică'', a spus acesta. ''Îmbătrânirea sănătoasă, în general, nu este un proces pasiv, trebuie să fim activi'', a subliniat cercetătorul care recomandă efectuarea cu regularitate a exercițiilor fizice oferind exemplul adoptării unui program de mers pe jos sau de alergare.

    COMENTARII

    Ce înseamnă consultul ginecologic?

    acum 3 zile

    Femeile au deseori îngrijorări și senzații de respingere atunci când vine vorba despre consultul ginecologic. Și pentru că în cea mai mare parte din cazuri, acceptarea și conștientizarea nevoii investigației trebuie indusă inițial la nivel mental, lucrurile trebuie să înceapă cu educație corespunzătoare

    Uleiul de ricin - care sunt proprietățile sale și cum poate fi utilizat

    acum 9 zile

    Astăzi se cunosc nenumărate beneficii pe care uleiul de ricin le deține, atât pentru menținerea sănătății și tratarea diverselor afecțiuni, cât și pentru contribuțiile sale în frumusețe.

    Cât de vizibile sunt carențele de vitamine și minerale? Află cum le poți depista din timp

    acum 12 zile

    Iată care sunt cele mai frecvent întâlnite deficiențe de vitamine și minerale și cum arată primele semne ale acestora.

    4 mituri despre măsurile de contracepție

    acum 17 zile

    Există situații în care în timpul unui contact sexual prezervativul cedează, sau, în cazul în care actul este produs fără protecție, apare riscul unei sarcini nedorite. Cea mai eficientă cale de contracepție într-un astfel de scenariu a fost și rămâne în continuare pastila de a doua zi.

    5 superalimente pe care ar trebui să le incluzi în meniul tău zilnic

    acum 29 zile

    Aceste superalimente îţi vor da un plus de energie şi îţi oferă doza zilnică necesară de vitamine şi nutrienţi pentru a te simţi şi pentru a fi în formă, iar partea bună este că le poţi include în meniul tău chiar de azi.

    Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
    Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

    Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

    Observator.TV


    Top stiri
    PoveștiCOOL
    iSerial - O grămadă de caramele
    Citește mai departe »
    Don Apetit&Co! Sâmbătă și duminică, de la ora 12.30
    Citește mai mult... »