JOI, 29 AUGUST 2019

5 beneficii importante ale antioxidanților pentru sănătate

 Trecerea timpului nu poate fi oprită, însă putem avea grijă de corpul și de sănătatea noastră prin consumul regulat de antioxidanți. Pentru a înțelege cum funcționează aceștia, este esențial să definim oxidarea: proces natural, cu efecte negative asupra tuturor celulelor din organismul nostru, care are loc atât sub influența factorilor externi, cât și din cauza procesului de îmbătrânire.
Astfel, antioxidanții sunt substanțe nutritive care apără celulele de daunele cauzate de oxidare și care combat efectele nedorite produse de radicalii liberi, răspunzători de îmbătrânirea prematură, precum și de apariția unor afecțiuni. Antioxidanții se găsesc atât în anumite alimente, cât și în suplimente nutritive care ne îmbunătățesc starea generală de sănătate. Printre suplimentele alimentare care măresc aportul de antioxidanți se numără vitamina C, vitamina E, resveratrolul, seleniul, dar și ceaiurile antioxidante.
Iată, așadar, care sunt principalele 7 beneficii pe care consumul regulat de antioxidanți îl are asupra stării tale de sănătate:

Întărirea sistemului imunitar
Schimbările de temperatură din timpul sezonului rece sunt răspunzătoare pentru stările de oboseală și de disconfort cu care ne confruntăm. Organismul nostru este nevoit să se adapteze la diferențele de temperatură, iar sistemul imunitar este slăbit, principalii săi dușmani fiind radicalii liberi. Așa cum am observat, în lupta cu efectele negative ale radicalilor liberi, este indicat să apelăm la consumul de antioxidanți. În astfel de perioade, când organismul este mult mai vulnerabil decât în mod normal, alimentele sănătoase nu sunt suficiente, de aceea îți recomandăm să mărești aportul de antioxidanți cu ajutorul suplimentelor alimentare de calitate. Există numeroase variante de antioxidanți de la Planteea: de la resveratrol, la ceaiuri antioxidante, care au efecte benefice asupra sistemului imunitar.

Prevenirea bolilor de inimă
În România, bolile cardiovasculare se află în topul problemelor de sănătate cu care se confruntă oamenii. Pentru a le preveni, alimentația bogată în antioxidanți este esențială. Sparanghelul, fasolea, fructele de pădure, broccoli, ciocolata neagră, roșiile, merele, prunele uscate sunt doar câteva dintre alimentele pe care îți recomandăm să le consumi în mod regulat, datorită substanțelor nutritive pe care le conțin.

Îmbunătățirea memoriei
Experții în domeniul sănătății susțin că alimentele bogate în antioxidanți au efecte benefice asupra activităților cognitive și, totodată, împiedică apariția Alzheimer-ului. Astfel, este indicat să incluzi în alimentația ta, printre altele, nuci, care te vor ajuta să îți îmbunătățești capacitatea de învățare, memoria și coordonarea motorie. De asemenea, fructe precum afinele și căpșunele reduc un tip de stres din celule, care este asociat cu îmbătrânirea. Dacă ești un iubitor al cafelei, avem o veste bună pentru tine: aceasta previne apariția Alzheimer-ului și are o contribuție semnificativă asupra funcțiilor cognitive.

Îmbunătățirea vederii
Potrivit unor studii efectuate de cercetătorii americani, unii nutrienți au efecte benefice asupra vederii și reduc riscul aparițiilor unor boli de ochi. Acest lucru se întâmplă în cazul vitaminei C, pe care o regăsim în cantități bogate în citrice, dar și în cazul vitaminei E, care previne cataracta și alte boli oculare și pe care o regăsim în nuci și în cereale integrale.

Prevenirea cancerului
Printre cauzele apariției cancerului se numără și alimentația nesănătoasă. De aceea, medicii nutriționiști recomandă consumul regulat de fructe și de legume, bogate în antioxidanți: afinele, strugurii negri, rodiile, lămâile sunt doar câteva variante pe care le-ai putea introduce în meniul tău. Totodată, cireșele conțin o cantitate semnificativă de betacaroten, vitamina C, quercetină, o combinație eficientă, care poate preveni apariția cancerului.
Alimentația bogată în antioxidanți are numeroase efecte pozitive asupra stării generale de sănătate, dar înainte de a-ți stabili meniul zilnic, îți recomandăm să apelezi la sprijinul unui nutriționist. Împreună veți alege varianta cea mai potrivită pentru tine și nevoile tale.

COMENTARII

Doinița Oancea vrea să strângă 200.000 de euro pentru a ajuta o fetiță de doar 5 ani

acum 3 zile

Doinița Oancea, actrița din serialele ”O grămadă de caramele” (difuzat, duminica, de Happy Channel) și ”Sacrificiul” (difuzat miercurea și joia, de Antena 1), s-a alăturat unei campanii umanitare

„Alta ca ea nu există!”, spune Claudiu Istodor despre fosta sa soție, Maia Morgenstern

acum 7 zile

Cei doi mari actori au fost căsătoriți și vor forma, din nou, un cuplu, de data aceasta doar pe micul ecran. Maia Morgenstern şi Claudiu Istodor aduc în prim plan povestea familiei Oprea în cadrul celui mai nou proiect produs de Ruxandra Ion şi difuzat de Antena 1, Sacrificiul, ce va avea marea premieră miercuri, 11 septembrie, respectiv joi, 12 septembrie, de la 20:00.

Vlad Gherman, la școală. Cine îl recunoaște așa?

acum 7 zile

Cu ocazia acestei zile importante, Vlad a postat o fotografie din vremea când era elev de școala primară. O fotografie în care apare alături de colegii lui. Întrebarea este: îl recunoașteți în fotografia alăturată?

În timpul filmărilor pentru ”Sacrificiul”, Cristina Ciobănașu și-a descoperit o nouă pasiune

acum 7 zile

Pe Cristina Ciobănașu în rolul lui Iris telespectatorii o vor putea descoperi în fiecare miercuri și joi, începând cu 11 septembrie, respectiv 12 septembrie în serialul Sacrificiul.

5 trucuri pentru a irosi mai puțină mâncare

acum 7 zile

România este prima țară din Europa în topul risipei de alimente, având în vedere că o familie aruncă anual, în medie, 170 de kilograme de alimente, în mare parte fructe, legume, carne și produse de panificație.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »