MIERCURI, 12 DECEMBRIE 2018

6 schimbări pe care ar trebui să le faci pentru un stil de viață mai sănătos

 Timpul e prețios, așa că nu ar trebui să aștepți să faci schimbări pozitive în viața ta, în special unele care te-ar ajuta să trăiești mai sănătos. Mare parte din viitorul tău e determinat de deciziile minore din fiecare zi. De exemplu, atunci când preferi să rămâi pe canapea în loc să faci mișcare, poți deschide calea unor afecțiuni pe termen lung. Pe de altă parte, atunci când iei decizii bune pentru sănătatea ta, poți duce o viață mai sigură și mai echilibrată. Nu este însă ușor să începi o viață sănătoasă. De aceea, îți sugerăm câteva aspecte la care să fii atentă:

1. Schimbă-ți stilul de gătit

Alimentația corectă este esențială pentru o viață sănătoasă. Uneori poate fi dificil să iei decizii bune, pentru că există și multe informații contradictorii. Cei mai mulți cercetători sunt de acord că una dintre cele mai sănătoase alimentații este cea de tip mediteranean. Include multe legume și fructe proaspete în dieta ta, pește, ulei de măsline și cereale integrale. De asemenea, evită stilul de gătit nesănătos, cum ar fi cel bazat pe prăjeli. De exemplu, un astfel de aparat cu siguranță te va ajuta să-ți îmbunătățești calitatea alimentației, din moment ce nu folosește ulei.

2. Începe un stil de viață mai activ

Stilul de viață sedentar a devenit o problemă de sănătate publică, fiind asociat cu obezitatea, diabetul de tip II, anumite tipuri de cancer, bolile cardiovasculare și chiar moartea prematură, potrivit Medical News Today. Ca să trăiești sănătos, e indicat atât să incluzi activități fizice în rutina ta, cât și să reduci cât mai mult din timpul pe care îl petreci așezată. Ideal este să îmbini exercițiile de tip cardio, cum ar fi alergatul și mersul pe bicicletă, cu antrenamentul pentru creșterea forței. Îți poți programa trei sesiuni de 30 de minute de cardio pe săptămână și două sesiuni de 30 de minute cu exerciții pentru musculatură.

3. Fii mai atentă la igiena ta emoțională

Sănătatea nu înseamnă doar o stare fizică bună, ci și una mentală. Igiena emoțională este un termen care se referă la îngrijirea și întreținerea unei stări psihologice bune. Ca să ne păstrăm igiena emoțională, e nevoie să ne monitorizăm starea și să adoptăm obiceiuri zilnice ca să adresăm, atunci când e cazul, răni de tip psihologic, potrivit Psychology Today. Cu alte cuvinte, nu ignora sănătatea psihologică în detrimentul celei fizice: ambele sunt esențiale pentru o viață sănătoasă și fericită.

4. Fă-ți prieteni noi

Poate nu știai, dar există o legătură între cercul de prieteni și starea noastră de sănătate. Un studiu din 2010 citat de LifeScience arată că persoanele care au un cerc social solid au o probabilitate mai mică să moară prematur. Să ai relații de prietenie pe tot parcursul vieții te ajută să ai o stare de sănătate generală mai bună, să ai un risc mai mic de demență, un nivel mai mic de stres și rezistență fața unor probleme serioase.

5. Hidratează-te

Deshidratarea e mai comună decât crezi. Spre exemplu, mai bine de jumătate de americani nu beau suficiente lichide și sunt deshidratați. Dacă ai uitat să bei suficientă apă, nu poți gândi la fel de clar ca de obicei și te bucuri de mai puțină energie. De aceea, e important să îți monitorizezi consumul de apă zilnic.

6. Mergi regulat la doctor

Oricât de multă grijă ai avea de corpul și mintea ta, din când în când ai nevoie să vezi un specialist. Nu subestima importanța prevenției și fă-ți analizele din timp, ca să descoperi rapid o potențială problemă de sănătate. De asemenea, mergi regulat la dentist, ginecolog și la alte controale medicale de specialitate, în funcție de ce îți recomandă medicii.

Sursă foto: Shutterstock

COMENTARII

7 beneficii ale antioxidantilor pentru sanatate

acum 14 zile

Antioxidantii se gasesc in multe alimente pe care probabil deja le consumi - fructe, legume, oleaginoase si cereale integrale, dar si in carnea de pasare si peste. Alimentele nocive, cum ar fi produsele procesate, tind sa fie mult mai sarace in antioxidanti.

Verdețuri de primăvară care îți tonifică organismul și beneficiile lor mai puțin cunoscute

acum 34 zile

Leurda, urzicile și loboda nu ar trebui să lipsească din alimentația ta în perioada asta. Motivul? E simplu: nu numai că te ajută să duci o viață mai sănătoasă, dar dau o mână de ajutor și în ameliorarea unor afecțiuni.

Ce este sistemul Fast and Fixed si ce beneficii iti poate oferi?

acum 34 zile

Sistemul revolutionar Fast and Fixed de la Bredent presupune extractie, inserarea implantului dentar si protezarea imediata, cu o punte fixa intr-o singura zi, astfel incat aceasta solutie eficienta este singura care te poate ajuta sa iti recapeti cursul normal al vietii intr-un timp foarte scurt.

Ai ochii rosii? Iata ce probleme de sanatate ai putea avea!

acum 40 zile

Trebuie sa stii ca exista intotdeauna un motiv pentru care ochii iti transmit semnale. Ei aduna informatiile din jurul tau si le transmit creierului pentru procesare.

Masa de Paște și excesul alimentar. Cum poți limita efectele acestuia fără să îți refuzi niciun deliciu

acum 47 zile

Deși ești conștientă de faptul că preparatele de Paște pot fi destul de grele, iar consumul lor în cantități mai mari poate duce la unele probleme medicale, este destul de greu să îți refuzi aceste plăceri.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Stirile Antena 1 Observator

observator.tv


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »