MIERCURI, 08 MAI 2019

7 beneficii ale antioxidantilor pentru sanatate

Antioxidantii sunt substante care pot preveni sau incetini deteriorarea celulelor, cauzata de stresul oxidativ. Acestia sunt molecule instabile pe care organismul le produce in urma metabolizarii diferitelor chimicale din alimente sau ca reactie la expunerea la factori externi, cum ar fi poluarea sau stresul. Antioxidantii se gasesc in multe alimente pe care probabil deja le consumi - fructe, legume, oleaginoase si cereale integrale, dar si in carnea de pasare si peste. Alimentele nocive, cum ar fi produsele procesate, tind sa fie mult mai sarace in antioxidanti. Beneficiile antioxidantilor pentru sanatate sunt multiple, iar in cele ce urmeaza vei afla care sunt cele mai importante.

1. Imbunatatesc functiile creierului

Interactiunea dintre compusii chimici ai antioxidantilor si arhitectura cerebrala are ca efect reducerea inflamatiilor si degenerarii neuronale, care stau la baza multor afectiuni ale creierului. S-a demonstrat ca un consum sanatos de antioxidanti poate imbunatati functiile cognitive la persoanele tinere, dar si incetini degenerarea acestora la persoanele cu o varsta inaintata. Vitaminele C si E, beta-carotenul, seleniul si zincul sunt doar cateva exemple de antioxidanti puternici.

2. Consumul regulat de antioxidanti poate reduce stresul oxidativ

Evitarea completa a stresului oxidativ (imbatranirea celulelor) este imposibila, fiindca vorbim de un proces natural al organismului. Cu toate acestea, efectele stresului oxidativ asupra corpului, cauzate de activitatea radicalilor liberi, pot fi diminuate. Cresterea nivelului de antioxidanti consumati (vitaminele C si E, melatonina) este o asemenea metoda care scade rata formarii radicalilor liberi, iar celulele din organism au acces la nutrienti si compusi chimici sanatosi.

3. Pot ajuta la prevenirea cancerului

Deteriorarea celulara pe care radicalii liberi o cauzeaza a fost atribuita formarii celulelor canceroase. In acest sens, se recomanda un consum regulat de antioxidanti pentru a preveni aparitia acestui tip de celule in corp. Pe langa deja numitele vitamine C si E, beta-caroten, seleniu si zinc, acidul folic este un supliment nutritional care poate ajuta organismul sa lupte impotriva aparitiei cancerului.

4. Pot ajuta la mentinerea ochilor sanatosi

Diferite studii clinice au demonstrat ca luteina si zeaxantina reduc riscul bolilor cronice ale ochilor, precum cataracta si degenerarea maculara. Zincul este un oligoelement mineral important, pentru ca joaca un rol vital in transportul vitaminei A de la nivelul ficatului, la retina, sustinand productia de melanina, un pigment care joaca un rol esential in protejarea ochilor.

5. Pot ajuta la mentinerea sanatatii plamanilor

Iti poti mentine si chiar imbunatati sanatatea plamanilor, precum si reduce riscul bolilor pulmonare, prin adaugarea in dieta a alimentelor bogate in antioxidanti. Cei mai buni antioxidanti pentru plamani sunt beta-carotenul, vitaminele C si E si resveratrolul. Acesta din urma este un fitonutrient gasit in struguri si oleaginoase, care ajuta la reducerea inflamatiei celulelor epiteliale din plamani, protejandu-te astfel de boli inflamatorii.

6. Pot ajuta la cresterea parului

Consumul de antioxidanti poate ajuta la cresterea parului prin mentinerea nivelului de colagen din corp, mai exact in tesuturile conjunctive ale foliculilor de par. Antioxidantii previn, de asemenea, distrugerea melaninei din cortexul firului tau de par, mentinandu-i astfel culoarea si integritatea si facandu-l puternic si sanatos.

7. Pot ajuta la mentinerea unui ten frumos si sanatos

Diferiti antioxidanti pot avea diverse efecte asupra tenului tau, asa ca e important sa stii ce rezultate astepti, pentru a putea consuma alimentele bogate in substantele de care pielea ta are nevoie. Ceaiul verde, o sursa excelenta de antioxidanti, calmeaza iritatia pielii intrucat contine polifenoli, compusi chimici ce au efecte antiinflamatorii. Acidul ascorbic (vitamina C) promoveaza productia de colagen, astfel incat are efecte de intinerire la nivelul tenului, dar poate si sa ofere o luminozitate crescuta, prin diminuarea cearcanelor.

Cum poti consuma mai multi antioxidanti?

Desi exista o varietate de alimente bogate in antioxidanti, de la fructe si legume, la condimente, sursele din care corpul tau primeste antioxidanti nu trebuie sa se rezume doar la ceea ce mananci. Pentru a te asigura ca primesti nivelul optim de nutrienti de care corpul tau are nevoie, se recomanda includerea unui supliment care sintetizeaza cei mai benefici compusi gasiti in natura si ii concentreaza in formule usor de administrat. Poti incerca un flacon de antioxivita de la obio.ro pentru a te convinge de rezultatele benefice promovate de cresterea nivelului antioxidantilor din corp!

Este important sa ai o dieta echilibrata si sanatoasa, in care sa isi gaseasca loc cat mai putine alimentele procesate, bogate in grasimi saturate sau prajite. Include fructe si legume la fiecare masa si suplimnteaza aportul de antioxidanti cu un supliment alimentar, care reuneste substante nutritive intr-o formula inovatoare, iar sanatatea ta va avea doar de castigat.

COMENTARII

Verdețuri de primăvară care îți tonifică organismul și beneficiile lor mai puțin cunoscute

acum 34 zile

Leurda, urzicile și loboda nu ar trebui să lipsească din alimentația ta în perioada asta. Motivul? E simplu: nu numai că te ajută să duci o viață mai sănătoasă, dar dau o mână de ajutor și în ameliorarea unor afecțiuni.

Ce este sistemul Fast and Fixed si ce beneficii iti poate oferi?

acum 34 zile

Sistemul revolutionar Fast and Fixed de la Bredent presupune extractie, inserarea implantului dentar si protezarea imediata, cu o punte fixa intr-o singura zi, astfel incat aceasta solutie eficienta este singura care te poate ajuta sa iti recapeti cursul normal al vietii intr-un timp foarte scurt.

Ai ochii rosii? Iata ce probleme de sanatate ai putea avea!

acum 40 zile

Trebuie sa stii ca exista intotdeauna un motiv pentru care ochii iti transmit semnale. Ei aduna informatiile din jurul tau si le transmit creierului pentru procesare.

Masa de Paște și excesul alimentar. Cum poți limita efectele acestuia fără să îți refuzi niciun deliciu

acum 47 zile

Deși ești conștientă de faptul că preparatele de Paște pot fi destul de grele, iar consumul lor în cantități mai mari poate duce la unele probleme medicale, este destul de greu să îți refuzi aceste plăceri.

Alegerea unui dozator de apă și beneficiile acestei decizii

acum 50 zile

Din acest articol vei afla care sunt avantajele unui dozator și cum poți alege un dozator de apă care să corespundă cel mai bine nevoilor tale.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Stirile Antena 1 Observator

observator.tv


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »