MARTI, 18 DECEMBRIE 2018

7 greșeli pe care le faci când ieși să alergi pe afară în timpul iernii

 Sportul nu trebuie să depindă niciodată de anotimp. O viață activă este una sănătoasă, te va ajuta să ai mai multă energie, să îți oxigenezi mai bine mintea și sângele și să te bucuri până la urmă de o siluetă așa cum îți dorești. Faptul că vremea de afară s-a răcit nu trebuie să reprezinte un motiv pentru tine să renunți la activitatea fizică până la primăvară. Caută câteva trasee urbane mai ferite de trafic și aglomerație, care să fie de obicei curate și fără părți dificile de polei și ieși în continuare la alergat. Sunt însă câteva lucruri de care trebuie să ții cont atunci când vrei să faci sport în aer liber pe timpul iernii.

7 greșeli pe care le faci când ieși să alergi pe afară în timpul iernii: 

1. Nu pui siguranța pe primul loc

Siguranța în alergare trebuie să plece de la vizibilitate, să alegi un traseu care să nu devină o cursă cu obstacole pentru tine, dar și încălțăminte. Începând cu șosetele termice și până la pantofii de alergat din picioare, toate acestea trebuie să fie adaptate condițiilor. Nu vei putea alerga pe polei cu aceeași pereche de incaltaminte sport pe care o folosești la sală sau în parcuri, pe timp de vară.

2. Nu te îmbraci cum trebuie

Este foarte important ca pe timpul iernii să ai mare grijă în privința hainelor alese atunci când faci sport afară. Vei avea nevoie de flexibilitate, dar și straturi care să îți țină de cald, de aceea în privința pantalonilor poți merge pe o pereche de pantaloni termici. În partea superioară a corpului caută să porți hanorace care îți vor oferi îndeajuns de multă libertate să poți alerga fără probleme și să nu resimți temperaturile reci. De asemena, sub acestea poți purta o bluză termică, pentru a te asigura că transpirația nu va rămâne pe piele, riscând să răcești.

3. Nu te motivezi cum trebuie

Modul în care știi să te motivezi contează foarte mult atunci când te apuci de sport, fie că e la sală, la bazin sau în aer liber. Fără o motivație suficient de puternică, poți renunța după 15 minute de alergat, motiv pentru care una dintre cele mai simple soluții este să îți găsești o parteneră de jogging și astfel să vă motivați reciproc.

4. Îți stabilești obiective greșite

Iarna nu vei reuși să alergi mai repede sau mai mult decât o vei face în perioada caldă a anului. Și asta din cauza condițiilor de afară, stării drumurilor, faptului că porți haine mai groase pe tine și a aerului din atmosferă. Stabilește-ți obiective realiste pentru sezonul în care te afli și bucură-te de fiecare kilometru în plus alergat.

5. Distanțele alese sunt prea mari

Rămânem în continuare la capitolul acesta al obiectivelor greșite, dar vorbim și despre distanțe. Iarna nu este momentul pentru antrenamente de semimaraton, ci mai degrabă pentru a rămâne sau intra în formă. Tocmai din acest motiv distanțele exagerat de mari nu sunt foarte recomandate, pentru că pot duce la accidentări. O altă soluție pentru un antrenament diferit și foarte eficient este să alergi în scurte reprize de sprinturi sau să cauți un deal pe care să încerci să îl parcurgi într-un timp cât mai scurt.

6. Nu te încălzești cum trebuie

Trecerea de la căldura plăcută din locuință la frigul de afară poate fi un șoc foarte mare pentru organismul tău, care ar trebui pregătit întâi pentru orice fel de antrenament în aer liber. De aceea încălzirea este un proces foarte important, care dincolo de efecte asupra performanței, poate influența și starea ta de sănătate și te poate ajuta să nu te accidentezi.

7. Nu te hidratezi destul

Ai putea crede că nu pierzi la fel de multe fluide tocmai pentru că este frig afară, dar te înșeli. Vei transpira mult sub acel echipament de alergare, motiv pentru care ar trebui să te hidratezi cu mare atenție. În plus, atunci când ești deshidratată există un risc mai mare să te trezești cu cârcei sau crampe musculare.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Blazej Lyjak

COMENTARII

5 utilizari nestiute ale uleiului de cocos

acum 15 zile

Datorita popularitatii pe care si-a castigat-o in timp, uleiul de cocos se foloseste si in bucatarie, la gatit si te ajuta sa ai parul si pielea sanatoase si frumoase, daca este folosit ca ingredient cosmetic. Cu toate acestea, exista si intrebuintari mai putin stiute ale uleiului de cocos.

Top 10 beneficii ale antrenamentelor fizice matinale

acum 25 zile

Ritmul alert al stilului de viata modern te impiedica sa faci sport atat de des precum ti-ai dori? Ai deja un abonament la sala de fitness dar nu te simti destul de motivat astfel incat sa iti creezi un plan constant de antrenament? Solutia ar putea fi setarea unei rutine.

De ce ai nevoie de un program de odihnă stabil. 4 moduri prin care somnul ne influențează viața

acum 25 zile

Ai tendința să privești somnul ca pe o activitate pasivă, un simplu repaus. În definitiv, organismul tău nu face nimic atunci când dormi, nu? Acestă supoziție este greșită.

5 obiceiuri sănătoase care te ajută să intri cu dreptul în primăvară

acum 25 zile

Dacă sezonul rece nu este nici pe departe slăbiciunea ta și îți dorești doar să te bucuri de soare, ți-am pregătit câteva metode simple prin care îți recapeți energia și ții problemele la distanță.

Te trezesti obosit si fara chef de viata? Incearca un supliment pe baza de ulei CBD!

acum 28 zile

Medicamentele nu sunt o solutie, intrucat pot fi daunatoare pe termen lung si pot avea efecte adverse distrugatoare pentru organism. In aceste conditii, solutia optima este un supliment alimentar pe baza de ulei CBD, 100% compatibil si benefic corpului uman si fara vreun efect advers.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

Stirile Antena 1 Observator

observator.tv


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »