JOI, 26 MARTIE 2020

Avantajele postului asupra stării generale de sănătate

 Postul ajută atât pe plan spiritual, cât și fizic. Acesta poate ajuta organismul în moduri la care nu te-ai fi gândit. Beneficiile postului includ detoxifierea, vindecarea mai rapidă, pielea radiantă și hormonii anti-îmbătrânire, pe lângă apropierea de divinitate. Postul nu înseamnă doar abținerea de la mâncare și băutură, ci testarea voinței pentru o perioadă determinată de timp.

 În continuare, vom dezvolta avantajele acestei perioade asupra ta:

Detoxifierea

Atunci când organismul nu consumă anumite alimente, mai ales pe cele bogate în proteine și grăsimi, acesta transformă depozitele de grăsimi în energie. Așadar, unul dintre cele mai importante efecte ale postului este energizarea, un efect major al detoxifierii. Cu o dietă bogată în fructe și legume, nu numai că vei slăbi, dar vei reuși să ai o stare de sănătate optimă. 

 În cazul în care ești o persoană proactivă și mereu pe fugă, poți să-ți iei mâncăruri de cartofi, care îți vor da sațietate și îți vor asigura necesarul zilnic de nutrienți.

Ai grijă la reacțiile inițiale ale organismului față de acest proces. După câteva zile, postul poate declanşa tot felul de simptome precum durerile de cap, ameţelile, palpitaţiile, oboseala, tulburările somnului, iritabilitatea. Sunt absolut normale.

 

Sănătatea mentală

După o perioadă de post, sângele este mai plin de endorfine, ceea ce îți va da o stare psihică la cote ridicate, în care te vei bucura de ceea ce trăiești. În plus, mai ales dacă postul a fost setat ca obiectiv, vei simți o stare de împlinire, iar stima ta de sine se va îmbunătăți considerabil. Având o stare mentală optimă, vei avea chef de mișcare, de plimbări în aer liber și de antrenamente la sala de fitness.

Pierderea în greutate

Un regim hipocaloric, în cadrul căruia se consumă fructe, legume și multe lichide permite o scădere în greutate considerabilă într-un timp foarte scurt. Important e ca după această perioadă să nu faci excese, pentru că cea mai dificilă etapă este menținerea. În majoritatea cazurilor, kilogramele pierdute revin cu ușurință, adesea în număr mai mare decât înainte de regim. Dacă ții post, ai grijă să nu recurgi la o dietă bogată în carbohidrați, evită pâinea și pastele, pentru a nu risca să te îngrași. De asemenea, bea multe lichide, dar nu recurge la băuturi carbogazoase, chiar dacă vei fi tentată să consumi mai mult zahăr în această perioadă. De asemenea, ai grijă și la consumul de dulciuri și la produsele de patiserie. Poți găti sănătos, făcând diverse combinații alimentare din care să nu lipsească legumele.

 Dacă decizi să ții post, încearcă să nu percepi această perioadă ca pe una punitivă, ci ca pe o reală provocare, în care ai ocazia să-ți testezi limitele și să faci schimbări benefice pentru sănătatea ta. În cazul în care ești însărcinată, alăptezi, ai o vârstă înaintată sau te afli sub un tratament pentru a te însănătoși, postul poate fi contraindicat.

Sursă foto: unsplash.com

COMENTARII

Cum să dormi ca un bebeluș și să te odihnești foarte bine

acum 5 ore

Specialiştii, fie că e vorba de medici sau psihologi recomandă să dormim 7-8 ore pe noapte și acest sfat ar trebui luat în serios, căci odihna insuficientă poate fi periculoasă și, în timp, afectează în mod semnificativ calitatea vieții oricărei persoane.

9 Beneficii Pentru Sănătate a plantei Ashwagandha

acum 4 zile

Ashwagandha este folosită de 3000 de ani pentru a elibera stresul, pentru a creşte nivelul de energie şi pentru îmbunătăţirea concentrării.

Cum să previi astenia de primăvară, afecțiunea care are efect asupra a jumătate din populație

acum 8 zile

Astenia sezonieră sau de primăvară apare mai des în cazul femeilor, afectează, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, jumătate din populație, și poate fi cauzată atât de imposibilitatea organismului de a se adapta noilor condiții de mediu, cât și de modificări hormonale sau o alimentație deficitară, lipsită de vitamine și minerale. De multe ori o poți confunda cu un episod depresiv, deși pe lângă simptomele comune acestuia, afecțiunea are și câteva specifice. Cele mai frecvente simptome sunt:

Aportul zilnic de vitamine si minerale: ce trebuie sa stii

acum 10 zile

Vitaminele si mineralele sunt substante nutritive care exercita roluri importante in organism. Acestea sunt necesare in cantitati mici, de ordinul microgramelor sau miligramelor.

Ce trebuie sa stii pentru o alaptare usoara?

acum 11 zile

Exista foarte multe lucruri la care o proaspata mamica trebuie sa se gandeasca, dar cel mai important aspect ramana alaptarea. Aceasta este importanta deoarece copilul trebuie hranit de cateva ori pe zi pentru ca laptele matern sa ii ofere nutrientii esentiali dezvoltarii sale.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »