LUNI, 12 NOIEMBRIE 2018

Cele mai comune 6 greșeli pe care le faci când te apuci de alergat

 Este extraordinar pentru circulația sângelui, pentru relaxare, pentru o mai bună oxigenare a creierului și pentru condiția fizică generală, însă executat greșit poate provoca unele probleme medicale de care vei scăpa cu greutate. Vorbim despre unul dintre cele mai populare sporturi din lume, alergatul, preferat de atât de multe persoane dintr-un motiv foarte simplu: ai nevoie de o pereche de ghete, un tricou și un șort sau colanți și îl poți practica oriunde. De cele mai multe ori, acest sport vine cu unele erori pe care foarte mulți aflați la început de drum le comit din lipsă de cunoștințe sau din convingerea că lor nu li se poate întâmpla nimic.

Cele mai comune 6 greșeli pe care le faci când te apuci de alergat:

1. Faci prea mult, prea devreme

Dacă nu ai mai ieșit din casă să alergi de ani de zile sau chiar niciodată, ar fi bine ca prima ta zi de sport să fie mai scurtă. De fapt, concentrează-te mai mult pe încălzire și stretching decât pe distanțele făcute în prima zi. Șansele sunt ca după un kilometru și jumătate să simți că nu mai poți respira și să te oprești. Ambiția este foarte bună, dar atunci când vine vorba despre sport și împingerea limitelor corpului tău, trebuie să știi când este momentul potrivit să faci acel pas în plus. Dacă vei începe tare de la început, riști să te accidentezi destul de rău, pentru că articulațiile tale nu sunt obișnuite cu un astfel de stres.

2. Ignori durerile

Una dintre celebrele vorbe ale sportivilor este „no pain, no gain”, adică nu poți câștiga nimic fără a simți puțină durere. Doar că atunci când începi să faci sport trebuie să ai mare grijă despre ce fel de durere vorbim. Nu ignora nicio formă de durere și apelează la specialiști în kinetoterapie dacă simți că ceva nu este în ordine, ca să te pui cât mai corect pe picioare. Degeaba poți să alergi mult timp de o săptămână, dacă apoi trebuie să faci trei luni pauză.

3. Nu îți ieși din rutină

Rutina este utilă pentru cei care au ajuns la o experiență mai bogată și deja au un program de antrenament bine pus la punct. Pentru un începător, rutina poate fi periculoasă pentru că te poate plictisi repede. Experimentează antrenamentele, diversifică, aleargă pe bandă, în parcuri, în pantă, în reprize de sprinturi, schimbă suprafețele și stilurile și caută să alternezi între rezistență și viteză, pentru că nu le poți avea pe ambele în același timp.

4. Respingi ideea antrenamentelor cu greutăți

Foarte multe persoane care se apucă de alergat resping ideea antrenamentelor cu greutăți spunând că nu vor să facă mușchi. Masa musculară nu se pune atât de ușor, în primul rând, iar în al doilea rând vei avea nevoie de antrenamente de forță dacă vrei să alergi mai mult, mai bine, mai repede. Și asta pentru că în timpul antrenamentelor de cardio musculatura este suprasolicitată și slăbită, iar tu ai nevoie să o dezvolți pentru a putea progresa în antrenamentele tale. Așadar revenim și aici la rutină. Ieși din rutina zilelor neîntrerupte de alergat în parc și folosește din când exerciții cu gantere ușoare.

5. Nu apelezi la nicio măsură de prevenire a accidentărilor

Nu te încălzești corect, nu te hidratezi destul, nu îți lași corpul să se răcească după antrenament, nu te alimentezi corect. Acestea sunt câteva dintre lucrurile care pot conduce la accidentări, de la forme ușoare, precum crampe, la probleme mai grave, precum rupturi.

6. Nu îți schimbi încălțămintea chiar și atunci când simți că te deranjează

Dacă noii adidași cumpărați pentru alergat te deranjează, atunci mai bine caută o soluție să îi duci înapoi de unde i-ai luat și să îți cauți o altă pereche. Nu te uita la culori și model atât de mult, ci mai degrabă uită-te cu atenție la ceea ce ai tu nevoie pentru arcada piciorului tău, astfel încât atunci când calci să o faci cum trebuie.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: PointImages

COMENTARII

5 utilizari nestiute ale uleiului de cocos

acum 15 zile

Datorita popularitatii pe care si-a castigat-o in timp, uleiul de cocos se foloseste si in bucatarie, la gatit si te ajuta sa ai parul si pielea sanatoase si frumoase, daca este folosit ca ingredient cosmetic. Cu toate acestea, exista si intrebuintari mai putin stiute ale uleiului de cocos.

Top 10 beneficii ale antrenamentelor fizice matinale

acum 25 zile

Ritmul alert al stilului de viata modern te impiedica sa faci sport atat de des precum ti-ai dori? Ai deja un abonament la sala de fitness dar nu te simti destul de motivat astfel incat sa iti creezi un plan constant de antrenament? Solutia ar putea fi setarea unei rutine.

De ce ai nevoie de un program de odihnă stabil. 4 moduri prin care somnul ne influențează viața

acum 25 zile

Ai tendința să privești somnul ca pe o activitate pasivă, un simplu repaus. În definitiv, organismul tău nu face nimic atunci când dormi, nu? Acestă supoziție este greșită.

5 obiceiuri sănătoase care te ajută să intri cu dreptul în primăvară

acum 25 zile

Dacă sezonul rece nu este nici pe departe slăbiciunea ta și îți dorești doar să te bucuri de soare, ți-am pregătit câteva metode simple prin care îți recapeți energia și ții problemele la distanță.

Te trezesti obosit si fara chef de viata? Incearca un supliment pe baza de ulei CBD!

acum 28 zile

Medicamentele nu sunt o solutie, intrucat pot fi daunatoare pe termen lung si pot avea efecte adverse distrugatoare pentru organism. In aceste conditii, solutia optima este un supliment alimentar pe baza de ulei CBD, 100% compatibil si benefic corpului uman si fara vreun efect advers.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

Stirile Antena 1 Observator

observator.tv


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »