MIERCURI, 26 SEPTEMBRIE 2018

Colesterol mărit - investigații și remedii

 Colesterolul mărit reprezintă, din păcate, o problemă pentru tot mai mulți români. Cu cât nivelul colesterolului este mai mare, cu atât crește și riscul dezvoltării bolilor cardiace.

Ce este colesterolul

Colesterolul este o substanță grasă, care reglează permeabilitatea față de lichide a membranelor celulare. Colesterolul este alcătuit din lipoproteine (o combinație de lipide și proteine) cu densitate scăzută și din lipoproteine cu densitate mare. Lipoproteinele cu densitate mare (cunoscute și sub denumirea de „colesterol bun” - HDL) sunt benefice pentru organism, în vreme ce lipoproteinele cu densitate mică („colesterol rău” - LDL) sunt dăunătoare pentru corpul uman, din cauză că favorizează depunerea lipidelor pe artere.

Cum îți dai seama dacă ai colesterolul mărit

Cel mai simplu mod prin care să-ți dai seama dacă ai colesterolul mărit este să faci analize de sânge. Respectivele analize o să-ți arate următoarele lucruri: nivelul total al colesterolului din sânge, nivelul colesterolului bun și nivelul colesterolului rău. Pe lângă analizele de sânge, ar mai fi bine să faci și o ecografie Doppler, care îți „scanează” vasele de sânge de la nivelul capului, gâtului și toracelui superior (află aici detalii despre prețul unei ecografii Doppler).

Există și alte semne care îți transmit că ai colesterolul mărit. Unul dintre ele este de forma unor pete gălbui, mici, localizate pe pleoape, în apropierea nasului. Respectivele depuneri de colesterol pot să apară sub ochi, deasupra ochiului sau în ambele zonele menționate anterior. Depunerile de colesterol nu sunt vizibile doar pe în preajma ochilor, ci și în alte zone, cum ar fi degetele, genunchii, palmele și coatele. Depunerile în cauze poartă numele de xantoame și nu sunt altceva decât niște tumori benigne pe piele.

Ce să faci dacă vrei să scapi de colesterol

Primul lucru pe care trebuie să-l faci ca să lupți împotriva colesterolului mărit este să îți schimbi obiceiurile alimentare. Ce înseamnă asta? Două lucruri: să respecți un program de masă (ideal ar fi să ai trei mese principale și două gustări, pe parcursul unei zile) și să ai grijă la ce mănânci, în așa fel încât să introduci din ce în mai puțin grăsimi saturate (provin, în principal, din produse de origine animală) în organismul tău. Cu cât dieta ta va deveni mai bogată în fructe și legume, cu atât va fi mai bine pentru tine și vei reuși să scapi mai repede de colesterolul mărit. Totodată, ar fi minunat dacă ai introduce în dieta ta zilnică alimente care conțin grăsimi sănătoase. Iată câteva astfel de alimente: pește, semințe, avocado și nuci.

Un alt aliat al luptei tale împotriva colesterolului mărit ar trebui să fie exercițiile fizice. În cazul în care nu știai, colesterolul „adoră” persoanele sedentare. Prin urmare, apucă-te, urgent, de mișcare. Nu contează că mergi la sala de fitness, că alergi prin parc sau că îți faci abonament la un bazin de înot. Important este să-ți lucrezi corpul.

Sursa foto: pixabay.com

COMENTARII

Cum să dormi ca un bebeluș și să te odihnești foarte bine

acum 3 zile

Specialiştii, fie că e vorba de medici sau psihologi recomandă să dormim 7-8 ore pe noapte și acest sfat ar trebui luat în serios, căci odihna insuficientă poate fi periculoasă și, în timp, afectează în mod semnificativ calitatea vieții oricărei persoane.

9 Beneficii Pentru Sănătate a plantei Ashwagandha

acum 7 zile

Ashwagandha este folosită de 3000 de ani pentru a elibera stresul, pentru a creşte nivelul de energie şi pentru îmbunătăţirea concentrării.

Avantajele postului asupra stării generale de sănătate

acum 11 zile

Postul ajută atât pe plan spiritual, cât și fizic. Acesta poate ajuta organismul în moduri la care nu te-ai fi gândit. Beneficiile postului includ detoxifierea, vindecarea mai rapidă, pielea radiantă și hormonii anti-îmbătrânire, pe lângă apropierea de divinitate. Postul nu înseamnă doar abținerea de la mâncare și băutură, ci testarea voinței pentru o perioadă determinată de timp. În continuare, vom dezvolta avantajele acestei perioade asupra ta:

Cum să previi astenia de primăvară, afecțiunea care are efect asupra a jumătate din populație

acum 11 zile

Astenia sezonieră sau de primăvară apare mai des în cazul femeilor, afectează, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, jumătate din populație, și poate fi cauzată atât de imposibilitatea organismului de a se adapta noilor condiții de mediu, cât și de modificări hormonale sau o alimentație deficitară, lipsită de vitamine și minerale. De multe ori o poți confunda cu un episod depresiv, deși pe lângă simptomele comune acestuia, afecțiunea are și câteva specifice. Cele mai frecvente simptome sunt:

Aportul zilnic de vitamine si minerale: ce trebuie sa stii

acum 13 zile

Vitaminele si mineralele sunt substante nutritive care exercita roluri importante in organism. Acestea sunt necesare in cantitati mici, de ordinul microgramelor sau miligramelor.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »