MIERCURI, 04 AUGUST 2010

Cum combatem deshidratarea

apa  

Apa este indispensabila digestiei, circulatiei sangvine, functionarii rinichilor. Structura unor organe, precum creierul sau ochii, este formata in mare parte din apa. Produsele metabolice, toxinele nu pot fi eliminate din organism fara ajutorul apei. 

 

Ea este, asadar, suportul tuturor functiilor organismului. In aceste conditii, este lesne de inteles de ce trebuie sa completam permanent rezervele de apa ale organismului, cu atat mai mult vara, cand transpiram foarte mult. 

Nimeni nu este imun la efectele nocive ale soarelui. Chiar si o persoana tanara si sanatoasa se poate deshidrata vara. Totusi, cei mai vulnerabili sunt copiii si varstnicii, al caror mecanism de termoreglare nu este suficient dezvoltat sau nu mai functioneaza corect.

Ameteala si dureri de cap
Organismul uman contine apa in proportie de aproximativ 70%. Doar o zecime daca pierdem din aceasta apa, nu ne mai putem tine pe picioare. Cand deshidratarea este usoara, gura si buzele sunt uscate (buzele chiar crapate), ochii sunt afundati in orbite si isi fac aparitia paloarea, durerile de cap, greata, ameteala, moleseala si crampele musculare in membre.

Daca ea se agraveaza, pulsul se accelereaza, tensiunea arteriala scade, urina devine inchisa la culoare, apar febra, delirul si apoi pierderea cunostintei. In asemenea cazuri, re¬hidratarea nu este posibila decat la spital.

Nu asteptati setea
In mod normal, setea trage semnalul de alarma si ne indeamna sa compensam lichidele pierdute prin transpiratie. Insa nu intotdeauna.

Potrivit specialistilor, pe masura ce inaintam in varsta senzatia de sete isi face aparitia tot mai tarziu fata de momentul deshidratarii. Prin urmare, nu trebuie sa asteptam sa ni se faca sete pentru a ne hidrata.

Lichidele trebuie baute putin cate putin, si nu in cantitate mare dintr-o data. Prin transpiratie, secretii si excretii pierdem zilnic intre 2 si 2,5 litri de apa. Aceasta este cantitatea pe care trebuie sa o inlocuim cu lichide.

Ce lichide bem?
Desi contin apa, sucurile, cafeaua si bauturile care contin alcool nu sunt indicate pentru hidratare. Cafeaua si alcoolul nu fac decat sa accentueze deshidratarea, iar sucurile contin zahar, iar acesta ingreuneaza absorbtia lichidelor.

Bauturile izotonice, recomandate in special dupa antrenamentele sportive, pot fi o optiune in cazul in care ne-am deshidratat foarte mult, fiindca inlocuiesc o parte din sarurile pierdute prin transpiratie.

Totusi, apa ramane varianta cea mai ieftina si cea mai eficienta pentru hidratare. 

Citeste si Jurnalul National 

sursa foto: http://www.coca-cola.co.uk/health/how-hydration-helps-our-health.htmlcoca-cola.co.uk

COMENTARII

Cum să dormi ca un bebeluș și să te odihnești foarte bine

acum 3 zile

Specialiştii, fie că e vorba de medici sau psihologi recomandă să dormim 7-8 ore pe noapte și acest sfat ar trebui luat în serios, căci odihna insuficientă poate fi periculoasă și, în timp, afectează în mod semnificativ calitatea vieții oricărei persoane.

9 Beneficii Pentru Sănătate a plantei Ashwagandha

acum 7 zile

Ashwagandha este folosită de 3000 de ani pentru a elibera stresul, pentru a creşte nivelul de energie şi pentru îmbunătăţirea concentrării.

Avantajele postului asupra stării generale de sănătate

acum 11 zile

Postul ajută atât pe plan spiritual, cât și fizic. Acesta poate ajuta organismul în moduri la care nu te-ai fi gândit. Beneficiile postului includ detoxifierea, vindecarea mai rapidă, pielea radiantă și hormonii anti-îmbătrânire, pe lângă apropierea de divinitate. Postul nu înseamnă doar abținerea de la mâncare și băutură, ci testarea voinței pentru o perioadă determinată de timp. În continuare, vom dezvolta avantajele acestei perioade asupra ta:

Cum să previi astenia de primăvară, afecțiunea care are efect asupra a jumătate din populație

acum 11 zile

Astenia sezonieră sau de primăvară apare mai des în cazul femeilor, afectează, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, jumătate din populație, și poate fi cauzată atât de imposibilitatea organismului de a se adapta noilor condiții de mediu, cât și de modificări hormonale sau o alimentație deficitară, lipsită de vitamine și minerale. De multe ori o poți confunda cu un episod depresiv, deși pe lângă simptomele comune acestuia, afecțiunea are și câteva specifice. Cele mai frecvente simptome sunt:

Aportul zilnic de vitamine si minerale: ce trebuie sa stii

acum 13 zile

Vitaminele si mineralele sunt substante nutritive care exercita roluri importante in organism. Acestea sunt necesare in cantitati mici, de ordinul microgramelor sau miligramelor.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »