JOI, 26 MARTIE 2020

Cum să previi astenia de primăvară, afecțiunea care are efect asupra a jumătate din populație

 Astenia sezonieră sau de primăvară apare mai des în cazul femeilor, afectează, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, jumătate din populație, și poate fi cauzată atât de imposibilitatea organismului de a se adapta noilor condiții de mediu, cât și de modificări hormonale sau o alimentație deficitară, lipsită de vitamine și minerale. De multe ori o poți confunda cu un episod depresiv, deși pe lângă simptomele comune acestuia, afecțiunea are și câteva specifice. Cele mai frecvente simptome sunt:

·         Iritabilitate și anxietate;

·         Dificultăți de concentrare;

·         Apetit scăzut;

·         Dureri de cap;

·         Apatie;

·         Stări de melancolie nemotivate;

·         Epuizare;

  • Dureri musculare;
  • Tensiune arterială scăzută.

Nu aștepta să te confrunți cu una dintre aceste stări și ia câteva măsuri preventive. 

 

Activități recreative

Pe lângă grija pentru organism, trebuie să te preocupi și de starea psihică. Încearcă să faci acele activități care-ți fac plăcere, fie că este vorba de o ieșire în parc, o întâlnire cu prietenele tale sau o sesiune de shopping. Dacă vrei să stai în pat să urmărești serialul tău preferat, poți să te răsfeți și în acest fel, dar nu uita să mai ieși și la aer curat, să interacționezi cu oamenii și să nu te refugiezi în fața unui monitor. Încearcă să te recompensezi, de exemplu, dacă ai reușit să faci curățenie în tot apartamentul și-ți doreai de ceva timp câteva rochii și tunici.  Este o ocazie bună de a le comanda online și a-ți satisface o plăcere.

 

Alimentație sănătoasă

Principalul mod prin care poți influența astenia de primăvară, pe lângă cultivarea unei gândiri pozitive, este alimentația. Încearcă să incluzi în dieta ta zilnică cât mai multe fructe și legume, precum și alimente bogate în vitamina C, magneziu, vitamina E, fier și calciu. De asemenea, nu uita de nuci, alune și migdale, pește și fructe de mare, precum și de produse lactate, pentru ca organismul tău să nu aibă nicio carență nutrițională. E de preferat să îți faci chiar un set de analize medicale și de a lua suplimente nutritive, dacă situația o impune. Nu recurge la automedicație și cere sfatul unui specialist, singurul în măsură să te sfătuiască.

Mișcare

O alergare ușoară în parc, un antrenament acasă, descărcat de pe YouTube sau o ședință la sala de fitness: fii sigură că indiferent de alegere, mișcarea chiar are un efect extraordinar asupra stării tale de sănătate și combate eficient astenia de primăvară. După orice formă de mișcare structurată, organismul tău va elibera endorfine, hormonii fericirii. Mai ales într-o perioadă cu cer înnorat și temperaturi scăzute, chiar vei avea nevoie de așa ceva! Dacă nu ești adepta sportului, fă măcar plimbări prelungite sau încearcă să cobori cu o stație de autobuz sau metrou mai înainte, atunci când te întorci de la serviciu. E o rutină care te va ajuta mult în timp.

 Este mult mai simplu să previi decât să tratezi. Tocmai de aceea, la început de primăvară, starea ta de bine trebuie să te preocupe mai mult. Pe lângă recomandările enumerate, dormi cel puțin 7-8 ore pe noapte, respectă-ți timpului liber și înconjoară-te de oameni dragi.

 

Foto: unsplash.com

 

 

 

 

 

 

 

 

COMENTARII

Cum să dormi ca un bebeluș și să te odihnești suficient

acum 5 zile

Chiar dacă ai ieșit din izolare, ai reînceput să mergi la muncă în ture, te-ai bucurat să te plimbi prin parc, este absolut firesc să fii precaută, să te simți ușor nesigură și să nu mai ai îndeajuns de multă energie ca acum două luni. Important e să nu lași aceste aspecte să te afecteze mai mult decât este cazul, să cultivi gândirea pozitivă și să ai grijă să te odihnești suficient.

Cum să dormi ca un bebeluș și să te odihnești foarte bine

acum 59 zile

Specialiştii, fie că e vorba de medici sau psihologi recomandă să dormim 7-8 ore pe noapte și acest sfat ar trebui luat în serios, căci odihna insuficientă poate fi periculoasă și, în timp, afectează în mod semnificativ calitatea vieții oricărei persoane.

9 Beneficii Pentru Sănătate a plantei Ashwagandha

acum 63 zile

Ashwagandha este folosită de 3000 de ani pentru a elibera stresul, pentru a creşte nivelul de energie şi pentru îmbunătăţirea concentrării.

Avantajele postului asupra stării generale de sănătate

acum 68 zile

Postul ajută atât pe plan spiritual, cât și fizic. Acesta poate ajuta organismul în moduri la care nu te-ai fi gândit. Beneficiile postului includ detoxifierea, vindecarea mai rapidă, pielea radiantă și hormonii anti-îmbătrânire, pe lângă apropierea de divinitate. Postul nu înseamnă doar abținerea de la mâncare și băutură, ci testarea voinței pentru o perioadă determinată de timp. În continuare, vom dezvolta avantajele acestei perioade asupra ta:

Aportul zilnic de vitamine si minerale: ce trebuie sa stii

acum 69 zile

Vitaminele si mineralele sunt substante nutritive care exercita roluri importante in organism. Acestea sunt necesare in cantitati mici, de ordinul microgramelor sau miligramelor.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »