VINERI, 05 APRILIE 2019

Masa de Paște și excesul alimentar. Cum poți limita efectele acestuia fără să îți refuzi niciun deliciu

 De foarte multe ori, sărbătorile sunt văzute ca o bună oportunitate de răsfăț culinar pentru tine, familia ta și cei apropiați pe care îi inviți la masă. Deși ești conștientă de faptul că preparatele de Paște pot fi destul de grele, iar consumul lor în cantități mai mari poate duce la unele probleme medicale, este destul de greu să îți refuzi aceste plăceri. Pentru că până la urmă trebuie să fie o zi specială din toate punctele de vedere, ar fi și păcat să nu te bucuri de deliciile acestei sărbători, cu o singură condiție: să respecți un plan echilibrat.

Masa de Paște și excesul alimentar. Cum poți limita efectele acestuia fără să îți refuzi niciun deliciu:

1. Limitează-te la porții mici

În mod evident, preparatele tradiționale de Paște tind să fie și foarte bogate în calorii. Așa cum Susie Burrell, specialistă în nutriție, explică pentru Daily Mail, „o persoană va consuma, în medie, între 1.500 și 2.000 de calorii la masa de prânz”, în perioada de Paște. Cum metabolismul unei femei arde în jur de 1.700-1.900 de calorii pe zi, în timp ce al unui bărbat poate arde aproximativ 2.100 de calorii, numai această masă va depăși necesarul tău zilnic. Este și motivul pentru care masa de Paște ar trebui împărțită în porții mai mici, în gustări care, deși din punct de vedere caloric sunt consistente, cantitativ vor fi mai reduse. Poți începe prin aperitive pentru masa de Paște delicioase și foarte ușor de preparat, dar în cantități ideale pentru a întreține discuția la masă, nu pentru a sătura pe toată lumea. Apoi, poți veni cu celelalte preparate speciale de Paște, însă ai grijă să respecți același principiu al porțiilor mai reduse.

2. Nu sări peste mese

Una dintre erorile pe care le poți comite de sărbători, încercând să reduci numărul caloriilor consumate, este să sari peste mese. Spre exemplu, în duminica Paștelui poți sări peste micul dejun, crezând că astfel te poți bucura fără griji de preparatele servite la masă alături de familie. În primul rând, atunci când sari peste mese, metabolismul tău încetinește și arde chiar mai puține calorii decât de obicei. În al doilea rând, nu vei face altceva decât să îți provoci o stare de foame mult mai mare și să mănânci pe măsură. Poți începe ziua cu o salată ușoară și poți alege câteva fructe sau nuci din care să mănânci câte puțin pe parcursul zilei.

3. Nu renunța la activitatea fizică

Faptul că este Paște nu înseamnă că tot ce trebuie să faci este să stai la masă și să încerci toate delicatesele din casă. Vremea este frumoasă afară, așa că poți ieși să alergi pentru 40 de minute în parc, să dai o plimbare cu bicicleta prin oraș sau să mergi la un curs de exerciții fizice la sală. Vei avea un alt tonus, metabolismul tău se va accelera în acest fel, ceea ce îți va permite să arzi mai multe calorii și vei putea păstra, într-o oarecare măsură, un raport echilibrat între ce pui și ce arzi. Dincolo de toate, gândește-te numai la faptul că zece minute de alergare ușoară te ajută să dai jos aproximativ 100 de calorii, în timp ce un singur ou fiert are aproximativ 150 de calorii.

4. Hidratează-te

Organismul tău are nevoie de apă, atât pentru a fi capabil să se curețe singur de toxine, cât și pentru limitarea consumului exagerat de mâncare. În plus, pentru că de Paște este posibil să consumi și alcool, asigură-te că pentru fiecare pahar de alcool consumat să bei și un pahar de apă.

Preparatele tradiționale de Paște, un pahar de vin, deserturile, toate acestea pot face parte din meniul tău de sărbători atâta timp cât reușești să păstrezi o limită a cantităților. Nu trebuie să îți refuzi nimic atunci când ești în mijlocul unor ocazii speciale, dar asta nu înseamnă că trebuie să exagerezi.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Anastassiya Bezhekeneva

COMENTARII

7 beneficii ale antioxidantilor pentru sanatate

acum 12 zile

Antioxidantii se gasesc in multe alimente pe care probabil deja le consumi - fructe, legume, oleaginoase si cereale integrale, dar si in carnea de pasare si peste. Alimentele nocive, cum ar fi produsele procesate, tind sa fie mult mai sarace in antioxidanti.

Verdețuri de primăvară care îți tonifică organismul și beneficiile lor mai puțin cunoscute

acum 33 zile

Leurda, urzicile și loboda nu ar trebui să lipsească din alimentația ta în perioada asta. Motivul? E simplu: nu numai că te ajută să duci o viață mai sănătoasă, dar dau o mână de ajutor și în ameliorarea unor afecțiuni.

Ce este sistemul Fast and Fixed si ce beneficii iti poate oferi?

acum 33 zile

Sistemul revolutionar Fast and Fixed de la Bredent presupune extractie, inserarea implantului dentar si protezarea imediata, cu o punte fixa intr-o singura zi, astfel incat aceasta solutie eficienta este singura care te poate ajuta sa iti recapeti cursul normal al vietii intr-un timp foarte scurt.

Ai ochii rosii? Iata ce probleme de sanatate ai putea avea!

acum 38 zile

Trebuie sa stii ca exista intotdeauna un motiv pentru care ochii iti transmit semnale. Ei aduna informatiile din jurul tau si le transmit creierului pentru procesare.

Alegerea unui dozator de apă și beneficiile acestei decizii

acum 48 zile

Din acest articol vei afla care sunt avantajele unui dozator și cum poți alege un dozator de apă care să corespundă cel mai bine nevoilor tale.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Stirile Antena 1 Observator

observator.tv


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »