JOI, 06 DECEMBRIE 2018

Somnul de noapte si 3 moduri simple prin care poti dormi mai bine

Somnul de noapte este o componenta vitala a sanatatii tale. Este cea mai mare pauza dupa o zi obositoare, timp in care corpul uman se reface. Un somn odihnitor iti aduce energie pentru o noua zi de lucru si este la fel de important ca alimentatia si exercitiile fizice pentru sanatatea ta. Dormim mai putin decat generatiile trecute, iar calitatea somnului a inceput sa scada. Cele 8 ore recomandate pentru somnul de noapte arata ca ne petrecem o treime din viata dormind. Tu cata importanta acorzi mediului in care iti petreci o treime din viata? Mobila pentru dormitor aleasa corect iti poate imbunatati somnul si sanatatea. Patul si salteaua pe care te odihnesti iti pot aduce un somn de noapte mai bun, cu beneficii pentru organismul tau.

1. Salteaua de pat perfecta

Somnul odihnitor imbunatateste deopotriva sanatatea fizica si mentala. Ca sa obtii un somn bun de noapte, tine cont de cateva sfaturi in alegerea unei saltele pentru pat. Daca singurul tau criteriu de achizitie a fost sa fie o saltea moale si groasa si ai parte de nopti nedormite, poate este momentul sa o inlocuiesti. Lipsa somnului poate provoca depresie, cresterea greutatii si a nivelului de insulina, probleme de concentrare. De asemenea, multe accidente rutiere au drept cauza starea de somnolenta. Primul criteriu de care trebuie sa tii cont este structura: saltea cu spuma, cu arcuri (saltea relaxa) sau din latex. Producatorii de saltele pentru pat tin cont de varsta, greutatea, inaltimea si nevoile medicale ale beneficiarilor. O poti descoperi pe cea potrivita in functie de forma corpului si stilul tau de dormit. Salteaua trebuie sa fie confortabila, dar suficient de ferma pentru a proteja coloana vertebrala.

2. Nu manca inainte sa te culci

Masa de seara iti poate influenta odihna de peste noapte. Ca sa ai parte de un somn bun, evita sa mananci cu mai putin de trei ore inainte de a merge la culcare. O masa bogata inainte de somn provoaca agitatie, indigestie sau probleme digestive. Pe de alta parte, nu este bine nici sa adormi cu stomacul gol. Alege cu atentie alimentele la cina. In timp ce unele produse pot tulbura somnul, altele au proprietati care iti faciliteaza mult dorita odihna. Pentru un meniu potrivit la masa de seara poti alege portii mici de peste (gatit la gratar, copt sau fiert), legume, salata de cruditati, orez, susan, linte, iaurt, ceai, visine sau banane. Evita consumul de grasimi, ciocolata, condimente, conserve, sare si zahar in exces la cina. Acestea suprasolicita stomacul, care trebuie sa lucreze multe ore pentru digestie, provocand neplaceri.

3. Fara cafeina sau alcool inainte de culcare

Hidratarea corespunzatoare este importanta pentru sanatatea si odihna ta. Daca vrei sa ai parte de un somn odihnitor, renunta sa mai consumi dupa amiaza bauturi cu cantitati mari de zahar, energizante, cafeina, ceai negru sau verde si alcool. Chiar si un pahar de vin baut la cina iti poate influenta calitatea somnului. Pe masura ca alcoolul din sange scade, oboseala se instaleaza, iar acest lucru intarzie somnul. Inainte de somn, asigura-te ca te vei odihni intr-un mediu bine aerisit, cu o temperatura placuta. Pentru un somn placut, relaxat si odihnitor, televizorul, laptopul, tableta si telefonul mobil ar trebui sa ramana in afara dormitorului. Evita pe cat posibil discutiile si situatiile tensionate sau stresante inainte de culcare. Un ceai cald, un film linistitor sau o baie placuta pot fi inceputul unei nopti odihnitoare. Indiferent cat timp aloci somnului de noapte, asigura-te ca acesta va fi unul de calitate, pe o saltea potrivita. Te va ajuta sa te trezesti odihnit si apt pentru o noua zi.

sursa foto: pixabay.com

COMENTARII

7 beneficii ale antioxidantilor pentru sanatate

acum 14 zile

Antioxidantii se gasesc in multe alimente pe care probabil deja le consumi - fructe, legume, oleaginoase si cereale integrale, dar si in carnea de pasare si peste. Alimentele nocive, cum ar fi produsele procesate, tind sa fie mult mai sarace in antioxidanti.

Verdețuri de primăvară care îți tonifică organismul și beneficiile lor mai puțin cunoscute

acum 34 zile

Leurda, urzicile și loboda nu ar trebui să lipsească din alimentația ta în perioada asta. Motivul? E simplu: nu numai că te ajută să duci o viață mai sănătoasă, dar dau o mână de ajutor și în ameliorarea unor afecțiuni.

Ce este sistemul Fast and Fixed si ce beneficii iti poate oferi?

acum 34 zile

Sistemul revolutionar Fast and Fixed de la Bredent presupune extractie, inserarea implantului dentar si protezarea imediata, cu o punte fixa intr-o singura zi, astfel incat aceasta solutie eficienta este singura care te poate ajuta sa iti recapeti cursul normal al vietii intr-un timp foarte scurt.

Ai ochii rosii? Iata ce probleme de sanatate ai putea avea!

acum 40 zile

Trebuie sa stii ca exista intotdeauna un motiv pentru care ochii iti transmit semnale. Ei aduna informatiile din jurul tau si le transmit creierului pentru procesare.

Masa de Paște și excesul alimentar. Cum poți limita efectele acestuia fără să îți refuzi niciun deliciu

acum 47 zile

Deși ești conștientă de faptul că preparatele de Paște pot fi destul de grele, iar consumul lor în cantități mai mari poate duce la unele probleme medicale, este destul de greu să îți refuzi aceste plăceri.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Stirile Antena 1 Observator

observator.tv


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »