JOI, 06 DECEMBRIE 2018

Somnul de noapte si 3 moduri simple prin care poti dormi mai bine

Somnul de noapte este o componenta vitala a sanatatii tale. Este cea mai mare pauza dupa o zi obositoare, timp in care corpul uman se reface. Un somn odihnitor iti aduce energie pentru o noua zi de lucru si este la fel de important ca alimentatia si exercitiile fizice pentru sanatatea ta. Dormim mai putin decat generatiile trecute, iar calitatea somnului a inceput sa scada. Cele 8 ore recomandate pentru somnul de noapte arata ca ne petrecem o treime din viata dormind. Tu cata importanta acorzi mediului in care iti petreci o treime din viata? Mobila pentru dormitor aleasa corect iti poate imbunatati somnul si sanatatea. Patul si salteaua pe care te odihnesti iti pot aduce un somn de noapte mai bun, cu beneficii pentru organismul tau.

1. Salteaua de pat perfecta

Somnul odihnitor imbunatateste deopotriva sanatatea fizica si mentala. Ca sa obtii un somn bun de noapte, tine cont de cateva sfaturi in alegerea unei saltele pentru pat. Daca singurul tau criteriu de achizitie a fost sa fie o saltea moale si groasa si ai parte de nopti nedormite, poate este momentul sa o inlocuiesti. Lipsa somnului poate provoca depresie, cresterea greutatii si a nivelului de insulina, probleme de concentrare. De asemenea, multe accidente rutiere au drept cauza starea de somnolenta. Primul criteriu de care trebuie sa tii cont este structura: saltea cu spuma, cu arcuri (saltea relaxa) sau din latex. Producatorii de saltele pentru pat tin cont de varsta, greutatea, inaltimea si nevoile medicale ale beneficiarilor. O poti descoperi pe cea potrivita in functie de forma corpului si stilul tau de dormit. Salteaua trebuie sa fie confortabila, dar suficient de ferma pentru a proteja coloana vertebrala.

2. Nu manca inainte sa te culci

Masa de seara iti poate influenta odihna de peste noapte. Ca sa ai parte de un somn bun, evita sa mananci cu mai putin de trei ore inainte de a merge la culcare. O masa bogata inainte de somn provoaca agitatie, indigestie sau probleme digestive. Pe de alta parte, nu este bine nici sa adormi cu stomacul gol. Alege cu atentie alimentele la cina. In timp ce unele produse pot tulbura somnul, altele au proprietati care iti faciliteaza mult dorita odihna. Pentru un meniu potrivit la masa de seara poti alege portii mici de peste (gatit la gratar, copt sau fiert), legume, salata de cruditati, orez, susan, linte, iaurt, ceai, visine sau banane. Evita consumul de grasimi, ciocolata, condimente, conserve, sare si zahar in exces la cina. Acestea suprasolicita stomacul, care trebuie sa lucreze multe ore pentru digestie, provocand neplaceri.

3. Fara cafeina sau alcool inainte de culcare

Hidratarea corespunzatoare este importanta pentru sanatatea si odihna ta. Daca vrei sa ai parte de un somn odihnitor, renunta sa mai consumi dupa amiaza bauturi cu cantitati mari de zahar, energizante, cafeina, ceai negru sau verde si alcool. Chiar si un pahar de vin baut la cina iti poate influenta calitatea somnului. Pe masura ca alcoolul din sange scade, oboseala se instaleaza, iar acest lucru intarzie somnul. Inainte de somn, asigura-te ca te vei odihni intr-un mediu bine aerisit, cu o temperatura placuta. Pentru un somn placut, relaxat si odihnitor, televizorul, laptopul, tableta si telefonul mobil ar trebui sa ramana in afara dormitorului. Evita pe cat posibil discutiile si situatiile tensionate sau stresante inainte de culcare. Un ceai cald, un film linistitor sau o baie placuta pot fi inceputul unei nopti odihnitoare. Indiferent cat timp aloci somnului de noapte, asigura-te ca acesta va fi unul de calitate, pe o saltea potrivita. Te va ajuta sa te trezesti odihnit si apt pentru o noua zi.

sursa foto: pixabay.com

COMENTARII

5 utilizari nestiute ale uleiului de cocos

acum 15 zile

Datorita popularitatii pe care si-a castigat-o in timp, uleiul de cocos se foloseste si in bucatarie, la gatit si te ajuta sa ai parul si pielea sanatoase si frumoase, daca este folosit ca ingredient cosmetic. Cu toate acestea, exista si intrebuintari mai putin stiute ale uleiului de cocos.

Top 10 beneficii ale antrenamentelor fizice matinale

acum 25 zile

Ritmul alert al stilului de viata modern te impiedica sa faci sport atat de des precum ti-ai dori? Ai deja un abonament la sala de fitness dar nu te simti destul de motivat astfel incat sa iti creezi un plan constant de antrenament? Solutia ar putea fi setarea unei rutine.

De ce ai nevoie de un program de odihnă stabil. 4 moduri prin care somnul ne influențează viața

acum 25 zile

Ai tendința să privești somnul ca pe o activitate pasivă, un simplu repaus. În definitiv, organismul tău nu face nimic atunci când dormi, nu? Acestă supoziție este greșită.

5 obiceiuri sănătoase care te ajută să intri cu dreptul în primăvară

acum 25 zile

Dacă sezonul rece nu este nici pe departe slăbiciunea ta și îți dorești doar să te bucuri de soare, ți-am pregătit câteva metode simple prin care îți recapeți energia și ții problemele la distanță.

Te trezesti obosit si fara chef de viata? Incearca un supliment pe baza de ulei CBD!

acum 28 zile

Medicamentele nu sunt o solutie, intrucat pot fi daunatoare pe termen lung si pot avea efecte adverse distrugatoare pentru organism. In aceste conditii, solutia optima este un supliment alimentar pe baza de ulei CBD, 100% compatibil si benefic corpului uman si fara vreun efect advers.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

Stirile Antena 1 Observator

observator.tv


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »