JOI, 06 DECEMBRIE 2018

Somnul de noapte si 3 moduri simple prin care poti dormi mai bine

Somnul de noapte este o componenta vitala a sanatatii tale. Este cea mai mare pauza dupa o zi obositoare, timp in care corpul uman se reface. Un somn odihnitor iti aduce energie pentru o noua zi de lucru si este la fel de important ca alimentatia si exercitiile fizice pentru sanatatea ta. Dormim mai putin decat generatiile trecute, iar calitatea somnului a inceput sa scada. Cele 8 ore recomandate pentru somnul de noapte arata ca ne petrecem o treime din viata dormind. Tu cata importanta acorzi mediului in care iti petreci o treime din viata? Mobila pentru dormitor aleasa corect iti poate imbunatati somnul si sanatatea. Patul si salteaua pe care te odihnesti iti pot aduce un somn de noapte mai bun, cu beneficii pentru organismul tau.

1. Salteaua de pat perfecta

Somnul odihnitor imbunatateste deopotriva sanatatea fizica si mentala. Ca sa obtii un somn bun de noapte, tine cont de cateva sfaturi in alegerea unei saltele pentru pat. Daca singurul tau criteriu de achizitie a fost sa fie o saltea moale si groasa si ai parte de nopti nedormite, poate este momentul sa o inlocuiesti. Lipsa somnului poate provoca depresie, cresterea greutatii si a nivelului de insulina, probleme de concentrare. De asemenea, multe accidente rutiere au drept cauza starea de somnolenta. Primul criteriu de care trebuie sa tii cont este structura: saltea cu spuma, cu arcuri (saltea relaxa) sau din latex. Producatorii de saltele pentru pat tin cont de varsta, greutatea, inaltimea si nevoile medicale ale beneficiarilor. O poti descoperi pe cea potrivita in functie de forma corpului si stilul tau de dormit. Salteaua trebuie sa fie confortabila, dar suficient de ferma pentru a proteja coloana vertebrala.

2. Nu manca inainte sa te culci

Masa de seara iti poate influenta odihna de peste noapte. Ca sa ai parte de un somn bun, evita sa mananci cu mai putin de trei ore inainte de a merge la culcare. O masa bogata inainte de somn provoaca agitatie, indigestie sau probleme digestive. Pe de alta parte, nu este bine nici sa adormi cu stomacul gol. Alege cu atentie alimentele la cina. In timp ce unele produse pot tulbura somnul, altele au proprietati care iti faciliteaza mult dorita odihna. Pentru un meniu potrivit la masa de seara poti alege portii mici de peste (gatit la gratar, copt sau fiert), legume, salata de cruditati, orez, susan, linte, iaurt, ceai, visine sau banane. Evita consumul de grasimi, ciocolata, condimente, conserve, sare si zahar in exces la cina. Acestea suprasolicita stomacul, care trebuie sa lucreze multe ore pentru digestie, provocand neplaceri.

3. Fara cafeina sau alcool inainte de culcare

Hidratarea corespunzatoare este importanta pentru sanatatea si odihna ta. Daca vrei sa ai parte de un somn odihnitor, renunta sa mai consumi dupa amiaza bauturi cu cantitati mari de zahar, energizante, cafeina, ceai negru sau verde si alcool. Chiar si un pahar de vin baut la cina iti poate influenta calitatea somnului. Pe masura ca alcoolul din sange scade, oboseala se instaleaza, iar acest lucru intarzie somnul. Inainte de somn, asigura-te ca te vei odihni intr-un mediu bine aerisit, cu o temperatura placuta. Pentru un somn placut, relaxat si odihnitor, televizorul, laptopul, tableta si telefonul mobil ar trebui sa ramana in afara dormitorului. Evita pe cat posibil discutiile si situatiile tensionate sau stresante inainte de culcare. Un ceai cald, un film linistitor sau o baie placuta pot fi inceputul unei nopti odihnitoare. Indiferent cat timp aloci somnului de noapte, asigura-te ca acesta va fi unul de calitate, pe o saltea potrivita. Te va ajuta sa te trezesti odihnit si apt pentru o noua zi.

sursa foto: pixabay.com

COMENTARII

5 indicații terapeutice ale uleiurilor esențiale

acum 6 zile

Consideri că medicina naturistă are un rol bine definit în menținerea sănătății organismului și în ameliorarea sau tratarea simptomelor specifice diverselor afecțiuni? În acest caz, trebuie să descoperi și principalele indicații terapeutice ale unei game diversificate de uleiuri esențiale.

Embolizarea fibromului uterin - ce trebuie sa stii despre aceasta interventie?

acum 8 zile

Daca te afli in randul femeilor cu fibrom uterin, trebuie sa stii ca exista o procedura rapida prin care te poti vindeca, si anume embolizarea fibromului uterin.

De ce ni se îngălbenesc dinții

acum 19 zile

Oricât de bine ți-ai întreține dantura și oricât de riguros ai respecta sfaturile privind igiena dentară, în timp, dinții tăi se îngălbenesc și își pierd strălucirea de odinioară. De cele mai multe ori, de vină sunt unele obiceiuri cotidiene.

Dureri de spate la birou? Iata cum le poti combate!

acum 34 zile

Statul pe scaun la birou pentru perioade lungi de timp poate determina dureri de spate serioase, ce pot degenera in adevarate probleme de sanatate.

Ce este dieta South Beach?

acum 39 zile

Pierderea kilogramelor reprezintă o adevarată provocare, mai ales dacă ai depășit cu mult limita impusă de medici. Cel mai bine este să apelezi la dietele deja verificate. South Beach este una dintre ele, dar ca majoritatea regimurilor de slăbit are și avantaje și dezavantaje.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »