JOI, 13 SEPTEMBRIE 2018

5 reguli pe care trebuie să le respecți atunci când alegi să lucrezi numai de acasă

 Pentru multe persoane, ideea de a lucra de acasă pare una extraordinară. Salvezi timpul pe care altfel l-ai fi pierdut zilnic în trafic, încercând să ajungi la birou și să te întorci acasă, ai posibilitatea de a împăca mai ușor treburile casnice de zi cu zi cu cele de la birou, pauza de masă este chiar o pauză de masă, iar mediul înconjurător este automat mult mai confortabil decât mediul clasic și ușor strict de la un birou de firmă. Toate sună bine până acum, nu? Sunt însă unele lucruri pe care trebuie să le respecți cu strictețe, dacă vrei ca jobul de acasă să devină un plan pe termen lung și de succes. Altfel, se poate transforma într-o povară din care nu vei ști cum să ieși și vei căuta rapid să te întorci la programul clasic, 8:00-17:00, de birou.

5 reguli pe care trebuie să le respecți atunci când alegi să lucrezi numai de acasă:

1. În primul rând, organizează-te

Atunci când vorbim despre organizare, sunt mai multe lucruri la care trebuie să fii atentă. Rutina este un aspect important, iar pentru a ajunge la o disciplină care să te ajute să duci sarcinile la bun sfârșit, trebuie să îți impui un set de reguli. O oră la care să începi treaba, interval pentru pauze și liste cu task-uri bine definite. În același timp, organizează-ți spațiul de lucru, respectând câteva sfaturi pentru amenajarea unui birou de acasă, simple și utile, în care să ții la distanță factorii care ți-ar putea distrage atenția și care ți-ar distruge mare parte din concentrare. Ține minte, chiar dacă alegi să lucrezi de acasă, nu înseamnă că trebuie să pierzi din eficiență. Chiar dimpotrivă, ar trebui să fii mai eficientă față de un job clasic, de la birou. Un alt aspect al jobului de acasă este primirea clienților și partenerilor la tine în birou. Ai putea crede la început că tu vei fi cea care trebuie să se deplaseze către sediile clienților tăi, dar acest lucru nu este tocmai exact. De aceea, va trebui să te gândești să amenajezi și o zonă de primire a oaspeților, astfel că ar fi necesar să iei în considerare câteva idei de amenajare care să creeze impresia unui loc curat, primitor, organizat și profesional, în același timp.

2. Stabilește-ți obiective

Niciodată nu te apuca să lucrezi la întâmplare, mergând pe principiul că vei vedea ce va veni. Pentru fiecare proiect sau client trebuie să ai obiective clare, iar când vorbim despre obiective ne referim la o fereastră de timp în care trebuie să îndeplinești sarcinile pe care ți le-ai stabilit, prioritizarea acestora în funcție de context și rezultatele la care clientul trebuie să se aștepte. Printre obiectivele tale trebuie să se mai numere și numărul total de clienți pe care ți-l poți asuma astfel încât să poți da rezultatele promise, dar și veniturile lunare, trimestriale, semestriale și anuale de care ai nevoie ca să ții acest business de acasă. Fără un set concret de obiective nu vei putea să schimbi ceva ce nu merge și nu vei putea face evaluări corecte ale activității tale.

3. Trebuie să știi când să spui „nu” și „stop”

Ce înseamnă mai exact acest lucru? Să îți cunoști limitele și să nu pici în capcana muncii neîntrerupte. Ideea jobului de acasă este echilibrul între viața privată și cea profesională, iar asta înseamnă să ai capacitatea de a te delimita de una sau alta atunci când este nevoie. Așa cum mereu va exista tentația pauzelor lungi și dese, la fel poți pica în capcana de a lucra chiar și la miezul nopții la un proiect care îți place sau care este urgent. Asta deși ești conștientă că îl poți termina chiar și a doua zi, fără să existe presiune din partea unui client. Dacă vei pierde acest echilibru, farmecul jobului de acasă va dispărea rapid.

4. Rămâi conectată

O altă capcană pe care este obligatoriu să o eviți când lucrezi de acasă e ruperea de contacte și prieteni. Jobul de la un birou are avantajele sale, și anume că vei fi mereu în contact cu persoane din mediul tău profesional de la care vei putea afla informații importante. Acest lucru trebuie întreținut cu maximă atenție chiar și în clipa în care alegi să lucrezi de acasă, altfel, cu timpul, potențialii clienți vor uita de tine tocmai pentru că nu te văd prea des la față.

5. Învață în permanență lucruri noi

Educația nu se încheie odată cu ultimul an de facultate sau de master, ci continuă chiar și în perioada activității tale profesionale. Totul în jur evoluează într-un ritm tot mai alert, iar acest lucru este posibil datorită noilor tehnologii. Acesta este și motivul pentru care trebuie să urmărești mereu cursuri sau workshop-uri pe domeniul tău de activitate care te pot ajuta să fii mai bună în ceea ce faci. Ele reprezintă o investiție financiară și de timp care se poate întoarce în servicii mai bune și clienți mai mulți.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Nikodash

COMENTARII

5 trucuri pentru a face curat în bucătărie în 15 minute sau mai puțin

acum 6 zile

 Dintre toate încăperile din locuință, bucătăria este cea care are nevoie de cea mai mare atenție când vine vorba de curățenie. Este una dintre încăperile pe care le utilizăm zilnic, fie că o folosim drept cameră de zi sau pentru a găti. Dacă punem la...

Mutarea in casa noua - Sfaturi utile de care sa tii cont

acum 17 zile

Gasirea unei firme de transport, asezarea cutiilor cu haine si diverse obiecte, despachetatul, curatenia in noua locuinta sunt cateva dintre prioritati. Pe aceasta lista trebuie sa adaugi si aspectele legate de confort si siguranta ta, a familiei si a bunurilor personale, in noua locuinta.

De ce sunt anvelopele de iarnă mai bune decât toate celelalte cauciucuri?

acum 20 zile

Dacă nu ți-ai pregătit mașina de iarnă, ar fi bine să o faci cât mai curând, cu un set de cauciucuri de iarnă, lopată și lanțuri, în cazul în care ai programat o ieșire la munte.

Cele mai frumoase cadouri pentru mama - 3 idei de excepţie

acum 27 zile

Nu e nevoie sa aştepţi ziua ei de naştere, Crăciunul sau altă ocazie specială pentru a-i face un cadou - o mamă merită să fie surprinsă plăcut în orice zi. Mai jos, vei regăsi trei idei de cadouri care o vor bucura şi îi vor aminti de dragostea pe care i-o porţi.

Interviul de angajare: Top 3 detalii mai importante decât CV-ul

acum 33 zile

Știm deja că șansele de a obține o întâlnire cu angajatorii cresc dacă punem la punct un CV foarte interesant și bine realizat. Ceea ce mulți dintre noi nu luăm, însă, în calcul sunt celelalte aspecte care contează în cadrul unui interviu de angajare.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »