5 adevăruri surprinzătoare. Cât de manipulată ești cu adevărat de culorile din magazine

Publicat pe 02.06.2016 la 18:11 Actualizat pe 02.06.2016 la 18:26

Culorile din magazine te influențează mai mult decât credeai. Pentru retaileri, afacerile sunt strâns legate de arta convingerii. Deși numărul femeilor este aproximativ egal cu cel al bărbaților, femeile fac peste 85% din totalul cumpărăturilor în SUA și sunt responsabile pentru 95% din totalul deciziilor de cumpărare, conform Bloomberg. Femeile sunt, totodată, considerate ca fiind clienți mult mai sofisticați decât bărbații.

shutterstock.com/Nina Buday

Culorile din magazine te influențează mai mult decât credeai. Pentru retaileri, afacerile sunt strâns legate de arta convingerii. Deși numărul femeilor este aproximativ egal cu cel al bărbaților, femeile fac peste 85% din totalul cumpărăturilor în SUA și sunt responsabile pentru 95% din totalul deciziilor de cumpărare, conform Bloomberg. Femeile sunt, totodată, considerate ca fiind clienți mult mai sofisticați decât bărbații.


Cu toate acestea, atât femeile, cât și bărbații sunt sensibili la modul în care sunt prezentate produsele, iar cel mai puternic factor de influență în luarea deciziilor de cumpărare este culoarea.

Etichetele produselor sunt foarte importante
Pizza Hut, KFC și MacDonalds folosesc culoarea roșie în logourile lor pentru a stimula senzația de foame. Prada, Chanel și alte branduri de lux folosesc culoarea aurie, argintie, albul și negrul pentru a transmite ideea că vând produse foarte sofisticate.

Fiecare culoare este asociată cu o anumită emoție, iar marile branduri au integrat psihologia culorilor în afacerile lor. În plus, din moment ce modul de etichetare a produselor este un element cheie al strategiei de marketing, este ușor de înțeles de ce brandurile de succes pun un mare accent pe culorile etichetelor.

Fiecare producător, dar și fiecare magazin de succes dețin unul dintre aceste aparate care reprezintă, de altfel, punctul de pornire pentru cele mai eficiente strategii de marketing pe care le desfășoară în acest moment.

Pentru a-și îndeplini obiectivele, retailerii aplică următoarele strategii de bază:

1.Aleg combinația corectă de culori ale textului și ale backgroundului. Contrastul dintre cele două este foarte important;

2.Culorile etichetelor respectă culorile brandului, pentru ca produsele să fie ușor de recunoscut la rafturi;

3.Produsele ecologice sunt etichetate folosind culoarea verde.

Dincolo de etichete, iată câteva aspecte foarte importante legate de culori care te influențează să cumperi în magazine mai multe produse decât ai nevoie cu adevărat:

Culoarea și marketingul
Pentru consumatori, culoarea legată de produs este mai importantă decât toți ceilalți factori. Sunetul și mirosul contează în proporție de 1%, textura este importantă în proporție de 6%, iar modul în care produsul arată contează în proporție de 93%.
În plus, 85% dintre clienții magazinelor consideră că cel mai important criteriu după care au ales anumite produse este culoarea, notează kissmetrics.com.

Culoarea și brandingul
Culorile cresc gradul de recunoaștere a brandului cu 80%. Recunoașterea brandului este legată în mod direct de încrederea consumatorilor în produsele acestuia.

Culorile în Occident

Culorile în SUA simbolizează câteva calități ale produselor și influențează în mod direct deciziile de cumpărare ale clienților. Simbolistica acestor culori este valabilă în Occident, însă nu este valabilă, spre exemplu, în India.
Iată ce simbolizează culorile în Occident:

Băncile și marile magazine atrag clienții care fac shopping în funcție de un buget dinainte stabilit și apelează deseori la culorile blue navy și verde-albăstrui.
Magazinele de haine atrag clienții tradiționali, iar culorile folosite cu precădere sunt rozul și albastrul deschis.

Foto: shutterstock.com/Nina Buday

În articolul

5 adevăruri surprinzătoare. Cât de manipulată ești cu adevărat de culorile din magazine

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

PARTENERI

Catine.ro
Horoscopul zilei de 18 mai 2024. Gemenii sunt sfătuiți să-și împartă sarcinile. Află ce se întâmplă cu zodia ta
observatornews.ro
"Cam un 4.000 de lei ca să trăieşti decent". Ofertele angajatorilor pentru tineri, la târgurile de joburi
a1.ro
Cine a câștigat marele trofeu Chefi la cuțite! La cine a mers trofeul și cine a primit al doilea premiu
HelloTaste.ro
Brioșe cu mascarpone și rubarbă. Desert simplu, de sezon
Catine
Frittata cu sparanghel. Rețetă pentru un mic dejun savuros
useit.ro
Cele mai bune telefoane Android cu senzor telefoto din 2024. Ce smartphone-uri au impresionat
as.ro
Bruneta asaltată de milionari a dezvăluit cum încearcă bărbaţii însuraţi să o agaţe: „Întotdeauna găsesc o cale”
MediCOOL
Proprietățile medicinale ale ceaiului de eucalipt. Beneficiile și potențialele riscuri ale acestei băuturi
Spynews
În ce relații a rămas Vero Căliman cu Mirela Retegan, după ce a părăsit „Gașca Zurli”. „Fetița Zurli” a făcut noi mărturisiri: „Nu vreau să...”
DeParinti
Cum să practici disciplina pozitivă acasă
MediCOOL
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
HelloTaste
Tort cu două tipuri de mousse, unul de ciocolată și altul de căpșuni
x