Cum comunica marile branduri cu parintii. Studiu de caz, Orange Romania

Publicat pe 11.07.2014 la 15:09 Actualizat pe 14.07.2014 la 09:46

Din ce am observant in ultima perioada, atat din comportamentul clientilor, cat si din focus grupuri cu parinti pe tema siguranta pe internet, parintii isi doresc sa aibe incredere in copii, sa le permita acestora explorarea mediului digital, dar, in acelasi timp, sa pastreze un controlul asupra utilizari sau sa limiteze accesul la internet in cazul in care acesta devine singura modalitate de divertisment si recreere pentru copil.

Alina Ioana Stan, CSR Officer, Orange Romania

Marile brandurile sustin parentingul si se mobilizeaza in aceasta directie noua a CSRului. Noi am vrut sa aflam care este cea mai sanatoasa comunicare a unui brand mare spre parinti, cum se pliaza acesta pe nevoile parintelui si am vorbit cu Alina Stan, CSR manager Orange Romania.

Cum sustine un brand mare (de talia Orange Romania) parintii si cum se mobilizeaza in aceasta noua directie a CSRului?

Parinti, copii, bunici - indiferent de segment, Orange isi propune sa ofere un mediu sigur si responsabil de utilizare a produselor si serviciilor sale. In prezent, cu greu ne-am putea imagina azi activitatile de zi cu zi fara internet, telefon, tableta sau PC, iar aceasta zona este intr-o continua crestere.

Ceea ce face, insa, diferenta, este modul in care folosim tehnologia si alegem acel continut relevant, util, constructiv si sigur. Siguranta pe internet este pentru Orange Romania o directie principala in strategia sa de responsabilitate sociala.

Astfel, prin activitatile noastre de baza, prin produsele si serviciile oferite, incercam sa contribuim la crearea unui mediu digital mai sigur pentru copii si tineri.

Ce inseamna din perspectiva Orange Romania un mediu digital sigur?

Un mediu digital sigur este acelasi lucru cu un mediu de viata sigur si responsabil, inseamna in primul rand eliminarea potentialelor riscuri, astfel incat experientele sa fie cat mai benefice.

Vorbim aici de zona online, care este in definitiv o replica a celei offline. Asa cum invatam sa pastram confidentialitatea datelor personale si sa nu le spunem cu voce tare, la fel ar trebui sa nu le oferim nici in mediul virtual. Ne ferim copiii de continut daunator la televizor sau in reclame. Este de datoria noastra sa o facem si pe internet.
Zi de zi incercam sa le oferim celor mici mesaje corespunzatoare varstei, povesti si basme. Ceea ce consideram noi important este ca in mediul virtual sa se pastreze aceleasi principii, acestia sa acceseze un continut adecvat varstei, care sa le stimuleze dezvoltarea.

Ce urmaresc parintii atunci cand achizitioneaza produse sau pachete de date? Care sunt prioritatile acestora?

Marea majoritate a persoanelor care achizitioneaza produse pentru copiii lor, e interesata de continutul ofertei, fie ca vorbim despre un telefon si capacitatile sale, fie ca vorbim de abonamente

In portofoliul Orange avem creat special pentru copii oferta Junior.
Aceasta este foarte populara in randul parintilor din doua motive: in primul rand ofera copiilor un continut adecvat varstei lor cu aplicatii educative si canale TV de copii si ofera acces la Internet, dar in acelasi timp parintii au optiunea de a alege sa monitorizeze si sa restrictioneze utilizarea minutelor, a sms-urilor, a internetului. Totodata dispune de aplicatiile Orange Content Lock si Orange Antivirus care ofera un plus de siguranta in mediul online.

Din ce am observant in ultima perioada, atat din comportamentul clientilor, cat si din focus grupuri cu parinti pe tema siguranta pe internet, parintii isi doresc sa aibe incredere in copii, sa le permita acestora explorarea mediului digital, dar, in acelasi timp, sa pastreze un controlul asupra utilizari sau sa limiteze accesul la internet in cazul in care acesta devine singura modalitate de divertisment si recreere pentru copil.

Ne puteti vorbi punctual despre proiectele dezvoltate de Orange in aceasta directie? Ce pregatiti parintilor in viitor?

Pana acum ne-am concentract actiunile in trei directii: informare si contientizare, continut adecvat pe categorii de varsta si intrumente de siguranta si control.

Pentru zona de constientizare si informare colaboram de peste sase ani cu Asociatia Salvati Copiii. Am organizat numeroase actiuni dedicate navigarii in siguranta pe internet pentru angajati si copiii lor, pentru elevi si pentru profesori. Pe langa aceste „Atelierele de siguranta pe internet” am dezvoltat si programul „E-sign” dedicat copiilor cu deficiente de auz si vorbire, acestia fiind mult mai vulnerabili in mediul virtual.

Totodata, anul acesta, Orange a contribuit la dezvoltarea Ghidului Sigur.info. Acesta este primul ghid scolar destinat utilizarii sigure si eficiente a internetului adresat profesorilor si parintilor si contine atat informatii teoretice, cat si aplicatii practice.

Capitolul dedicat sigurantei in utilizarea telefoniei mobile, a fost dezvoltat chiar de catre angajati Orange care s-au implicat voluntar in proiect.

Pentru a oferi un continut adecvat varstei, am dezvoltat oferta Junior, care integreaza aplicatii educative prin intermediul carora cei mici pot asculta si explora cele mai frumoase povesti ale copilariei, pot invata sa numere sau sa coloreze. Totodata, copiii au la dispozitie prin Orange TV Go peste 100 de filme, printre care si productiile clasice Disney.

Nu il ultimul rand, oferim si instrumente de siguranta si de control parental precum aplicatiile Orange Content Lock sau Antivirus. Spre exemplu, Content Lock are ca rol principal monitorizarea activitatii pe internet. In functie de preferintele parintelui, acesta poate bloca accesul la anumite site-uri si aplicatii sau poate restrictiona accesul intr-un anumit interval orar.

Pe viitor, siguranta pe internet ramane o prioritate pentru Orange si vom continua sa dezvoltam actiuni pe doua paliere. Ne vom concentra pe campanii de constientizare a riscurilor existente si prezentarea solutiilor existente, iar in paralel vom incerca sa oferim parintilor si copiilor instrumente care sa ii protejeze pe cei mici in mediul online.

În articolul

Cum comunica marile branduri cu parintii. Studiu de caz, Orange Romania

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

PARTENERI

Catine.ro
Horoscopul zilei de 19 mai 2024. Berbecii au parte de un moment de claritate mentală. Află ce se întâmplă cu zodia ta
observatornews.ro
Au străbătut mări şi ţări pentru fântânile arteziene din Capitală. Reacţia unor turişti străini când au văzut spectacolul unic: "Dumnezeule! Am vrut să plâng"
a1.ro
Cine a câștigat marele trofeu Chefi la cuțite! La cine a mers trofeul și cine a primit al doilea premiu
HelloTaste.ro
Aluat simplu pentru tarte. Rețeta clasică de aluat fraged
Catine
5 semne că pielea ta este stresată. Care sunt recomandările specialiștilor
useit.ro
Cele mai bune telefoane Android cu senzor telefoto din 2024. Ce smartphone-uri au impresionat
as.ro
Meseriile pe care le au cei doi băieţi ai lui Florin Răducioiu: „Nu trebuie să le fie ruşine! Aş fi vrut să facă mai mult!”
MediCOOL
Mâncare procesată și ultraprocesată. Ce alimente intră în aceste categorii și care sunt riscurile lor
Spynews
Horoscop sâmbătă, 18 mai 2024: Leii vor avea chef de viață
DeParinti
Greșeli de disciplină pe care le poți face la început de drum. Cum îți poți educa micuțul în mod corect
MediCOOL
Proprietățile medicinale ale mesteacănului. La ce se folosesc
HelloTaste
Fursecuri nor cu lămâie. Cele mai fragede și mai aromate prăjiturele
x