Blogul profesional
Publicat pe 03.11.2011 la 10:55 Actualizat pe 03.11.2011 la 10:58
Blogul profesional este un instrument cheie de autopromovare. In Uniunea Europeana lucrurile sunt avansate, in tara noastra lucrurile sunt la inceput, insa in cativa ani aceast lucru se va dezvolta cu o rapiditate uimitoare.
Daca vrei insa sa fii printre primii care detin un astfel de instrument de comunicare, nu trebuie sa te sfiesti. Iata mai jos elementele pe care ar trebui sa le folosesti in favoarea ta atunci cand hotarasti sa ai un blog.
Identitatea. Trebuie sa fie reala, fara pseudonime, datele sa fie complete si fotografiile sa fie prezente; toate acestea iti asigura un prim pas catre succes. O prezentare profesionista va arata ca esti un adevarat profesionist.
Post-urile nu trebuie sa fie zilnice, deoarece echivaleaza cu suprasolicitarea si cu scaderea calitatii materialelor. Ele trebuie sa fie de maxim 2-3 ori pe saptamana si numai atunci cand punctezi subiecte importante.
Directia adoptata trebuie sa fie clara. Nu devia de la subiect, pastreaza stilul, nu trata teme indepartate de aria domeniului de activitate. Nu insera informatii intime ce nu isi au locul si sensul acolo.
Subiectele noi legate de domeniul de activitate reprezinta o dovada a faptului ca esti la curent cu tot ce apare nou.
Provocarile lansate de tine ii vor invita la discutii pe cei care iti viziteaza blogul. Un blog inert este lipsit de valoare.
Parerile trebuie mentinute cu argumente solide. Daca ai gresit, accepta situatia si recunoaste. Daca te incapatanezi si pledezi pentru o cauza pierduta, iti ruinezi imaginea in blogosfera. Blogul nu este o tribuna. Angajatorii te analizeaza prin intermediul blogului inclusiv din punct de vedere al caracterului.
Recunoasterea. Se dobandeste, insa nu asigura un succes rapid. Pentru a avea parte de asa ceva trebuie sa depui eforturi considerabile in acest sens.