5 aptitudini care te vor ajuta la locul de muncă
Publicat pe 27.07.2020 la 12:53 Actualizat pe 27.07.2020 la 13:11
Oricine își dorește să fie angajatul exemplar, mereu apreciat pentru efortul pe care îl depune, fiind un om de încredere și suport pentru colegii săi. Pentru a fi bun în ceea ce faci, ai nevoie de determinare și de o dorință constantă de a învăța, dar și de asumarea responsabilității pentru ideile și faptele tale. Iată câteva aptitudini care, o dată dobândite, te vor ajuta la locul de muncă. Aceste aptitudini te vor ajuta să colaborezi mult mai eficient cu colegii de serviciu și să îți ușurezi munca.
5 aptitudini care te vor ajuta la locul de muncă
1.Managementul timpului
Cu toții știm zicala “viața-i scurtă”, dar nu se știe în comparație cu ce. Ideea de lipsă de timp ne invadează cotidianul și facem totul pe repede-înainte în secolul vitezei, dorindu-ne să obținem totul aici și acum. Putem spune în sfârșit că avem timp suficient doar dacă știm cum să ni-l organizăm. Gestionarea eficientă a timpului te va ajuta să îndeplinești toate task-urile pe care ți le propui, nu doar la muncă, dar și în viața personală. Tot ce trebuie să faci este să îți stabilești niște limite de timp pentru îndeplinirea anumitor sarcini.
2.Nu e suficient doar să auzi, ci și să și asculți
Atunci când colegii tăi dezvoltă un plan de lucru, este important să asculți, nu să planifici care va fi răspunsul tău. Nu trebuie să asculți pentru a oferi un răspuns, ci pentru a învăța și înțelege mai multe. Nu înseamnă că trebuie să contribui mereu cu o idee sau un argument atunci când vine vorba de o nouă discuție. Uneori trebuie doar să asculți pentru a reuși să acumulezi mai multe informații folositoare.
3.Cere ajutorul
Atunci când nu știi să faci ceva este normal să recunoști că nu știi, fie pentru că nu ai învățat încă sau pentru că ai uitat. Faptul că recunoști acest lucru nu e semn de slăbiciune, ci arată că ești suficient de matur încât să accepți că mai ai multe lucruri de învățat. Colegii tăi te-ar putea ajuta să rezolvi problemele pe care le întâmpini, iar tu, la rândul tău, trebuie să oferi ajutorul celor care îl solicită.
4.Spune “nu”
Atunci când ești deja copleșit de numeroase sarcini pe care le ai de îndeplinit, trebuie să înveți să spui și “nu” pentru a împiedica suprasolicitarea. Amintește-ți că ai nevoie să faci și pauze și că trebuie să îți relaxezi mintea cel puțin pentru 15 minute. Chiar dacă dorești să fii un coleg/ o colegă bună, ocupă-te mai întâi de task-urile urgente pe care trebuie să le rezolvi și apoi ajută-ți și colegii sau ia și task-uri suplimentare.
5.Fii optimist
Chiar dacă volumul mare de muncă poate părea copleșitor, amintește-ți că nimeni nu a cules fructele imediat după ce a sădit semințele. Așadar, e nevoie de răbdare și multă determinare pentru a reuși să duci la bun sfârșit tot ce ți-ai propus. Concentrează-te să ai o energie pozitivă, încercând să depășești fiecare obstacol, pas cu pas, cu liniște și calm.
CITEȘTE ȘI