Cum putem preveni cele mai grave afectiuni cardiovasculare?

Publicat pe 27.08.2020 la 12:33 Actualizat pe 27.08.2020 la 12:42

Bolile cardiovasculare sunt tot mai frecvente, iar stilul de viață dezechilibrat este una dintre cele mai importante cauze care afectează sănătatea inimii și a vaselor de sânge.

Cum putem preveni cele mai grave afectiuni cardiovasculare?

Cum putem preveni cele mai grave afectiuni cardiovasculare?

pexels.com

Bolile cardiovasculare sunt tot mai frecvente, iar stilul de viață dezechilibrat este una dintre cele mai importante cauze care afectează sănătatea inimii și a vaselor de sânge. Există situații în care afecțiunile cardiace sunt provocate de malformații congenitale sau de boli genetice, dar, de cele mai multe ori, acestea apar ca urmare a depunerilor de grăsime care se formează pe vasele de sânge.

Fenomenul se numește ateroscleroză și poate duce la îngustarea sau chiar la blocarea arterelor care transportă sângele spre inimă sau spre creier. Astfel, poate să se declanșeze un infarct miocardic sau un accident vascular cerebral.

Atunci când boala este avansată, este necesară respectarea unui regim alimentar, urmarea unui tratament medicamentos sau pot fi recomandate intervenții medicale speciale. Spre exemplu, în caz de aritmie gravă, poate fi necesar un defibrilator cardiac. Acest mic aparat este implantat sub piele, conectat prin senzori la inimă și poate restabili pulsul normal prin aplicarea unor mici șocuri electrice.

Din fericire, există metode prin care putem preveni apariția unor boli cardiovasculare grave sau putem reduce riscul ca ele să se agraveze. Stilul de viață sănătos este esențial pentru persoanele care suferă de boli de inimă sau care sunt predispuse la aceste afecțiuni. Iată care sunt recomandările medicilor.

1. Monitorizarea tensiunii arteriale

Persoanele care suferă de hipertensiune trebuie să-și monitorizeze frecvent tensiunea, să ia medicamentele prescrise și să respecte un regim alimentar mai strict (fără sare).

2. Scăderea colesterolului

Cele mai multe persoane care ajung să dezvolte boli cardiovasculare au un nivel ridicat de colesterol și trigliceride în sânge. Acestea sunt grăsimi care se depun pe interiorul vaselor de sânge, pe care le îngustează sau le blochează. Colesterolul poate fi controlat cu ajutorul unor medicamente speciale, dar și printr-o dietă sănătoasă.

3. Menținerea unei greutăți corporale normale

Obezitatea crește foarte mult riscul de boli cardiovasculare, dar și de hipertensiune sau diabet.

4. Respectarea unei diete sănătoase

Printr-o alimentație echilibrată, poate fi redus riscul apariției bolilor de inimă sau acestea pot fi ameliorate, în cazul în care s-au declanșat deja. O dietă sănătoasă trebuie să cuprindă multe legume și fructe proaspete, cereale integrale, lactate degresate și carne slabă, fără grăsimi. Trebuie evitate dulciurile, sarea, grăsimile, sucurile acidulate. Alimentele sănătoase ajută la pierderea în greutate și la scăderea nivelului de colesterol.

5. Stabilirea unui program de exerciții fizice

Mișcarea este foarte importantă pentru sănătatea inimii, deoarece ajută la menținerea unei greutăți corporale normale, scade tensiunea arterială și colesterolul. De asemenea, ajută la îmbunătățirea circulației. Chiar și o plimbare zilnică, timp de 30 de minute, este benefică pentru organism.

6. Renunțarea la fumat și la alcool

Aceste obiceiuri sunt foarte dăunătoare pentru sănătate, deoarece cresc tensiunea arterială și, în timp, contribuie la îngustarea vaselor de sânge.

7. Controlul stresului

Stresul constant poate crește tensiunea arterială, declanșând chiar un atac de cord. În plus, persoanele stresate tind să caute refugiu în obiceiuri dăunătoare pentru sănătate (fumat, consum de alcool sau de cafea, mâncat de fond nervos). Pentru a putea gestiona mai ușor stresul, sunt recomandate activitățile plăcute, relaxante.

8. Respectarea unui program de odihnă

Somnul insuficient crește riscul de hipertensiune, obezitate, diabet și boli cardiovasculare. Un adult ar trebui să doarmă câte 7-9 ore pe noapte, iar somnul să fie unul profund. Insomnia și apneea în somn pot afecta însă calitatea somnului. Astfel, apare oboseala și crește riscul de boli cardiovasculare. De aceea, persoanele care au probleme cu somnul trebuie să ceară ajutor unui medic, care le poate recomanda tratamentul potrivit.

Respectând aceste recomandări simple, care țin de adoptarea unui stil de viață sănătos, vom putea reduce riscul apariției unor boli cardiovasculare grave, care pot avea complicații și pot duce chiar la deces.

Sursă foto: pexels.com

În articolul

Cum putem preveni cele mai grave afectiuni cardiovasculare?

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

Cele mai noi

Cuisine • ieri la 18:56
Chiftele coapte din orez brun cu verdeață și curry
Happy People • ieri la 13:21
Gabriela Spanic, fotografiat care i-a cucerit pe fani. Cum arată ținută s-a sexy în care s-a fotografiat
Happy People • ieri la 11:55
Gloria Estefan sare în ajutorul persoanelor infectate cu Covid-19. Vedeta donează plasmă pentru aceștia
Happy People • pe 21.01 la 13:48
Jacky Bracamontes și-a pus fanii de pe rețelele de socializare pe jar | Fotografia în costum de baie cu actrița
Happy People • pe 21.01 la 12:55
Kate del Castillo, fără urmă de machiaj pe chip. Adevărul despre tenul vedetei de 48 de ani
Happy People • pe 21.01 la 12:24
Actorul Julian Gil a fost testat pozitiv pentru noul virus Covid-19

PARTENERI

Antena 1
Cum arată mama lui Liviu Vârciu. Imaginea rară cu femeia pe care a ținut-o departe de ochii curioșilor
Observator
Horoscop 13 ianuarie 2021. Scântei în dragoste și un plan îndrăzneț
Zu TV
Era și cazul! Gigi Hadid a dezvăluit numele fetiței. A fost o alegere inspirată?
Antena Sport
Un român a devenit faimos în toată lumea după ce a spart 27 de bănci şi a furat jumătate de milion de euro: "Se poate face orice, doar că există o problemă"
Antenastars
Andreea Bănică, martor în procesul dintre Claudia Pătrășcanu și Gabi Bădălău: „A fost dată afară din casă. Plângea în hohote! Era slăbită!”/ VIDEO
Spynews
Horoscop sâmbătă, 23 ianuarie: Leii primesc un răspuns la o întrebare de mare importanță