Cum comunica marile branduri cu parintii. Studiu de caz, Orange Romania

Publicat pe 11.07.2014 la 15:09 Actualizat pe 14.07.2014 la 09:46

Din ce am observant in ultima perioada, atat din comportamentul clientilor, cat si din focus grupuri cu parinti pe tema siguranta pe internet, parintii isi doresc sa aibe incredere in copii, sa le permita acestora explorarea mediului digital, dar, in acelasi timp, sa pastreze un controlul asupra utilizari sau sa limiteze accesul la internet in cazul in care acesta devine singura modalitate de divertisment si recreere pentru copil.

Alina Ioana Stan, CSR Officer, Orange Romania

Marile brandurile sustin parentingul si se mobilizeaza in aceasta directie noua a CSRului. Noi am vrut sa aflam care este cea mai sanatoasa comunicare a unui brand mare spre parinti, cum se pliaza acesta pe nevoile parintelui si am vorbit cu Alina Stan, CSR manager Orange Romania.

Cum sustine un brand mare (de talia Orange Romania) parintii si cum se mobilizeaza in aceasta noua directie a CSRului?

Parinti, copii, bunici - indiferent de segment, Orange isi propune sa ofere un mediu sigur si responsabil de utilizare a produselor si serviciilor sale. In prezent, cu greu ne-am putea imagina azi activitatile de zi cu zi fara internet, telefon, tableta sau PC, iar aceasta zona este intr-o continua crestere.

Ceea ce face, insa, diferenta, este modul in care folosim tehnologia si alegem acel continut relevant, util, constructiv si sigur. Siguranta pe internet este pentru Orange Romania o directie principala in strategia sa de responsabilitate sociala.

Astfel, prin activitatile noastre de baza, prin produsele si serviciile oferite, incercam sa contribuim la crearea unui mediu digital mai sigur pentru copii si tineri.

Ce inseamna din perspectiva Orange Romania un mediu digital sigur?

Un mediu digital sigur este acelasi lucru cu un mediu de viata sigur si responsabil, inseamna in primul rand eliminarea potentialelor riscuri, astfel incat experientele sa fie cat mai benefice.

Vorbim aici de zona online, care este in definitiv o replica a celei offline. Asa cum invatam sa pastram confidentialitatea datelor personale si sa nu le spunem cu voce tare, la fel ar trebui sa nu le oferim nici in mediul virtual. Ne ferim copiii de continut daunator la televizor sau in reclame. Este de datoria noastra sa o facem si pe internet.
Zi de zi incercam sa le oferim celor mici mesaje corespunzatoare varstei, povesti si basme. Ceea ce consideram noi important este ca in mediul virtual sa se pastreze aceleasi principii, acestia sa acceseze un continut adecvat varstei, care sa le stimuleze dezvoltarea.

Ce urmaresc parintii atunci cand achizitioneaza produse sau pachete de date? Care sunt prioritatile acestora?

Marea majoritate a persoanelor care achizitioneaza produse pentru copiii lor, e interesata de continutul ofertei, fie ca vorbim despre un telefon si capacitatile sale, fie ca vorbim de abonamente

In portofoliul Orange avem creat special pentru copii oferta Junior.
Aceasta este foarte populara in randul parintilor din doua motive: in primul rand ofera copiilor un continut adecvat varstei lor cu aplicatii educative si canale TV de copii si ofera acces la Internet, dar in acelasi timp parintii au optiunea de a alege sa monitorizeze si sa restrictioneze utilizarea minutelor, a sms-urilor, a internetului. Totodata dispune de aplicatiile Orange Content Lock si Orange Antivirus care ofera un plus de siguranta in mediul online.

Din ce am observant in ultima perioada, atat din comportamentul clientilor, cat si din focus grupuri cu parinti pe tema siguranta pe internet, parintii isi doresc sa aibe incredere in copii, sa le permita acestora explorarea mediului digital, dar, in acelasi timp, sa pastreze un controlul asupra utilizari sau sa limiteze accesul la internet in cazul in care acesta devine singura modalitate de divertisment si recreere pentru copil.

Ne puteti vorbi punctual despre proiectele dezvoltate de Orange in aceasta directie? Ce pregatiti parintilor in viitor?

Pana acum ne-am concentract actiunile in trei directii: informare si contientizare, continut adecvat pe categorii de varsta si intrumente de siguranta si control.

Pentru zona de constientizare si informare colaboram de peste sase ani cu Asociatia Salvati Copiii. Am organizat numeroase actiuni dedicate navigarii in siguranta pe internet pentru angajati si copiii lor, pentru elevi si pentru profesori. Pe langa aceste „Atelierele de siguranta pe internet” am dezvoltat si programul „E-sign” dedicat copiilor cu deficiente de auz si vorbire, acestia fiind mult mai vulnerabili in mediul virtual.

Totodata, anul acesta, Orange a contribuit la dezvoltarea Ghidului Sigur.info. Acesta este primul ghid scolar destinat utilizarii sigure si eficiente a internetului adresat profesorilor si parintilor si contine atat informatii teoretice, cat si aplicatii practice.

Capitolul dedicat sigurantei in utilizarea telefoniei mobile, a fost dezvoltat chiar de catre angajati Orange care s-au implicat voluntar in proiect.

Pentru a oferi un continut adecvat varstei, am dezvoltat oferta Junior, care integreaza aplicatii educative prin intermediul carora cei mici pot asculta si explora cele mai frumoase povesti ale copilariei, pot invata sa numere sau sa coloreze. Totodata, copiii au la dispozitie prin Orange TV Go peste 100 de filme, printre care si productiile clasice Disney.

Nu il ultimul rand, oferim si instrumente de siguranta si de control parental precum aplicatiile Orange Content Lock sau Antivirus. Spre exemplu, Content Lock are ca rol principal monitorizarea activitatii pe internet. In functie de preferintele parintelui, acesta poate bloca accesul la anumite site-uri si aplicatii sau poate restrictiona accesul intr-un anumit interval orar.

Pe viitor, siguranta pe internet ramane o prioritate pentru Orange si vom continua sa dezvoltam actiuni pe doua paliere. Ne vom concentra pe campanii de constientizare a riscurilor existente si prezentarea solutiilor existente, iar in paralel vom incerca sa oferim parintilor si copiilor instrumente care sa ii protejeze pe cei mici in mediul online.

În articolul

Cum comunica marile branduri cu parintii. Studiu de caz, Orange Romania

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

PARTENERI

Catine.ro
Horoscopul zilei de 16 mai 2024. Gemenii au de dus o conversație importantă. Află ce se întâmplă cu zodia ta
observatornews.ro
"Prinţesa mea nu mai e. El face puşcărie, dar fata mea putrezeşte în mormânt". Mama Monicăi, sfăşiată de durere: tânăra de 17 ani nu purta centura
a1.ro
Rezultate Loto azi, 12 mai 2024. Numerele câștigătoare de duminică la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super Noroc și Noroc Plus
HelloTaste.ro
Ciuperci cu sos de smântână la tigaie. Rețeta pentru un prânz savuros
Catine
Șarlotă de căpșuni. Rețetă de tort cu pișcoturi și cremă de frișcă
useit.ro
Semafoarele cu 4 culori ar ajunge în curând pe șosea. De ce vor experții să introducă și o lumină albă
as.ro
Valentina Pelinel l-a dat de gol pe Cristi Borcea: „Are probleme!” Calvarul prin care trece omul de afaceri
MediCOOL
Băuturi pentru sănătatea ochilor. Cum îți pot îmbunătăți vederea
Spynews
Incendiu puternic în Mehedinți. Depozitul unei fabrici a fost cuprins de flăcări
DeParinti
Care este momentul în care poți pierde dopul gelatinos: de ce se elimină
MediCOOL
Alimentele care conțin cel mai mult plastic. Sarea și orezul se numără printre ele
HelloTaste
Blat umed de tort, cu ciocolată în compoziție
x