Cum comunica marile branduri cu parintii. Studiu de caz, Orange Romania

Publicat pe 11.07.2014 la 15:09 Actualizat pe 14.07.2014 la 09:46

Din ce am observant in ultima perioada, atat din comportamentul clientilor, cat si din focus grupuri cu parinti pe tema siguranta pe internet, parintii isi doresc sa aibe incredere in copii, sa le permita acestora explorarea mediului digital, dar, in acelasi timp, sa pastreze un controlul asupra utilizari sau sa limiteze accesul la internet in cazul in care acesta devine singura modalitate de divertisment si recreere pentru copil.

Alina Ioana Stan, CSR Officer, Orange Romania

Marile brandurile sustin parentingul si se mobilizeaza in aceasta directie noua a CSRului. Noi am vrut sa aflam care este cea mai sanatoasa comunicare a unui brand mare spre parinti, cum se pliaza acesta pe nevoile parintelui si am vorbit cu Alina Stan, CSR manager Orange Romania.

Cum sustine un brand mare (de talia Orange Romania) parintii si cum se mobilizeaza in aceasta noua directie a CSRului?

Parinti, copii, bunici - indiferent de segment, Orange isi propune sa ofere un mediu sigur si responsabil de utilizare a produselor si serviciilor sale. In prezent, cu greu ne-am putea imagina azi activitatile de zi cu zi fara internet, telefon, tableta sau PC, iar aceasta zona este intr-o continua crestere.

Ceea ce face, insa, diferenta, este modul in care folosim tehnologia si alegem acel continut relevant, util, constructiv si sigur. Siguranta pe internet este pentru Orange Romania o directie principala in strategia sa de responsabilitate sociala.

Astfel, prin activitatile noastre de baza, prin produsele si serviciile oferite, incercam sa contribuim la crearea unui mediu digital mai sigur pentru copii si tineri.

Ce inseamna din perspectiva Orange Romania un mediu digital sigur?

Un mediu digital sigur este acelasi lucru cu un mediu de viata sigur si responsabil, inseamna in primul rand eliminarea potentialelor riscuri, astfel incat experientele sa fie cat mai benefice.

Vorbim aici de zona online, care este in definitiv o replica a celei offline. Asa cum invatam sa pastram confidentialitatea datelor personale si sa nu le spunem cu voce tare, la fel ar trebui sa nu le oferim nici in mediul virtual. Ne ferim copiii de continut daunator la televizor sau in reclame. Este de datoria noastra sa o facem si pe internet.
Zi de zi incercam sa le oferim celor mici mesaje corespunzatoare varstei, povesti si basme. Ceea ce consideram noi important este ca in mediul virtual sa se pastreze aceleasi principii, acestia sa acceseze un continut adecvat varstei, care sa le stimuleze dezvoltarea.

Ce urmaresc parintii atunci cand achizitioneaza produse sau pachete de date? Care sunt prioritatile acestora?

Marea majoritate a persoanelor care achizitioneaza produse pentru copiii lor, e interesata de continutul ofertei, fie ca vorbim despre un telefon si capacitatile sale, fie ca vorbim de abonamente

In portofoliul Orange avem creat special pentru copii oferta Junior.
Aceasta este foarte populara in randul parintilor din doua motive: in primul rand ofera copiilor un continut adecvat varstei lor cu aplicatii educative si canale TV de copii si ofera acces la Internet, dar in acelasi timp parintii au optiunea de a alege sa monitorizeze si sa restrictioneze utilizarea minutelor, a sms-urilor, a internetului. Totodata dispune de aplicatiile Orange Content Lock si Orange Antivirus care ofera un plus de siguranta in mediul online.

Din ce am observant in ultima perioada, atat din comportamentul clientilor, cat si din focus grupuri cu parinti pe tema siguranta pe internet, parintii isi doresc sa aibe incredere in copii, sa le permita acestora explorarea mediului digital, dar, in acelasi timp, sa pastreze un controlul asupra utilizari sau sa limiteze accesul la internet in cazul in care acesta devine singura modalitate de divertisment si recreere pentru copil.

Ne puteti vorbi punctual despre proiectele dezvoltate de Orange in aceasta directie? Ce pregatiti parintilor in viitor?

Pana acum ne-am concentract actiunile in trei directii: informare si contientizare, continut adecvat pe categorii de varsta si intrumente de siguranta si control.

Pentru zona de constientizare si informare colaboram de peste sase ani cu Asociatia Salvati Copiii. Am organizat numeroase actiuni dedicate navigarii in siguranta pe internet pentru angajati si copiii lor, pentru elevi si pentru profesori. Pe langa aceste „Atelierele de siguranta pe internet” am dezvoltat si programul „E-sign” dedicat copiilor cu deficiente de auz si vorbire, acestia fiind mult mai vulnerabili in mediul virtual.

Totodata, anul acesta, Orange a contribuit la dezvoltarea Ghidului Sigur.info. Acesta este primul ghid scolar destinat utilizarii sigure si eficiente a internetului adresat profesorilor si parintilor si contine atat informatii teoretice, cat si aplicatii practice.

Capitolul dedicat sigurantei in utilizarea telefoniei mobile, a fost dezvoltat chiar de catre angajati Orange care s-au implicat voluntar in proiect.

Pentru a oferi un continut adecvat varstei, am dezvoltat oferta Junior, care integreaza aplicatii educative prin intermediul carora cei mici pot asculta si explora cele mai frumoase povesti ale copilariei, pot invata sa numere sau sa coloreze. Totodata, copiii au la dispozitie prin Orange TV Go peste 100 de filme, printre care si productiile clasice Disney.

Nu il ultimul rand, oferim si instrumente de siguranta si de control parental precum aplicatiile Orange Content Lock sau Antivirus. Spre exemplu, Content Lock are ca rol principal monitorizarea activitatii pe internet. In functie de preferintele parintelui, acesta poate bloca accesul la anumite site-uri si aplicatii sau poate restrictiona accesul intr-un anumit interval orar.

Pe viitor, siguranta pe internet ramane o prioritate pentru Orange si vom continua sa dezvoltam actiuni pe doua paliere. Ne vom concentra pe campanii de constientizare a riscurilor existente si prezentarea solutiilor existente, iar in paralel vom incerca sa oferim parintilor si copiilor instrumente care sa ii protejeze pe cei mici in mediul online.

În articolul Cum comunica marile branduri cu parintii. Studiu de caz, Orange Romania:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Horoscopul zilei de 28 septembrie 2025. Taurii muncesc din greu pentru ce își doresc. Află ce se întâmplă cu zodia ta
Catine.ro
Horoscopul zilei de 28 septembrie 2025. Taurii muncesc din greu pentru ce își doresc. Află ce se întâmplă cu zodia ta
Alertă de vreme rea în aproape toată ţara. Ploi, frig şi ninsori la munte, timp de trei zile
observatornews.ro
Alertă de vreme rea în aproape toată ţara. Ploi, frig şi ninsori la munte, timp de trei zile
Selena Gomez și Benny Blanco s-au căsătorit! Primele imaginil cu ținutele spectaculoase ale mirilor
a1.ro
Selena Gomez și Benny Blanco s-au căsătorit! Primele imaginil cu ținutele spectaculoase ale mirilor
Clafoutis cu struguri. Varianta rețetei franțuzești cu fructe de toamnă
HelloTaste.ro
Clafoutis cu struguri. Varianta rețetei franțuzești cu fructe de toamnă
O perioadă dificilă se încheie pentru aceste 4 semne zodiacale până la sfârșitul lunii septembrie 2025. Află dacă te numeri printre ele
Catine
O perioadă dificilă se încheie pentru aceste 4 semne zodiacale până la sfârșitul lunii septembrie 2025. Află dacă te numeri printre ele
Cei mai înalți zgârie-nori abandonați din lume. De ce au fost părăsite aceste clădiri impresionante
useit.ro
Cei mai înalți zgârie-nori abandonați din lume. De ce au fost părăsite aceste clădiri impresionante
Ce a făcut Valentina Pelinel zi de zi, în ultimii ani, pentru a se menţine în formă la 44 de ani
as.ro
Ce a făcut Valentina Pelinel zi de zi, în ultimii ani, pentru a se menţine în formă la 44 de ani
Sportul de masă, un nou stil de viață. Aproape jumătate dintre românii care participă la competiții sportive o fac pentru sănătatea lor
MediCOOL
Sportul de masă, un nou stil de viață. Aproape jumătate dintre românii care participă la competiții sportive o fac pentru sănătatea lor
Când va fi înmormântată Ioana Popescu. Mara Bănică, detalii de ultimă oră despre funeraliile brunetei | VIDEO
Spynews
Când va fi înmormântată Ioana Popescu. Mara Bănică, detalii de ultimă oră despre funeraliile brunetei | VIDEO
Plăcerea copiilor de a scrie a ajuns într-un punct critic, potrivit unei cercetări realizate în Marea Britanie
DeParinti
Plăcerea copiilor de a scrie a ajuns într-un punct critic, potrivit unei cercetări realizate în Marea Britanie
Dizenterie: cauze, simptome, mod de transmitere și tratament
MediCOOL
Dizenterie: cauze, simptome, mod de transmitere și tratament
Canelé, prăjiturile franțuzești de care ai nevoie la cafea
HelloTaste
Canelé, prăjiturile franțuzești de care ai nevoie la cafea
close
x