Marcile de lux au iesit din criza
Publicat pe 16.10.2010 la 16:52 Actualizat pe 16.10.2010 la 17:19
In vremuri de criza, ne-am astepta ca oamenii sa-si cheltuiasca banii mai ales pe bunuri de prima necesitate si sa reduca achizitiile de produse de lux. Dar, cel putin acum, lucrurile nu stau chiar asa. Multe marci de lux nu par deloc afectate de greutatile economice, ci, dimpotriva, sunt foarte prospere.
Marca Vertu este renumita pentru telefoanele sale mobile la care oamenii de rand pot doar sa viseze. Cel mai ieftin costa nu mai putin de 5000 de lire sterline, adica peste 5700 de euro. Modelele din serii limitate pot fi si de trei ori mai scumpe.
Firma foloseste materiale de ultima ora, durabile si de lux, la care se adauga bineinteles continutul serviciilor oferite. Dar totul incepe cu prima atingere, iar senzatia e data mai ales de materiale.
In plus, fiecare telefon e realizat manual de cate un artizan care-l si semneaza la final. In ciuda preturilor sale, Vertu abia face fata comenzilor si deschide cate un nou magazin la fiecare doua saptamani. Si alte branduri de lux o duc la fel de bine. Vanzarile grupului Louis Vuitton au crescut, in ultimul trimestru, cu 14 la suta, peste orice asteptari, iar Hugo Boss si-a revizuit in crestere previziunile de profit pe acest an. Explicatia trebuie cautata in Asia.
Asistam la mari cresteri in China, in acest moment. Consumatorii chinezi sunt tot mai instariti si cheltuiesc mai multi bani pe bunuri de consum, pe bunuri de lux.
Brandurile de lux sunt atat de populare in China incat marca britanica Burberry a devenit sinonimul cuvantului "pardesiu" in limba chineza. Se asteapta ca, in viitorii cinci ani, China sa devina a doua piata mondiala pentru marfuri de lux. Iar aceasta explica de ce firmele din acest sector nu sunt deloc ingrijorate de saracirea britanicilor si a altor europeni.
Vezi si Antena 1
Sursa foto: chicagotribune.com