Patru lucruri pe care trebuie să le faci dacă vrei să devii un vânzător mai bun
Publicat pe 23.04.2018 la 17:17 Actualizat pe 23.04.2018 la 17:20
Nu-i așa că, în fiecare zi, ești obligat să vinzi ceva la tine acasă sau la serviciu? Dacă nu te descurci foarte bine la vândut chestii, există niște lucruri simple pe le care poți face astfel încât să-ți dezvolți abilitățile „comerciale”.
Nu-i așa că, în fiecare zi, ești obligat să vinzi ceva la tine acasă sau la serviciu? Dacă nu te descurci foarte bine la vândut chestii, există niște lucruri simple pe le care poți face astfel încât să-ți dezvolți abilitățile „comerciale”.
Ascultă
Primul lucru pe care este nevoie să-l faci dacă vrei să devii un vânzător mai bun este să-ți asculți, cu adevărat, clientul din fața ta. Indiferent dacă acel client este soțul, soția, mama, tatăl, copilul, colegul direct, managerul, prietenul sau un potențial cumpărător al serviciului ori al produsului pe care îl ai de oferit. Ca să asculți, ar fi bine să înțelegi că nu este totul despre tine, ci despre persoana pe care o ai în față. Mai mult, ca să-ți asculți clientul trebuie să fii atent la el și, dacă vrei să-l „auzi” mai bine, este necesar să-i pui cât mai multe întrebări, astfel încât să înțelegi foarte bine ceea ce își dorește și, astfel, să decizi dacă îl poți ajuta. Sau nu.
Scrie
Ascultă-ți clienții, dar ai grijă și să-ți notezi ideile importante pe care ți le transmit. Dacă, de exemplu, soția ta este clientul și te roagă să mergi la piață ca să cumperi trei iaurturi, două kilograme de mușchi de vită și un trei legături de ridichi, trece totul pe o listă. În vânzări nu ar fi indicat să te bazezi prea mult pe memoria ta, deoarece ai atât de multe lucruri de făcut într-o singură zi, încât este foarte probabil să uiți tot ceea ce discuți cu clientul.
Repetă
După ce îți asculți activ clientul pe care îl ai în față și după ce îți notezi toate informațiile valoroase transmise de acesta, repetă tot ceea ce tocmai ți-a spus. Astfel, te asiguri că nu-ți scapă niciun detaliu important pentru client. Fie poți să-i citești clientului informațiile pe care ți le-ai notat, fie îi poți adresa anumite întrebări, precum „Mi-am notat corect că ai nevoie și de trei legături de ridichi?”. Dacă repeți sau clarifici anumite aspecte nu-i transmiți clientului că nu ai fost atent la el, ci doar că îți pasă cu adevărat de ceea ce își dorește.
Angajează-te în vânzări
În cazul în care ai deja niște abilități de vânzări, însă vrei să ți le dezvolți, vânează un job de vânzător. Un astfel de loc de muncă ar putea să fie unul de fotograf hotelier, mai ales dacă ai și o pasiune pentru fotografie. Compania Photohotel, prezentă în România, Grecia și Spania, angajează, pe tot parcursul anului, oameni care își doresc să lucreze ca fotografi hotelieri. Candidații ideali pentru joburile de fotografi hotelieri au calități de vânzători, iubesc fotografia și pot să abordeze foarte ușor potențialii clienți. Dacă vrei să afli mai multe detalii despre cum este să lucrezi ca fotograf hotelier în cadrul Photohotel, scrie pe Google „experiență și păreri Photohotel” sau accesează direct site-ul companiei.
Sursa foto: pixabay.com