Auriul este noul negru! Cel mai cerut model Samsung
Publicat pe 06.05.2015 la 16:55 Actualizat pe 06.05.2015 la 17:06
Auriul este noul negru, conform ultimelor cifre de vânzări ale smartphone-urilor Samsung, unul din patru utilizatori (23%) alegând varianta Gold Platinum a dispozitivelor Galaxy S6 și S6 Edge
Auriul este noul negru, conform ultimelor cifre de vânzări ale smartphone-urilor Samsung, unul din patru utilizatori (23%) alegând varianta Gold Platinum a dispozitivelor Galaxy S6 și S6 Edge.
Stocurile de telefoane în varianta Gold Platinum sunt epuizate sau aproape de epuizare pe piețele din întreaga Europă, semn că preferințele europenilor în materie de culori s-au schimbat.
„Timp de mai mulți ani, negru și alb au fost culorile alese de europenii care doreau să își exprime stilul personal. Totuși, ultimele date de pe piață ne arată că utilizatorii au devenit mult mai deschiși în ceea ce privește preferințele lor de culoare. De când noile smartphone-uri Galaxy S6 și S6 edge au fost puse în vânzare, luna trecută, am observat o cerere pentru varianta Gold Platinum similară celei pentru nuanțele White Pearl și Black Sapphire. Am fost surprinși de reacția pieței, iar acest fapt înseamnă că trebuie să mărim producția modelelor Gold Platinum pentru a face față cererii,” a declarat Rory O’Neill, vicepreședinte a diviziei Mobile în Europa.
Psihologul Donna Dawson explică motivul pentru care auriul a revenit în preferințele utilizatorilor: „Auriul reprezintă bunăstare, abundență, idealuri, optimism și înțelepciune. După ani de recesiune și bugete restrânse, începem să observăm îmbunătățiri economice și îndrăznim să sperăm la un viitor mai bun. Suntem atrași de lucrurile materiale și de vremurile bune cărora le-am simțit lipsa mult timp, iar acum vedem luminița de la capătul tunelului și instinctiv tindem spre auriu.”
Ani aurii
Istoria ne arată că auriul a fost în tendințe pe parcursul mai multor perioade, însă din anii 1980, auriul nu a mai avut oportunitatea de a fi în centrul atenției utilizatorilor.
După mai bine de două decenii petrecute printre culori neutre, mai mulți indicatori arată că auriul reintră în topul preferințelor. Printre acești indicatori se numără prezența tot mai mare a bijuteriilor aurii ce pot fi oservate la marile târguri de modă și pe covorul roșu la evenimente internaționale, revenirea verighetelor de aur sau a machiajelor cu nuanțe aurii. În plus, unele vedete precum Madonna, Rihanna și Miley Cyrus au fost observate purtând accesorii dentare aurii, acestea fiind extrem de populare printre vedetele hip-hop din anii 1990.
Psihologia culorii
Cele mai noi smartphone-uri Samsung vin în cinci culori diferite, Emerald Green, Blue Topaz, White Pearl, Black Sapphire și Gold Platinum. Donna Dawson explică psihologia din spatele fiecărei alegeri de culoare.
Gold Platinum
„Utilizatorii care aleg varianta aurie tind spre prosperitate, succes financiar și satisfacție generală. De obicei, ei sunt iubitori de lux, se bucură de cele mai bune lucruri din viață și se răsfață ori de câte ori pot. Sunt deschiși, prietenoși și se bucură de compania celor din jur. De asemena, au tendința de a fi foarte intuitivi. Acceptarea provocărilor și depășirea lor sunt importante pentru ei, dar sunt generoși cu familia și prietenii atunci când au posibilitatea. Auriul este o nuanță caldă din spectrul de culori, este o nuanță mai caldă a galbenului, așadar adoptă de la această culoare idealismul și optimismul. Auriul strălucește și emană căldură similar luminii solare. Soarele este esențial pentru supraviețuire, iar aurul, metalul prețios, este esențial succesului financiar. Astfel, există ceva instinctiv în natura umană de a tinde spre aur. Dintre toate culorile, galbenul (și prin extensie auriul) atrage privirea mai mult ca oricare altă culoare, iar asta pentru că în lumina puternică de afară, galbenul are cea mai mare vizibilitate din tot spectrul de culori.”
Green Emerald
„De obicei, sunt buni cetățeni, cu un simț moral foarte dezvoltat și cu dorință pentru simplitate. Verdele reprezintă noi forme de viață și noi începuturi, inspiră speranță, vitalitate și energie în oameni. Acesta transmite prietenie și conexiune cu alții, deși este o culoare rece, precum albastrul. Verdele scade senzația de neliniște, de aceea, atunci când oamenii sunt stresați, își doresc adesea un sanctuar în natură. Această nuanță de verde (smarald) sporește atragerea generală către lucrurille verzi prin profunzime și luminozitate.”
Blue Topaz
„Oamenii care aleg nuanța Blue Topaz drept culoarea preferata sunt încrezători, pretențioși, sensibili, exigenți și intuitivi. Acești oameni au nevoie de iubire și de siguranță. Luminozitatea culorii va atrage oameni încrezători în forțele proprii.”
White Pearl
„Oamenii care aleg culoarea albă ca fiind preferata lor tind să fie extrovertiți. Pentru că albul conține toate celelalte culori, este cealaltă non-culoare, pe lângă negru. Poate reprezenta înțelepciune, onestitate și puritate, dar și un caracter deschis și încrezător. După galben, alb este culoarea văzută cu ochiul liber ca fiind a doua cea mai vastă culoare.”
Black Sapphire
Din punct de vedere tehnic, negrul nu este o culoare, dar reprezintă absența luminii. Pentru că negrul poate reprezenta și vidul, această culoare devine simbol pentru tot ce este ascuns, acoperit, nesigur sau necunoscut. Negrul reprezintă atât finalul lucrurilor, cât și începutul lor (se presupune că lumea ar fi apărut din haos, astfel încât toate culorile provin din negru). Acest lucru face negrul o culoare cu dublă semnificație. Atât istoric, cât și cultural, negrul a fost asociat cu agresivitate și a fost întotdeauna culoarea aleasă de cei singuratici, rebeli sau a celor care nu se integrau în societate. Negrul a fost asociat cu ordine religioase, profesii sobre, cum ar fi avocatii, savanții și negustorii, cu doliul, cu noaptea și supranaturalul, drama și romantismul, josnicia, excitarea sexuală și respingerea convențiilor. Astfel, persoana care alege negrul drept culoarea preferată se străduiește să fie recunoscută pentru individualismul ei, independența și capacitatea ei de a sta departe de mulțime, pentru discreție și pentru capacitatea de lider.”
Știați că...
1. ...în majoritatea smartphone-urilor se găsește aur veritabil utilizat pentru microcipuri?
2. ...dintr-o tonă de telefoane vechi (cântărite fără baterii) se pot extrage până la 300 de grame de aur?
3. ...aurul este comestibil.
4. ...cel mai mult aur de pe pământ provine de la un impact cu meteoriți în urmă cu 200 de milioane de ani?
5. ...aurul din filmul „Italian Job” ar putea valora acum peste 40 de milioane de dolari?
6. ...aproximativ șapte procente din producția de aur din lume este folosită pentru a construi dispozitive electronice?
7. ...piața europeană a aurului reprezintă doar cca 8 procente din consumul mondial?
Despre Donna Dawson
Donna Dawson este psiholog specializat în personalitate și comportament (BA Hons, MSc, completing PhD), acreditat de Universitatea Brandeis (Massachusetts, Statele Unite ale Americii), UniversitateaManchester (Anglia) și Goldsmiths College, Universitatea din Londra. Ea acoperă o mare varietate de subiecte pentru a explica modul în care comportamentul și alegerile unei persoane se reflectă asupra personalității lor, inclusiv obiceiurile financiare, alegerile alimentare, preferința de culoare și alte opțiuni de stil de viață.
Despre Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung Electronics Co., Ltd. inspiră și creează viitorul prin idei și tehnologii inovatoare ce redefinesc universul televizoarelor, smartphone-urilor, accesoriilor smart, tabletelor, camerelor foto, electrocasnicelor digitale, imprimantelor, echipamentelor medicale, sistemelor de rețele, semiconductoarelor și soluțiilor de afișaj digital. Suntem deschizator de drumuri și în Internet of Things cu inițiative precum Digital Health și Smart Home. În cele 84 de țări în care suntem prezenți, avem o echipă de 307.000 de angajați, cu vânzări anuale de 196 miliarde de dolari. Pentru a descoperi mai multe, vă rugăm să accesați site-ul nostru www.samsung.com sau blog-ul nostru oficial global.samsungtomorrow.com.