5 adevăruri surprinzătoare. Cât de manipulată ești cu adevărat de culorile din magazine
Publicat pe 02.06.2016 la 18:11 Actualizat pe 02.06.2016 la 18:26
Culorile din magazine te influențează mai mult decât credeai. Pentru retaileri, afacerile sunt strâns legate de arta convingerii. Deși numărul femeilor este aproximativ egal cu cel al bărbaților, femeile fac peste 85% din totalul cumpărăturilor în SUA și sunt responsabile pentru 95% din totalul deciziilor de cumpărare, conform Bloomberg. Femeile sunt, totodată, considerate ca fiind clienți mult mai sofisticați decât bărbații.
Culorile din magazine te influențează mai mult decât credeai. Pentru retaileri, afacerile sunt strâns legate de arta convingerii. Deși numărul femeilor este aproximativ egal cu cel al bărbaților, femeile fac peste 85% din totalul cumpărăturilor în SUA și sunt responsabile pentru 95% din totalul deciziilor de cumpărare, conform Bloomberg. Femeile sunt, totodată, considerate ca fiind clienți mult mai sofisticați decât bărbații.
Cu toate acestea, atât femeile, cât și bărbații sunt sensibili la modul în care sunt prezentate produsele, iar cel mai puternic factor de influență în luarea deciziilor de cumpărare este culoarea.
Etichetele produselor sunt foarte importante
Pizza Hut, KFC și MacDonalds folosesc culoarea roșie în logourile lor pentru a stimula senzația de foame. Prada, Chanel și alte branduri de lux folosesc culoarea aurie, argintie, albul și negrul pentru a transmite ideea că vând produse foarte sofisticate.
Fiecare culoare este asociată cu o anumită emoție, iar marile branduri au integrat psihologia culorilor în afacerile lor. În plus, din moment ce modul de etichetare a produselor este un element cheie al strategiei de marketing, este ușor de înțeles de ce brandurile de succes pun un mare accent pe culorile etichetelor.
Fiecare producător, dar și fiecare magazin de succes dețin unul dintre aceste aparate care reprezintă, de altfel, punctul de pornire pentru cele mai eficiente strategii de marketing pe care le desfășoară în acest moment.
Pentru a-și îndeplini obiectivele, retailerii aplică următoarele strategii de bază:
1.Aleg combinația corectă de culori ale textului și ale backgroundului. Contrastul dintre cele două este foarte important;
2.Culorile etichetelor respectă culorile brandului, pentru ca produsele să fie ușor de recunoscut la rafturi;
3.Produsele ecologice sunt etichetate folosind culoarea verde.
Dincolo de etichete, iată câteva aspecte foarte importante legate de culori care te influențează să cumperi în magazine mai multe produse decât ai nevoie cu adevărat:
Culoarea și marketingul
Pentru consumatori, culoarea legată de produs este mai importantă decât toți ceilalți factori. Sunetul și mirosul contează în proporție de 1%, textura este importantă în proporție de 6%, iar modul în care produsul arată contează în proporție de 93%.
În plus, 85% dintre clienții magazinelor consideră că cel mai important criteriu după care au ales anumite produse este culoarea, notează kissmetrics.com.
Culoarea și brandingul
Culorile cresc gradul de recunoaștere a brandului cu 80%. Recunoașterea brandului este legată în mod direct de încrederea consumatorilor în produsele acestuia.
Culorile în Occident
Culorile în SUA simbolizează câteva calități ale produselor și influențează în mod direct deciziile de cumpărare ale clienților. Simbolistica acestor culori este valabilă în Occident, însă nu este valabilă, spre exemplu, în India.
Iată ce simbolizează culorile în Occident:
- Galben. Optimist și tineresc, este folosit pentru a atrage atenția în vitrine;
- Roșu. Este o culoare energică, duce la creșterea ritmului cardiac și este folosit în lichidarea de stocuri, deoarece sugerează ideea de urgență;
- Albastru. Creează senzația de încredere și siguranță. Este deseori asociată cu bancile și mediul de afaceri;
- Verde. Este asociat cu bogăția. Este culoarea cea mai ușor de procesat de către ochiul uman. Este folosită în magazine pentru a relaxa privitorii, dar și pentru a indica produsele ecologice;
- Portocaliu. Este o culoare agresivă, care îndeamnă privitorul să acționeze;
- Roz. Este o culoare romantică și feminină, folosită pentru a vinde produse femeilor și adolescentelor;
- Negru. Este foarte puternic și folosit pentru a vinde produsele de lux;
- Purpuriu. Este folosit deseori pentru produsele de înfrumusețare, deoarece este o culoare foarte calmă, care prezintă încredere.
Băncile și marile magazine atrag clienții care fac shopping în funcție de un buget dinainte stabilit și apelează deseori la culorile blue navy și verde-albăstrui.
Magazinele de haine atrag clienții tradiționali, iar culorile folosite cu precădere sunt rozul și albastrul deschis.
Foto: shutterstock.com/Nina Buday