3 lucruri concrete și la îndemâna oricui, pentru 8 ore de MUNCĂ petrecute cu DRAG
Publicat pe 13.11.2015 la 15:26
Studiile arată că există acțiuni simple, concrete, pe care le poți face pentru a avea o atitudine pozitivă la locul de muncă
Studiile arată că există acțiuni simple, concrete, pe care le poți face pentru a avea o atitudine pozitivă la locul de muncă
Trezitul apatic în fiecare dimineață are de-a face cu gândul că „iar trebuie să ajung la muncă…“, pronunțat cu același entuziasm ca atunci când ne trimiteau mamele să ducem gunoiul și le spuneam un „imediat…“, printre dinți.
Cea mai simplă metodă prin care poți să-ți faci ziua mai frumoasă este să provoci mici bucurii pentru cei din jur. Este dovedit că aducând zâmbete și fericire celorlalți ne simțim mai bine decât dacă gesturile mici prin care o facem ar fi îndreptate din afară către noi.
Ca să fii fericit la locul de muncă trebuie să îți dorești asta. Așa cum mâncăm sănătos și facem sport ca să arătăm și să ne simțim bine în corpul nostru, și starea de fericire este un scop final pentru care trebuie să depunem efort. E nevoie de exercițiu. Vestea bună este că există acțiuni concrete care ne ajută să avem o atitudine pozitivă fără să ne solicite foarte mult.
1. Începe-ți dimineața într-o notă pozitivă
Dacă avem o stare bună de dimineață, suntem mai productive în timpul zilei și avem interacțiuni benefice cu ai noștri colegi dar și cu clienții. Gândește-te ce anume te face să zâmbești și să ai o stare bună și transformă acțiunea respectivă într-un ritual. Poate te energizează să te trezești la răsărit și să privești spectacolul de culori în vreme ce de pe aragaz se ridică aroma cafelei care fierbe.
Dă drumul la muzica ta favorită sau, eventual, ascultă un post de radio care te bine-dispune. Deschide fereastra și ia-ți câteva minute ca să respiri aerul proaspăt al dimineții și să te delectezi cu activitățile vecinilor tăi mai matinali.
2. Fă-le ziua mai frumoasă colegilor
Ajutându-i pe alții, suntem mai fericiți. Și ajutându-ne colegii, vom putea fi mai fericiți la locul de muncă. Ajutorul se transformă, de cele mai multe ori, în ajutor reciproc, și, mai târziu, într-un cerc virtuos. Nu e nevoie de gesturi eroice, cumpără-i colegului de la biroul alăturat cafeaua preferată fără să îți ceară asta sau…o floare pentru birou.
Un studiu realizat de Texas A&M University arată că bărbații care au pe birou o floare au mai multe idei și soluții iar femeile sunt mai creative. Begonie, trandafir, gardenie, bambus, fiecare coleg poate să-și aleagă planta preferată de dimineață și, cu un serviciu ca cel de pe floria.ro, plantele vor ajunge la voi până la pauza de prânz. Până la finalul programului până și șeful va remarca colegialitatea și productivitatea din birouri.
3. Ia mai puține decizii
Dacă ai un job cu multe responsabilități și decizii urgente solicitate în situații de criză, de multe ori fără suficiente informații, luarea hotărârilor poate provoca surmenaj. Te epuizează de toate resursele cognitive, făcând fiecare nouă decizie tot mai dificil de luat. Întrebarea este, poți încetini cumva procesul?
Începe prin a trece sarcinile simple pe pilot automat, ca să nu le mai privești ca având egal de multă autoritate cu cele mai dificile. Din cele dificile, dacă nu poți responsabiliza pe cineva cu câteva din ele, e eficient să le aduci în discuți la masa de prânz. Nici nu știi de unde poți primi o soluție sau o idee care te poate scăpa de munca în plus!
Sursa foto: dollarphotoclub.com