Femeile adevarate urca din nou pe podiumuri la Paris
Publicat pe 13.10.2010 la 16:24
Saptamana Modei de la Paris a adus o modificare radicala in organizarea acestui eveniment, cand pe podiumuri au fost lasate sa defileze femei mature, foste manechine sau chiar anonime, din dorinta creatorilor de moda de a oferi mai mult realism, mai multa feminitate si mai multa personalitate noilor colectii.
"Am vazut destule manechine ruse de 15 ani", asa ca "de ajuns cu pustoaicele, moda nu le este rezervata minorelor", a explicat Karl Lagerfeld dupa ce a prezentat o colectie in care au defilat Ines de la Fressange, imaginea casei de moda Chanel in anii '80, si Stella Tenant, top-model al secolului trecut.
Si nu este singurul care a adoptat aceasta atitutide. Si Giles Deacon, de la Ungaro, si-a rugat cateva prietene, printre care si o doamna de 50 de ani, sa faca pe manechinele pentru o zi.
"Eu creez pentru femei femei, nu pentru bebelusi", a glumit designerul britanic, asigurand ca "exista frumuseti de toate varstele. Ceea ce vreau eu sa arat sunt personalitatile puternice".
Giles Deacon s-a aliniat astfel trendurilor lansate in acest sezon de John Galliano, care a adus pe podium manechine neprofesioniste si chiar si o femeie insarcinata, sau de Jean Paul Gaultier, care a prezentat modele cu forme neobisnuit de generoase pentru defilarile de moda.
Nicolas Ghesquiere de la Balenciaga a recurs chiar la un "street casting" pentru a gasi modele care depasesc normele. "Vreau sa insist pe individualitate, chiar daca la defilari exista tendinta de a clona fete si de a le sterge personalitatea", a explicat creatorul, citat de AFP.
"Creatorii nu mai vor sa arate fete prea tinere care inca nu sunt femei. Se revine la femeia matura, implinita, careia nu ii este frica de nimic si care isi asuma hainele pe care le poarta", a observat Patrick Lemire, director de booking al agentiei de manechine Marylin Agency din Paris.
"Este ca si cum creatorii ar fi inteles ca trebuie sa fii o femeie adevarata pentru a fi cu adevarat eleganta", a concluzionat Lemire.
Aceasta tendinta s-a concretizat inca din martie, cand Vuitton a ales siluetele unor femei mai mature, cu forme bine conturate, si a ajuns chiar si in reviste, exprimandu-se tot mai clar in acest sezon.
In plus, daca apeleaza la manechinele celebre ale anilor '80 si '90, casele de moda isi pot afirma mai bine marcile pe timp de criza, reamintind de timpurile de altadata. "Aceste figuri sunt asociate cu anii de glorie ai modei, o epoca in care moda era foarte la moda", a punctat Lemire.
Sursa: IntactNews
Foto: www.shinystyle.tv