Gravură în piele și performance de pictură ÎN TIMP REAL! Iutta lansează în offline Campania Dor de românesc, la Galateca
Publicat pe 05.11.2014 la 23:23 Actualizat pe 06.11.2014 la 11:55
Campania internațională Dor de românesc, lansată de brandul Iutta pe platforma www.dorderomanesc.ro, face trecerea din mediul online în offline în cadrul Galeriei Galateca – joi, 6 noiembrie, ora 19:00 – în prezența vedetelor și figurilor remarcabile din mediul social local
Campania internațională Dor de românesc, lansată de brandul Iutta pe platforma www.dorderomanesc.ro, face trecerea din mediul online în offline în cadrul Galeriei Galateca – joi, 6 noiembrie, ora 19:00 – în prezența vedetelor și figurilor remarcabile din mediul social local.
Momentele-cheie ale evenimentului sunt construite în jurul reinterpretării ideii de românesc. Invitații vor fi întâmpinați cu o instalație contemporană de doruri, un artizan va grava prin talentul său aceste surse de inspirație în piele, iar Eglantina Becheru, artist vizual, va realiza un performance de pictură în timp real. Fundalul sonor, asigurat de ritmuri armonioase de vioară, ne va purta în jurul lumii prin piese de inspirație folclorică și va reveni la specificul național atunci când dorul o va cere.
Povestea genților Iutta și a celor 10 zone din țară va fi spusă prin colecția Dor de românesc, căreia i se va adăuga în premieră seria Dor de copilărie, genți pentru cei mici cu dorurile celor mari.
Va fi prezentat marele premiu al campaniei – un tur fotografic național de 10 zile, realizat împreună cu agenția România 101, în scopul promovării turismului românesc, a brandului de țară și susținerea obiceiurilor specifice fiecărei zone. Alte 100 de premii, în produse Iutta și ale partenerilor, își așteaptă câștigătorii la finalul campaniei. Toți cei care își scriu dorurile pe platforma dorderomanesc.ro vor fi înscriși în tombola campaniei.
În deschiderea evenimentului, Nicoleta Chirica, creatoare de dor și fondatoare Iutta, și Ana Morodan, fashion blogger.
Despre campania Dor de românesc
Care e dorul tău? De la această întrebare s-a născut ideea campaniei „Dor de românesc”, ce poartă chiar numele celei mai îndrăgite colecții Iutta. Pe www.dorderomanesc.ro se dorește colecționarea dorurilor românilor într-un loc comun, ca un manifest pentru frumusețea și bogăția culturală din fiecare zonă geografică a țării noastre. Dor de un loc, o stare, un om, de o experiență.
Campania se desfășoară pe parcursul a 10 săptămâni, cuprinde 10 zone geografice și implică 10 ambasadoare, fiecare reprezentantă de cinste a zonei din care provine.
"Dor de românesc" a pornit nu întâmplător cu ambasadoarea Olteniei, Eglantina Becheru, o artistă de o eleganță înnăscută, care aduce cu ea de pe meleagurile gorjene ceva din măreția creatoare a lui Brâncuși. Oltenia a fost urmată de Basarabia-soră, care a avut-o în centru pe jurnalista și producătoarea Nata Albot, organizatoarea numeroaselor festivaluri ce au ca obiectiv comun promovarea tradițiilor românești în Republica Moldova. De curând, proiectul a celebrat Maramureșul prin intermediul ambasadoarei Paula Seling, ce cântă cu vocea sa duioasă dorul și dragostea de locurile natale, iar regiunea Muntenia este reprezentată de vedeta TV, Iuliana Tudor, ce alină dorurile românilor de casă cu fiecare emisiune pe care o realizează.
Adela Pârvu, jurnalist și blogger de design interior, a adus creativitatea, armonia și pofta ei de viață ca ambasadoare a îndrăgitei zone Transilvania, iar Ana Morodan, fashion blogger celebru, cu o personalitate foarte puternică, își exprimă dorul ca ambasadoare a Crișanei în forme vii și nuanțate.
Nicoleta Chirica, fondatoare și designer Iutta declară:
“De ce campania Dor de românesc? Pentru că avem nevoie să știm cine suntem și să ne cunoaștem rădăcinile.
Ideea de dor a venit cumva din faptul că folclorul și tradițiile se pierd și că dorul e emoția trezită de ele. Pe noi ne doare dorul de românesc. Acum încercam să readucem la viață tradiția, cu dor.
Poate într-o zi ne e dor de bucatele mamei, de o persoană dragă pe care nu am mai văzut-o de ceva vreme sau ne e dor pur și simplu să stăm cu noi înșine. Dorul e un cuvânt puternic, plin de esență.”
Câteva dintre dorurile împărtășite de participanții campaniei pe platforma www.dorderomanesc.ro:
• ”Mi-e dor de serile copilăriei la bunica, de mirosul de iarbă proaspătă și țârâitul greierilor. De parfumul teilor bătrâni de la poartă. De inventivitatea cu care noi, copiii, încercam să descoperim lumea și să ne luăm la întrecere în întrebări meșteșugite. Și de oameni frumoși, cu palme bătrâne și riduri pe frunte, dar cu suflet curat și buze ce rostesc cuvinte înțelepte. ” Claudia, Oltenia
• ”Dor de Chișinău toamna, când se îmbracă de sărbătoare pentru ziua orașului, cu miros de must și frunze uscate, de castanii ce străjuiesc de o parte și de alta bulevardele lui. ” Andreea, Basarabia
• ”Mi-e dor de oamenii veseli, primitori şi plini de voie bună care ne-au cucerit cu accentul lor..Mocăniţa, o inedită întoarcere în timp, o experienţă aparte pentru cei tineri şi o nostalgică aducere aminte pentru cei înaintaţi în vârstă. Mi-e dor de acele priveliști frumoase. Un loc binecuvântat de Dumnezeu!” Gina, Maramureș
Iubitorii de românesc sunt invitați să acceseze platforma www.dorderomanesc.ro și să afle mai multe detalii despre campanie, să citească povești autentice din toate zonele geografice ale României și Basarabiei, dar mai ales să împărtășească dorul, răspunzând la întrebarea:
Care e dorul tău?
Dorurile culese în cele 10 săptămâni ale campaniei vor crea geanta „Dor călător”, o geantă de voiaj ce va ajunge tot în posesia marelui câștigător.