Mirungerea, a doua taina a bisericii
Publicat pe 07.09.2010 la 16:40 Actualizat pe 07.09.2010 la 16:44
Daca prin botez, crestinul participa la crucea, moartea si invierea lui Hristos, prin Mirungere are acces la energiile Duhului Sfant, cu care poate astfel comunica. Sfantul Mir este simbolul regenerarii. Mirungerea se face material, insa are rezonante spirituale.
Jertfa trupului omenesc
Dupa ce preotul rosteste mai multe rugaciuni pentru pastrarea nestirbita a darurilor botezului si al mirungerii, uda cu apa fata pruncului, ii stropeste fata, apoi spala toate locurile unde a fost uns cu Sfantul Mir pentru a-l feri de o eventuala pangarire. Apoi, dupa ce rosteste alte rugaciuni, taie in forma de cruce fire din parul pruncului si le pune in cristelnita, ca o jertfa a trupului omenesc adusa lui Hristos.
Sfantul Mir se prepara in Saptamana patimilor
Sfantul si Marele Mir se prepara, dupa un ritual solemn, in primele trei zile din Saptamana patimilor. In compozitia lui intra: ulei curat de masline, vin alb vechi de cel putin cinci ani, 38 de plante aromate (piper, vasc, cuisoare, scortisoara, maghiran, nucsoara si altele), esente de mirt, tamaie solida si lichida. Acestea se fierb timp de trei zile in vase speciale, amestecandu-se continuu pentru a nu se arde uleiul sau plantele sa nu ramana pe marginea vaselor si sa schimbe astfel culoarea normala a mirului.
Prima impartasanie
Dupa ce se efectueaza tunderea firelor de par, in chip de cruce, ca semn ca s-a lepadat de omul cel vechi si s-a imbracat cu omul cel nou, copilul este dus in fata Altarului, unde primeste prima impartasanie, prin care se uneste cu trupul si sangele lui Hristos.
Daca Botezul si Mirungerea sunt taine irepetabile, Sfanta Impartasanie se recomanda a fi luata cel putin o data pe an, pentru iertarea pacatelor, vindecarea sufletului si a trupului.
Citeste si Revista Felicia
Foto: andreasblom.wordpress.com