Cu o fundita roz, firmele fac incasari record
Publicat pe 16.10.2012 la 16:34 Actualizat pe 17.10.2012 la 13:35
Marile afaceri se construiesc pe necazul altora. In luna luptei impotriva cancerului la san companiile profita de fundita roz, astfel ea putand fi gasita pe alimente junk food, papusi Barbie si unelte.
Inca de la inceputul lunii pe strada sau in mall-uri suntem acostati de femei (si barbati) cu fundite roz in piept care ne cer sa donam pentru diverse fundatii si organizatii care cica ar lupta impotriva cancerului de san.
Magazinele au inceput sa profite si ele de aceasta boala care loveste anual mii de femei si ne vand tot felul de produse care mai de care mai roz.
Si alte companii incearca sa profite cat pot de pe urma cancerului la san: de la alimente junk food la jucarii sau unelte de construit si nimeni nu se plange. In Marea Britanie de exemplu sunt diagnosticate in fiecare zi 130 de femei care au aceasta boala si nimeni nu neaga incasarile de milioane de euro sau de dolari care se strang pentru lupta cu acest tip de cancer.
“Cumpara acest produs si poti salva o viata” suna sloganul care se afla langa o pereche de ciorapi roz. Insa acest lucru pe care il voi cumpara si nu il voi purta niciodata, va putea el salva cu adevarat o viata?
Cand vei lua atitudine si iti vei da seama ca alimentele nesanatoase, gen junk food, sarace in calorii insa cu foarte mult zahar iti pot face rau?
Maioneza cu fundita roz? Limonada roz? Uita de ele!
Se pune intrebarea: cat de mult din ceea ce cheltuim se duce de fapt pentru cercetare si lupta impotriva cancerului de san? Oare nu este de fapt doar o campanie de marketing?
Retele junk food - ce au pe cutiile alimentelor nesanatoase o fundita roz, papusi Barbie cu fundita roz…totul e derizoriu. O femeie care a trecut prin asa ceva se intreaba: “Ce comunica oare o papusa-printesa in rochie de bal despre mine si exeprienta mea nefasta?” Raspunsul este: NIMIC! Aceste papusi nu ofera speranta. Aceste papusi nu ofera imaginea pozitiva a unei femei cu aceasta problema. Si papusa aia nu strange de fapt niciun fond pentru lupta cu aceasta boala ci doar creste vanzarile companiei care o produce.
Mai mult, aceasta lupta pentru strangerea de fonduri este de fapt o lupta intre cine strange mai mult. Cine strange mai mult vanzand tot felul de produse care contin de exemplu lapte de la vacile stimulate cu hormoni rBGH ce au legatura cu cancerul de san, cum se gaseau de exemplu in 2008 in unele iaurturi. Acum, dupa protestele ce au avut loc, aceste iaurturi nu mai contin asa ceva.
In America de exemplu, firma Smith & Wesson care produce arme de foc si-a branduit pistoalele cu semnul roz...
Un studiu arata ca 79% dintre consumatori iau in serios cumpararea unui produs branduit ce sustine o cauza buna, spunand ca acel produs intruneste nevoile sale. Iar aceste campanii reduc actele de caritate pe care le fac de obicei oamenii.
Cu ceva ani in urma aceste fundite roz erau o demonstratie de solidaritate cu cei suferinzi de cancer, fara vreo urma de comert.