Dieta ketogenică

Publicat pe 29.09.2021 la 16:50 Actualizat pe 29.09.2021 la 16:55

Dieta ketogenică este o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, bogată în grăsimi, care oferă multe beneficii pentru sănătate. Multe studii arată că acest tip de dietă te poate ajuta să pierzi în greutate și să îți îmbunătățești sănătatea.

O dietă ketogenică este o modalitate eficientă de a pierde în greutate și de a scădea factorii de risc pentru boli

Shutterstock

Dieta ketogenică este o dietă foarte scăzută în carbohidrați, bogată în grăsimi, care seamănă foarte mult cu dieta Atkins și dietele cu conținut scăzut de carbohidrați. Aceasta implică reducerea drastică a aportului de carbohidrați și înlocuirea lor cu grăsimi sănătoase. Această reducere a carbohidraților pune corpul într-o stare metabolică numită cetoză. Când se întâmplă acest lucru, corpul tău devine incredibil de eficient în arderea grăsimilor.

Există mai multe versiuni ale dietei ketogene

Dieta ketogenică standard (SKD): Aceasta este o dietă foarte scăzută în carbohidrați, proteine moderate și bogată în grăsimi. Conține de obicei 70% grăsimi, 20% proteine și doar 10% carbohidrați.

Dieta ciclică ketogenică (CKD): Această dietă implică perioade de alimentare cu carbohidrați mai mulți, cum ar fi 5 zile ketogenice urmate de 2 zile cu conținut ridicat de carbohidrați.

Dieta ketogenică vizată (TKD): Această dietă îți permite să adaugi carbohidrați în timpul antrenamentelor.

Dieta ketogenică bogată în proteine: Aceasta este similară cu o dietă ketogenică standard, dar include mai multe proteine. Raportul este adesea de 60% grăsimi, 35% proteine și 5% carbohidrați.

Cu toate acestea, doar dietele ketogenice standard și bogate în proteine au fost studiate pe larg. Dietele cetogene ciclice sau țintite sunt metode mai avansate și utilizate în primul rând de sportivi.

Ce este cetoza?

Cetoza este o stare metabolică în care corpul tău folosește grăsime pentru a avea energie în loc de carbohidrați. Apare atunci când reduci semnificativ consumul de carbohidrați, limitând aportul de glucoză al organismului, care este principala sursă de energie pentru celule. Urmarea unei diete ketogenice este cel mai eficient mod de a intra în cetoză. În general, aceasta implică limitarea consumului de carbohidrați la aproximativ 20 până la 50 de grame pe zi și înlocuirea cu grăsimi, cum ar fi cele din carne, pește, ouă, nuci și uleiuri sănătoase.

De asemenea, este important să moderezi consumul de proteine. Acest lucru se datorează faptului că proteinele pot fi transformate în glucoză dacă sunt consumate în cantități mari, ceea ce poate încetini tranziția spre cetoză. Aplicarea criteriilor postului intermitent te poate ajuta, de asemenea, să intri mai rapid în cetoză. Există multe forme diferite de post intermitent, dar cea mai comună metodă implică limitarea consumului de alimente la aproximativ 8 ore pe zi și post pentru restul de 16 ore.

Dietele ketogenice te pot ajuta să slăbești. O dietă ketogenică este o modalitate eficientă de a pierde în greutate și de a scădea factorii de risc pentru boli. Cercetările arată că dieta ketogenică poate fi la fel de eficientă pentru scăderea în greutate ca o dietă cu conținut scăzut de grăsimi.

Beneficii ale dietei ketogene pentru organism

Dieta ketogenică a apărut de fapt ca instrument pentru tratarea bolilor neurologice, cum ar fi epilepsia. Studiile au arătat de-a lungul timpului că dieta poate avea beneficii pentru mai multe boli.

Boli de inimă. Dieta ketogenică poate ajuta la îmbunătățirea factorilor de risc, cum ar fi grăsimea corporală, nivelul de colesterol HDL (bun), tensiunea arterială și zahărul din sânge.

Cancer. Dieta este în prezent explorată ca un tratament suplimentar pentru cancer, deoarece poate ajuta la încetinirea creșterii tumorii.

Boala Alzheimer. Dieta ceto poate ajuta la reducerea simptomelor bolii Alzheimer și la încetinirea progresiei acesteia.

Epilepsia. Cercetările au arătat că dieta ketogenică poate ajuta la reducerea semnificativă a convulsiilor la copiii epileptici.

Sindromul ovarului polichistic. Dieta ketogenică poate ajuta la reducerea nivelului de insulină, care poate juca un rol cheie în sindromul ovarului polichistic.

Alimente de evitat în dieta ketogenică

Alimente recomandate în dieta ketogenică

Pentru a avea o evidență clară a ceea ce consumi, cel mai bine este să comanzi mâncarea din aplicația eatZZ. Restaurantele înscrise pe eatZZ sunt transparente cu clienții și le oferă toate detaliile despre preparatele pe care le au în meniu.

Toate restaurantele din aplicația eatZZ sunt #unulpentrualtul, dar cea mai mare preocupare a lor este față de clienții care le trec pragul zi de zi sau le comandă mâncarea. Niciodată nu a fost atât de simplu şi rapid să îţi comanzi mâncarea preferată. Pe www.eatzz.ro găsești tot ceea ce poftești: de la mâncare tradiţională românească până la mâncare chinezească.

Descarcă aplicația și poți comanda oricând, de oriunde. Restaurantele din aplicația eatZZ au meniuri ușor de accesat, numai bune de vizionat.

În articolul

Dieta ketogenică

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

PARTENERI

Catine.ro
Horoscopul zilei de 23 octombrie 2021. Gemenii pun multă presiune pe ei. Află ce se întâmplă cu zodia ta
observatornews.ro
Cum se bucură Andreea Raicu de prezent: "Un jurnal te ajută să îţi eliberezi sufletul"
a1.ro
Reacția lui Alec Baldwin după ce a provocat moartea Halynei Hutchins pe platourile de filmare. Cum a fost pozat după tragedie
Catine
Regina Elisabeta a II-a a acceptat sfatul medicilor. De ce a anulat turneul din Irlanda de Nord
retetefeldefel.ro
Tort cu cremă de dovleac copt
useit.ro
Accidentul nuclear de la Cernobîl va mai cauza zeci de mii de victime în următorii ani. Cum explică experții fenomenul 
as.ro
Anamaria Prodan, anunț uriaș despre noul său iubit. Cine ar fi bărbatul care o consolează după divorțul de Laurențiu Reghecampf: “Am nevoie să fiu ținută în brațe”
Antenastars
Theo Rose, printre lacrimi: „N-o să mai vorbesc două zile!”
Spynews
Cu cine a fost înșelată Anamaria Prodan la începutul relației cu Laurențiu Reghecampf: ”Făceam dragoste la subsol”