Sucurile carbogazoase si dulci duc la formarea pietrelor la rinichi

Publicat pe 27.05.2013 la 11:24 Actualizat pe 27.05.2013 la 11:57

Sucurile carbogazoase par otrava lichida de care nimeni nu se poate lasa. Pe langa faptul ca sunt renumite pentru faptul ca duc la diabet, obezitate si infarct, un studiu a descoperit ca aceste bauturi sunt vinovate si de formarea pietrelor la rinichi.

Cercetarea publicata in Clinical Journal of the American Society of Nephrology arata ca persoanele care beau frecvent sucuri carbogazoase si alte bauturi dulci, inclusiv punci, au sanse crescute de a dezvolta pietre la rinichi. Desi lichidele sunt recomandate celor care lupta cu aceasta afectiune, se pare ca aceasta gama face exceptie de la regula.

Esantionul folosit pentru studiu a fost de 194,095 oameni. Toti participantii au oferit informatii despre obiceiurile lor de viata si de alimentatie din ultimii opt ani. Cercetatorii au concluzionat, pe aceasta cale, ca persoanele care beau minim un suc cu indulcitori pe zi au cu 23% mai multe sanse de a face pietre la rinichi.

Tousi, exista si cateva bauturi care scad riscul de formare a pietrelor la rinichi: bere, vin, cafea, suc de portocale si ceai.

foto: mashable.com

În articolul Sucurile carbogazoase si dulci duc la formarea pietrelor la rinichi:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Telenovela interzisă de pe Transfăgărășan: secretul ucrainencei Anna și al pensionarului MApN
observatornews.ro
Telenovela interzisă de pe Transfăgărășan: secretul ucrainencei Anna și al pensionarului MApN
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
a1.ro
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Iubitul Simonei Halep dă o nouă lovitură de proporții și devine „rivalul” lui Ion Țiriac
as.ro
Iubitul Simonei Halep dă o nouă lovitură de proporții și devine „rivalul” lui Ion Țiriac
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Natalia Mateuț a petrecut alături de Leonardo diCaprio! Unde s-au întâlnit cei doi
Spynews
Natalia Mateuț a petrecut alături de Leonardo diCaprio! Unde s-au întâlnit cei doi
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x