5 Trucuri pentru a transmite un mesaj cu impact
Publicat pe 04.07.2018 la 10:30 Actualizat pe 04.07.2018 la 10:38
Comunicarea este ceva ce facem cu toții. Mulți au impresia că dețin abilități excelente de comunicare, deși realitatea este diferită. Credem că am transmis mesajul clar, ca ulterior să descoperim că interlocutorul nu a înțeleg de fapt ceea ce voiam noi.
Comunicarea este ceva ce facem cu toții. Mulți au impresia că dețin abilități excelente de comunicare, deși realitatea este diferită. Credem că am transmis mesajul clar, ca ulterior să descoperim că interlocutorul nu a înțeleg de fapt ceea ce voiam noi.
Abilitățile de comunicare sunt foarte importante, ele pot să dezbine relații și să creeze mari neînțelegeri. Foarte puțini oameni au aceste abilități de comunicare bine dezvoltate, dar nu e niciodată prea târziu să înveți. Poți să faci un curs online de comunicare pentru imbunatatirea abilitatilor sau poți să citești aceste 5 sfaturi oferite de un trainer de comunicare.
1. Evită generalizările în comunicare!
Spune exact ceea ce vrei să spui, nu negeraliza și nu pune etichete persoanelor cu care discuți. Fă referire clară la un comportament sau eveniment, fii cât mai specifică în mesajul pe care îl transmiți. De exemplu, în loc să spui “tu niciodată nu ajungi la timp” poți să spui “in ultima săptămâna ai intarziat de 4 ori” .
2. Transmite mesajul complet si concis.
Oferă toate informațiile de care are nevoie interlocutorul, pentru a înțelege ceea ce vrei să spui, însă nu te pierde în prea multe detalii care îl vor plictisi pe interlocutor. Probabil cunoști oameni care spun în 15 minute ceea ce ar fi putut fi exprimat mult mai elegant și eficient în doar 3 minute. Evită să devii acea persoană!
3. Crează raportul cu interlocutorul
Cu alte cuvinte, vorbește pe limbă lui! Adaptează-ți tonul vocii, volumul și chiar poziția corpului la cea a persoanei cu care comunici. Folosește cuvinte pe care le folosește și ea, chiar repetă anumite expresii, deoarece vor fi ușor înțelese și percepute de interlocutor. Prin armonizarea cu postură și limbajului partenerului de discuție îi captezi atenția și devii mai credibilă.
4. Comunică asertiv!
Asta înseamnă să îți exprimi punctul de vedere fără a-l agresa sau domină pe celălalt. Înseamnă să ai o atitudine OK fără de propria persoană dar și față de interlocutori. Maturitatea de a accepaă și puncte de vedere diferite de ale tale te ajută că creezi relații și să îți trasmiti mesajele cu impact, chiar și celor care gândesc diferit de ține.
5. Zambeste
S-a dovedit că o reacție pozitivă fată de un om care zâmbește este înrădăcinată adânc în creier. A zâmbi este o deprindere importantă care trebuie dezvoltată și folosită chiar și atunci când nu ai motive să zâmbești. Atitudinea celorlalți și modul lor de a reacționa fată de ține depinde de prezența sau absența zâmbetului. Când zâmbești cuiva, persoană respectivă îți va întoarce zâmbetul aproape întotdeauna. Iar zâmbetul deschide canalele de comunicare!
Așadar, să comunici cu impact înseamnă în primul rând să îi arăți partenerului de discuție că îl apreciezi, că te interesează sincer persoană lui. Apoi prin adaptarea mesajului și transmiterea lui clar, concis, corect și coerent vei avea impactul dorit. Încrederea se construiește în timp, însă zâmbind și având o atitudine deschisă putem câștiga mai repede aprecierea celor din jur.
Alege sa investești în dezvoltare personala! Pentru femei este cu atat mai important să își dezvolte inteligența emoțională pentru a avea impact prin mesajele pe care le transmit.
Un articol de Daniela Irimia, trainer de comunicare.
Sursa foto: pexels.com