(P) 5 sfaturi ca să treci cu bine de interviul de angajare
Publicat pe 17.05.2022 la 11:01 Actualizat pe 17.05.2022 la 11:08
Ai reușit să găsești un job care să-ți placă, ai primit răspuns de la angajator și ai fost chemat la interviu. Ce faci ca să nu pierzi jobul și să treci cu bine de interviul de angajare?
Pe lângă regulile de bun simț, cum ar fi să te prezinți la timp, să faci puțină cercetare încât să-ți cunoști potențialul angajator și compania, sau să fii sincer, va trebui să te pregătești și pentru întrebările angajatorului și să știi să oferi răspunsul corect pentru ele.
Iată câteva sfaturi care să te ajute să treci cu bine de interviul de angajare:
1. Pregătește-te din timp.
Asta înseamnă să-ți faci temele dinainte de interviu, consultând site-ul companiei și înțelegând misiunea acesteia. Recitește și anunțul jobului la care ai aplicat pentru a-ți aminti ce este important pentru poziția pentru care aplici și ține minte să evidențiezi asta în timpul interviului. Îți poți pregăti din timp și răspunsurile la întrebări generale pe care te aștepți să le primești la interviu, pentru a atenua emoțiile și a oferi impresia de siguranță și încredere în sine.
De asemenea, pregătește câteva exemple de activități profesionale relevante pentru jobul la care ai aplicat, pentru a dovedi că te potrivești jobului și că ai experiența necesară. Dacă nu ai experiență, gândește-te la calitățile și aptitudinile tale potrivite pentru job.
2. Primele impresii contează.
Ai grijă să te prezinți într-o manieră decentă, să ai o vestimentație adecvată. Pune accent și pe limbajul corpului: nu vrei să pari încordat, plictisit sau prea agitat. Cu toate acestea, dacă ai emoții, e bine să mărturisești acest lucru încă de la început. Este o reacție normală, iar angajatorul va înțelege.
Acordă atenție și limbajului pe care îl folosești. Pe lângă faptul că vei dori să eviți greșelile gramaticale, ai grijă să nu folosești expresii nepotrivite sau colocviale, dar nici un limbaj de lemn. Temperează tonul și adresarea în funcție de atmosfera de la interviu. Ai grijă să nu folosești un limbaj negativ la adresa foștilor angajatori sau colegi, întrucât vei lăsa impresia că-ți lipsește spiritul de echipă și respectul față de colegi.
3. Nu lăsa discuția să fie un monolog.
Vino și tu cu întrebări. În fața intervievatorului, deși este vital să asculți, este foarte important să pui și tu întrebări despre companie sau despre job. Acest lucru va arăta interesul tău sincer pentru binele companiei și dispoziția ta de a contribui la dezvoltarea companiei prin rolul pe care îl vei avea la job.
Iată câteva întrebări pe care le poți pune intervievatorilor:
Puteți detalia responsabilitățile de zi cu zi pe care le presupune acest job?
Cum ați descrie caracteristicile cuiva care ar reuși în acest rol?
Dacă aș fi în această poziție, cum ar fi măsurată performanța mea? Cât de des?
Cu ce departamente lucrează în mod regulat această echipă?
Cum colaborează de obicei aceste departamente?
Cum arată acel proces?
Ai grijă însă să nu fii invaziv. Dacă observi că intervievatorul nu este confortabil cu atât de multe întrebări, le poți trimite la final într-un mail de follow-up.
4. Nu pune accentul pe bani.
Cu excepția cazului în care ți se cere în mod expres, evită să te concentrezi pe aspectele financiare ale jobului. Acest lucru va fi, fără îndoială, discutat mai târziu. Dacă ești întrebat, însă, poți fi pregăti, exprimându-ți așteptările financiare, dar ai grijă să lași loc de negocieri.
5. Interviul nu este ultima etapă.
După finalizarea interviului, revino către angajator cu un email de mulțumire, în care poți include și nelămuriri sau detalii pe care le-ai omis la interviu. Cu toate acestea, asigură-te că întrebările pe care le pui nu și-au primit deja răspunsul în timpul interviului. Nu vrei să pară că nu ai ascultat sau nu ai fost atent.
Tot în această etapă, poți întreba care sunt pașii următori și la ce ar trebui să te aștepți în privința procesului de recrutare.
Și asta e tot. Dacă stăpânești aceste detalii, vei avea interviuri de succes și vei găsi, cu siguranță, jobul și compania potrivite pentru tine.