Dezvoltarea personalităţii copilului prin activităţi extracurriculare
Publicat pe 08.12.2015 la 13:49 Actualizat pe 08.12.2015 la 13:52
,,Educaţia nu e cât de mult ai memorat sau cât ştii. E capacitatea de a face diferenţa între ce ştii şi ce nu ştii. ” Anatole France ,,Dacă vrei să trăieşti fără a munci vreodată, trebuie să fii profund îndrăgostit de o anumită activitate.” Ray Bradbury
,,Educaţia nu e cât de mult ai memorat sau cât ştii. E capacitatea de a face diferenţa între ce ştii şi ce nu ştii. ” Anatole France
,,Dacă vrei să trăieşti fără a munci vreodată, trebuie să fii profund îndrăgostit de o anumită activitate.” Ray Bradbury
Dezvoltarea unor aptitudini speciale, dobândirea interesului faţă de activităţi culturale şi valorificarea talentelor personale sunt considerate drept scop al activităţilor extracurriculare precizeaza site-ul bebee.ro.
Printre beneficiile dobândite de elevi de pe urma acestor activităţi putem vorbi de:
• Învăţarea gestionării timpului
Cu cât mai mult vor lucra la aceste activităţi, cu atât vor fi mai ocupaţi şi vor fi nevoiţi să înveţe să îşi administreze timpul.
• Fixarea priorităţilor
Bineînţeles că aceste activităţi vor prima în orarul sau cel puţin în ochii lor. Depinde şi de timpul acordat studiului sau a altor activităţi pe care trebuie să le desfăşoare.
• Stabilirea angajamentelor pe termen lung
Pentru a duce la bun sfârşit o activitate, precum jucarea unei piese de teatru vor fi obligaţi să fie activi în ceea ce fac şi să îşi respecte promisiunile făcute.
• Creşterea stimei de sine
Nimic nu ajută mai mult la intensificarea stimei de sine decât realizarea unor activităţi extraşcolare. Se vor simţi importanţi, capabili să finalizeze ceva, nu doar proiectele primite la şcoală.
• Construirea unor abilităţi relaţionale solide
Desigur că nu vor fi singuri când vor realiza aceste îndeletniciri. Va cunoaşte numeroşi copii cu acelaşi interes ca şi el, vor putea dobândi noi prietenii, care pot fi chiar pe viaţă.
• Întrajutorare
• Implicarea în diferite interese
• Vor avea un punct în plus în redactarea CV-urilor
Aşadar, copilul dumneavoastră va avea doar de câştigat de pe urma acestor îndeletniciri. Nu întotdeauna memorarea, excelarea în activităţile şcolare vă vor face copilul fericit, tocmai de aceea trebuie să îşi facă timp şi pentru hobby-urile pe care le deţine. Uneori se poate întâmpla ca el să nu fie bun în activităţile academice, dar să aibă un mare potenţial în altele.
Putem să clasăm aceste preocupări în:
1. Literatură regăsim oratoria, actoria, scrierea creativă dar şi rezorvarea rebusurilor, a diferitelor jocuri de gândire.
2. Ştiinţă – unii pot fi atraşi de mici de realizarea unor experimente sau de natură, de explorare, de dobândire a numeroase cunoştinţe.
3. Sport – ştim cu toţii că majoritatea băieţilor sunt pasionaţi de fotbal, dar să nu uităm că mai sunt numeroase alte sporturi, de care copilul tău se poate bucura.
4. Creativitate – copiii pot fi talentaţi la dans, în muzică, la desen, în meşteşugul olăritului sau chiar în manipularea marionetelor.
5. Excursii – În urma realizării diverselor excursii vor învăţa să preţuiască valorile culturale, folclorice şi istorice ale poporului român, vor deveni mai respectuoşi faţă de munca realizată de aceste talente.
Cu ce altceva vor rămâne în minte cei mici după finalizarea unor ani de studii decât cu amintirile dobândite atunci când au mers în camping sau au vizitat delfinariul?!În astfel de activităţi, ei se confruntă activ cu realitatea, nu doar o vor vedea ci şi o vor simţi, o vor palpa.
Într-o lume dominată de mass media e deosebit de grea despărţirea copilului de gadget-urilor pe care le posedă. Dar trebuie să faceţi tot posibilul să le insuflaţi copiilor voştri dragostea pentru măcar una din aceste activităţi.