Produsele de lux revin in forta in Statele Unite
Publicat pe 13.12.2010 la 12:04 Actualizat pe 13.12.2010 la 12:32
Piata produselor de lux si-a recapatat avantul in Statele Unite, unde obiectele de arta contemporana, vinurile fine, bijuteriile, pret-a-porter-ul si parfumurile sunt din nou la mare cautare, ca urmare a revenirii la profituri bursiere si a regasirii optimismului pe Wall Street.
"Oamenii de pe Wall Street au revenit, au avut rezultate bune in acest an si vor fi recompensati cu bonusuri consistente. Exista bani disponibili, iar acesti oameni sunt acum interesati de vinurile iesite din comun", s-a felicitat Jeff Zacharia, presedintele casei de licitare a vinurilor fine Zachys.
Si vanzarile de obiecte de arta contemporana si-au revenit, dupa doi ani de criza financiara, casele de licitatie Christie's si Sotheby's acumuland deja sume record.
Cu toate acestea, piata produselor de lux nu si-a regasit exuberanta de dinainte de criza, cand "totul se vindea intotdeauna la preturi fara precedent", a reamintit Amy Cappellazzo, codirectoarea vanzarilor de obiecte de arta a casei Christie's.
Insa "piata este cu mult mai buna decat in 2009 si sfarsitul lui 2008, asa ca putem vedea preturi extrem de ridicate la piesele de exceptie", a adaugat Cappellazzo, citata de AFP.
"Cand castiga bani, ii putem vedea pe oameni cum ii cheltuie la Christie's", a concluzionat aceasta, adaugand: "cumparatorii veniti din fondurile speculative americane sunt actori importanti ai pietei" de produse de lux, desi, in ultimul timp, colectionarii din tarile emergente au inceput sa se inmulteasca.
Potrivit cotidianului Wall Street Journal, patronul fondului speculaitv SAC Capital, Steve Cohen, a "cheltuit 300.000 de dolari in cinci minute" intr-o casa de licitatie la inceputul lunii decembrie.
Nu doar vinurile fine si obiectele de arta au revenit in atentia celor mai bogati oameni ai planetei, ci si alte sectoare de lux. De exemplu, grupuri precum Estee Lauder (producator de cosmetice si parfumuri) si Hermes (producator de pret-a-porter si accesorii de lux) s-au bucurat de o crestere neta a vanzarilor in Statele Unite.
Odata cu relansarea produselor de lux, au revenit si petrecerile din companii, care in ultimii doi ani au fost suprimate in majoritatea cazurilor.
"Gustul amar al reducerilor de costuri" si al concedierilor "este inca proaspat, iar anumite companii incearca sa pastreze pentru aceste festivitati o amploare relativ modesta", a observat cabinetul Challenger, Gray & Christmas.
Totusi, economia din "New York isi revine mai repede decat in alte parti", asa ca "ar trebui ca in acest oras sa se dea petreceri destul de extravagante", a mai estimat cabinetul.
Citeste si Intact News
Sursa foto: hypebeast.com