5 beneficii ale exercițiilor de yoga

Publicat pe 13.07.2020 la 09:49 Actualizat pe 13.07.2020 la 10:01

profimedia

Sportul ne menține sănătoși, atât fizic, cât și psihic. Indiferent de ce sport practici, faptul că faci exerciții fizice regulat te va ajuta să duci o viață sănătoasă. Yoga poate fi și un mijloc de relaxare și de restabilire a echilibrului, pe lângă faptul că te ajută să îți tonifici musculatura. Acest sport te ajută să îți dezvolți corpul armonios. Iată câteva beneficii care te vor convinge să practici yoga.

5 beneficii ale exercițiilor de yoga

1.Îmbunătățirea circulației

Câteva minute de exerciții de stretching practicate cu regularitate te vor ajuta să îți îmbunătățești sănătatea inimii. Stretching-ul și exercițiile de respirație, precum și mișcările lente îmbunătățesc tensiunea și diminuează riscul bolilor inimii. Exercițiile yoga care deschid și măresc pieptul, cum ar fi bhujaungasana (poziția cobra) pot fi benefice pentru întărirea inimii.

2.Creșterea densității osoase

Exercițiile de yoga pot îmbunătății sănătatea oaselor tale, prevenind pierderea mesei osoase după vârsta de 30 de ani. Pozițiile de yoga care susțin greutatea corpului, cum ar fi Plank Pose (poziția scândurii), Chakrasana (roata), Sahajasana (poziția scaunului), nu întăresc doar sistemul muscular, ci cresc și densitatea osoasă.

3.Liniște interioară

Exercițiile de respirație executate în timp ce faci yoga te ajută să te relaxezi, calmându-ți mintea. Astfel, vei putea să îți ascuți simțurile și să duci o viață mai armonioasă. Atunci când înveți să respiri corect, vei putea anihla stări precum anxietate și stres.

4.Îmbunătățirea calității somnului

Prin exercițiile de yoga, vei dobândi un echilibru între substanțe precum melatonina și serotonină. Serotonina ajută la reglarea dispoziției și a poftei de mâncare. Echilibrarea acestor două subtanțe din organism te va ajuta să ai un somn odihnitor și te vei simți revigorat în fiecare dimineață dacă practici yoga cu regularitate.

5.Îmbunătățirea digestiei

Anumite posturi de yoga pun presiune pe zona de la înălțimea ombilicului, ajutând astfel la îmbunătățirea digestiei și reglarea apetitului. Pozitiile precum bhastrikasana și Utksepa Mudra duc la tonifierea și stimularea sistemului digestiv.

CITEȘTE ȘI

Dieta mediteraneană - Cea mai eficientă dietă de slăbit

5 motive să nu renunți la jogging

În articolul

5 beneficii ale exercițiilor de yoga

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

PARTENERI

Catine.ro
Horoscopul zilei de 28 noiembrie 2022. Racii se simt împliniți. Află ce se întâmplă cu zodia ta
observatornews.ro
Două familii şi-au împărţit pumni şi picioare la Târgul de Crăciun din Piața Constituției. Motivul: Care copil se dă primul în carusel
a1.ro
Gestul emoționant făcut de o tânără din Iași, după ce s-a trezit din comă. Le-a mulțumit medicilor într-un mod inedit
HelloTaste.ro
Biscuiți cu cocos din 3 ingrediente. Rețetă fără coacere
Catine
Zodii ghinioniste în ziua de 28 noiembrie 2022. Trei nativi se vor confrunta cu probleme
useit.ro
„Șarpele” de pe suprafața Soarelui a surprins experții. Ce apare în imagini, de fapt
as.ro
Salvare nesperată pentru copilul de suflet al lui Ion Țiriac! Ce se va întâmpla cu cel căruia Țiriac i-a oferit 10 milioane de euro
Antenastars
Motivul pentru care Selly nu își mai cumpără haine de lux
Spynews
Veste bună în România! Se dau vouchere de 500 de lei pentru elevi în prima săptămână din decembrie. Cine primește banii
x