Ai renunțat la sare? Sfaturi pentru un regim gustos

Publicat pe 18.11.2013 la 08:26 Actualizat pe 18.11.2013 la 10:09

Sarea este unul dintre cele mai vechi condimente și are un rol important în conservarea mâncării. Oamenii de știință sunt convinși că binecunoscuta clorură de sodiu este nu doar benefică pentru corpul omenesc, dar și că avem nevoie de ea în cantități mici pentru ca organismul nostru să funcționeze bine. Sarea este implicată în reglarea conținutului de apă din corp, dar consumul ei în exces poate avea efecte negative și este periculoasă pentru rinichi, inimă și poate duce la creșterea presiunii sangvine.

Se recomandă consumul a până la 5 grame de sare pe zi, în funcție de vârstă și alte caracteristici corporale. Dacă vrei sau trebuie să reduci consumul de sare din alimentația ta, poți mânca foarte gustos folosind alte ingrediente prin care să gătești mai aromat:

Lămâi, lime și oțet - în Grecia și alte țări mediteraneene de exemplu aproape la fiecare fel de mâncare vei primi și câteva feliuțe de lămâie. Ele au același efect asupra papilelor tale gustative ca și sarea, și în plus nu vor duce la creșterea presiunii sangvine.

Condimente - nucșoara este ideală pentru legume verzi sotate, cum ar fi spanacul. La ouă fierte sau ochiuri boiaua roșie este cea care îi oferă un plus de gust. Piperul cu lămâie se potrivește atât la ciorbe, cât și fripuri sau alte feluri de mâncare.

Arome naturale - usturoi, ceapă, ardei, roșii, ciuperci. Toate aceste ingrediente sunt foarte gustoase și nesărate. De exemplu poți să coci la cuptor roșii cu puțin ulei de măsline și să le adaugi într-o rețetă care cere roșii. Gustul va fi mult mai intens.

Ierburi - cimbru, mărar, rozmarin, busuioc, mentă, ceapă verde, oregano, lavandă, pătrunjel … și lista poate continua. Toate acestea îți vor face mâncarea mai aromată și vei simți mai puțin lipsa sării.

Ingrediente sărate natural - la o rețetă de paste de exemplu, în loc să faci un sos sărat, poți folosi doar Parmezan proaspăt ras și puțin busuioc verde. Parmezanul are un gust sărat natural. Alte ingrediente sărate sunt măslinele, anșoa și caperele. Ele nu sunt recomandate însa dacă ai o dietă ce impune eliminarea totală a sodiului.

Foto: hepta.ro

În articolul

Ai renunțat la sare? Sfaturi pentru un regim gustos

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

PARTENERI

Catine.ro
Horoscopul zilei de 20 iunie 2024. Leii sunt dezamăgiți de ceilalți. Află ce se întâmplă cu zodia ta
observatornews.ro
Un proiect uriaş de pe litoral trebuie demolat. Investitorul l-a deschis pentru turişti, în loc să respecte decizia autorităţilor
a1.ro
Loredana, show total în plină stradă, alături de suporterii naționalei. Cum a fost filmată în fața Ateneului Român
HelloTaste.ro
Apă infuzată cu castraveți, băutura care te menține hidratată vara aceasta
Catine
Zodii destinate succesului. Nativii care reușesc să se afirme în orice circumstanțe
useit.ro
Există șanse de 99.9% ca AI să distrugă omenirea, susține un cercetător de top. Elon Musk nu e de acord
as.ro
Cine e milionarul român îşi copleşeşte iubita mai tânără cu 24 de ani cu cadouri scumpe şi o duce numai în vacanţe de lux
MediCOOL
Daltonismul: din ce cauze apare și cum se poate corecta
Spynews
Dezastru la un pelerinaj. Peste 550 de persoane au murit. Temperaturile de 51 de grade Celsius le-au fost fatale
DeParinti
Alina Bordea a discutat despre nașterea prin cezariană la DePărinți.ro | Parenting 2.0 cu Laura Cosoi: „Femeia ar trebui să aibă dreptul să aleagă pentru corpul ei”
MediCOOL
Cum poți preveni insolația. Ce măsuri poți lua pentru a evita simptomele
HelloTaste
Pandișpan cu căpșuni. Unul dintre deserturile vedetă ale verii
x