Ciocolata neagra scade nivelul colesterolului

Publicat pe 26.10.2010 la 11:20 Actualizat pe 26.10.2010 la 10:45

Ciocolata neagra poate reduce nivelul colesterolului in cazul persoanelor care sufera de diabet, potrivit unui studiu realizat de oameni de stiinta de la Universitatea Hull si de la Hull York Medical School.

La cercetare au participat 12 diabetici carora li s-a administrat 45 de grame de ciocolata neagra, bogata in polifenoli. Studiul demonstreaza ca, in cazul diabeticilor, se poate scadea riscul bolilor cardiovasculare, prin reducerea colesterolului, fara sa se afecteze greutatea corporala, rezistenta la insulina si controlul glicemiei, declara prof. Steve Atkin, cel care a condus cercetarea.

De asemenea, profesorul a atras atentia ca este primul studiu care se realizeaza in aceasta directie si ca este necesar sa se mearga mai departe, folosindu-se un numar mult mai mare de subiecti pentru a fi siguri de efectele benefice ale ciocolatei negre. Polifenolii se pot gasi intr-o varietate mare de fructe si legume, insa in ciocolata neagra au cea mai mare biodisponibilitate.

Potrivit echipei de cercetatori, suferinzii de diabet de gradul II au un risc crescut de boli cardiovasculare, iar unul dintre factorii declansatori este lipsa colesterolului bun, HDL. Pacientilor participanti la studiu li s-a admi­nistrat cate o bucata de 15 g de ciocolata neagra, de trei ori pe zi, timp de 16 zile. Aportul de zaharuri a fost de 24 de g zilnic, care este echivalentul cantitatii aduse de o banana mare.

Citeste si Jurnalul National

Sursa foto: elle.com

În articolul Ciocolata neagra scade nivelul colesterolului:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Afacerea cu care Cosmin a dat lovitura, dintr-o întâmplare. Vinde kg cu 30 de lei şi nu mai face faţă cererii
observatornews.ro
Afacerea cu care Cosmin a dat lovitura, dintr-o întâmplare. Vinde kg cu 30 de lei şi nu mai face faţă cererii
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
a1.ro
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Prima imagine cu Eva, fiica Alexandrei Stan! Artista este în culmea fericirii de când a născut
Spynews
Prima imagine cu Eva, fiica Alexandrei Stan! Artista este în culmea fericirii de când a născut
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x