Dezvăluire inedită despre Vitamina D: Cât de mult îţi ajută organismul împotriva bolilor mortale

Publicat pe 16.02.2017 la 15:10 Actualizat pe 16.02.2017 la 20:50

Un studiu care te intereseaza!

Un nou studiu realizat printr-o colaborare a unei echipe internaționale de oameni de știință a confirmat că suplimentarea regulată a dietei cu vitamina D poate contribui la protejarea corpului contra infecțiilor respiratorii acute.

Cercetarea, o metaanaliză a 25 de teste randomizate efectuate în mediu controlat, la care au participat peste 11.000 de subiecți, a fost publicată în jurnalul științific "BMJ".

"Mulți oameni înțeleg faptul că vitamina D este critică pentru sănătatea oaselor și a mușchilor", a declarat Carlos Camargo din cadrul Departamentului pentru Medicină de Urgență de la Spitalul General din Massachusetts (MGH), autorul principal al studiului. "Analiza noastră a descoperit în plus că aceasta ajută corpul să lupte cu infecțiile respiratorii acute, responsabile de milioane de decese la nivel mondial în fiecare an", a completat specialistul.

O serie de studii observaționale, care au urmărit participanții de-a lungul unei perioade de timp, fără ca aceștia să beneficieze însă de un anumit tratament, a asociat nivelurile scăzute de vitamina D cu un risc mai mare de infecții respiratorii acute.

Pentru investigarea rolului protector al vitaminei D au fost desfășurate mai multe teste clinice și metaanalize care au colectat date de la mai multe studii, însă toate acestea au condus la rezultate contradictorii. Ca urmare, pentru a rezolva discrepanțele, o echipă condusă de Adrian Martineau de la Universitatea Queen Mary din Londra, a realizat o metaanaliză la nivel individual în peste o duzină de țări, inclusiv Statele Unite, Canada și Marea Britanie. Spre deosebire de metaanalizele care au comparat datele medii de la toți participanții la fiecare studiu, metaanaliza individuală separă informațiile prelevate de la fiecare participant, conducând la ceea ce poate fi considerată o analiză la rezoluție înaltă a datelor din toate studiile.

Cercetătorii au determinat faptul că suplimentarea zilnică sau săptămânală a dietei cu vitamina D a avut cele mai bune rezultate în cazul indivizilor care manifestau cele mai mari deficiențe ale acestei vitamine (sub10 mg/dl), reducând la jumătate riscul de infecții respiratorii. De asemenea, s-a observat că toți participanții au avut efecte pozitive în urma suplimentării regulate cu vitamina D.

Administrarea ocazională a unor doze mari de vitamina D nu a produs beneficii semnificative.

"Infecțiile respiratorii acute sunt responsabile de milioane de vizite la departamentele de urgență în Statele Unite", a spus Camargo, care este totodată și profesor de medicină de urgență la Școala Medicală Harvard. "Aceste rezultate au un impact major asupra sistemului sanitar și susțin eforturile de a fortifica alimentele cu vitamina D, în special în rândul populațiilor cu niveluri ridicate de deficiență de vitamina D", a completat cercetătorul.

În articolul Dezvăluire inedită despre Vitamina D: Cât de mult îţi ajută organismul împotriva bolilor mortale:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
observatornews.ro
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Simona Trașcă și Marian Buzilă s-au mutat la țară! Fosta asistentă TV a văzut pentru prima dată o fântână: ”Am plâns de bucurie”
Spynews
Simona Trașcă și Marian Buzilă s-au mutat la țară! Fosta asistentă TV a văzut pentru prima dată o fântână: ”Am plâns de bucurie”
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x