Dieta mediteraneana previne ingrasarea

Publicat pe 06.11.2010 la 16:39 Actualizat pe 06.11.2010 la 16:42

Persoanele care urmeaza o dieta asemanatoare cu cea mediteraneana ar putea preveni acumularea de kilograme ce vin o data cu inaintarea in varsta.

Persoanele care urmeaza o dieta asemanatoare cu cea mediteraneana ar putea preveni acumularea de kilograme ce vin o data cu inaintarea in varsta.

Totusi, cercetatorii nu pot fi siguri daca dieta are acest efect sau alte activitati sanatoase, informeaza Reuters.

Dieta mediteraneana este bogata in peste, fructe, legume si cereale, si saraca in carne rosie si lactate.

"Am vrut sa raspundem la intrebarea: "Care este efectul dietei in randul tinerilor sanatosi, care nu sunt obezi". Am descoperit ca aceasta este o dieta potrivita pentru ca incetineste procesul de ingrasare corelat cu imbatranirea", a declarat specialistul Juan-Jose Beunza, de la University of Navarra.

La studiu au participat 10.000 de spanioli, cu o varsta medie de 38 de ani, ce au raspuns la un chestionar cu 136 de intrebari referitoare la dieta. Apoi, subiectii au fost tinuti sub observatie timp de sase ani. In timpul studiului, cei mai multi subiecti au castigat 0,24 kilograme in fiecare an.

Cei care au tinut dieta mediteraneana aveau cu 10% mai putine sanse de a se ingrasa sau de a deveni obezi si cu 24% mai putine sanse de a se ingrasa cu mai mult de cinci kilograme.

"Acest studiu demonstreaza ca nu exista niciun fel de risc privind ingrasarea dupa terminarea dietei", a explicat Francesco Sofi, de la University of Florence, Italia.

Citeste si Intact News

În articolul Dieta mediteraneana previne ingrasarea:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Români, revoltați că au dat 1.500 de euro la un hotel de patru stele în Bulgaria: "Am primit ventilatoare"
observatornews.ro
Români, revoltați că au dat 1.500 de euro la un hotel de patru stele în Bulgaria: "Am primit ventilatoare"
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
a1.ro
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Spynews
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x